Vakio B235R softavirittämisellä ei juuri mitään irti saa. Keskirekisteriin lisää vääntöä mutta ei huipputehoa juurikaan.Mikit kirjoitti:hmm en löytäny infoa mistään etsi toiminnolla tuosta aeron 250 heppasen koneen virityksestä että mitä vakiokone kestää ilman mäntien yms vaihtoa ? jotenkin sekava tuo haku mun mielestä...mut jos joku vois kertoa tai pistää vaikka linkkiä tulemaan ois kiva. ainakin kuullu oon aika koviakin lukemia että kestäs mut pitäs saada vähän kokeneemmilta saab miehiltä tietoaja missä lukemissa kannattais alkaa uusimaan alakertaa ja mäntiä ?
Jos todella haluaa saada tehoa irti niin vaihtoon menee ainakin ahdin, putkisto, suuttimet, bensapumppu ja softa. Näistä viimeksimainittu voi olla hankalin saada T7 autoon, mutta esim. Maptunin kanssa kannattaa neuvotella että millainen kokoonpano olisi johonkin tehotavoitteeseen ja budjettiin järkevä niin saa sitten softan jolla on kohtalaisen hyvät mahdollisuudet toimia.
Orkkismännät eivät kestä nakutusta oikeastaan lainkaan joten käytännössä ne on vaihdettava perus softaviria isompaa tavoiteltaessa joko takomäntiin tai sitten vanhemman moottorityypin kankiin ja mäntiin. Alle 500hv tavoitteesen ovat ainakin nuo B234 rojut riittävät, tosin takomäntien eduksi voi laskea lisäksi sen että kankisuhde on edullisempi T7 geometrialla ja että puristussuhdetta saa samalla pudotettua hieman optimaalisemmaksi.
Nokat on syytä vaihtaa myös jos lähemmäs tuplatehoja vakioon nähden haluaa saada. Hieman enemmän viritetyssä on sitten moottorin elinehto kunnollinen loggausvarustus, eli laajakaistalambda vähintään, plussaa aina mitä enemmän tiedonkeruuta ja mittauksia löytyy.
Lisäksi tietty muuta rojua menee vaihtoon mitä pidemmälle etenee kuten kytkin ja mitä muuta nyt tarvittaessa eteen tulee, pitää tietty itse tietää aina mitä on tekemässä ja muistaa että viritys ei ole koskaan halpaa ja porsiminen on aina nurkan takana.