onko kohtalotovereita
Re: onko kohtalotovereita
kysyimme eräältä korjaamolta sitä kun jouduimme lisäämään öljyä että onko se epänormaalia kulutusta sanoivat, että ei ole, ihan normaalia.
Mutta näin jäleenpäin kun maalaisjärjellä ajattelee nii ei se kyllä normaalia ole, ja sitten autosta alkoi kuulua epämääräistä kolinaa nii silloin vietiin korjaamolle.
Mutta näin jäleenpäin kun maalaisjärjellä ajattelee nii ei se kyllä normaalia ole, ja sitten autosta alkoi kuulua epämääräistä kolinaa nii silloin vietiin korjaamolle.
Re: onko kohtalotovereita
Minunkin mielestä pitäisi kestää pidempään, mutta kuluttajavalituslautakunnan (vai mikä se nyt oli) mielestä on normaalia.suappii kirjoitti:Mutta eihän se ole normaalia kulumista jos saabin kone pamahtaa 200tkm kohalla jos japanilaisillakin pääsee 500tkm.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: onko kohtalotovereita
suappii kirjoitti:huomenna soitetaan GM:lle ja selvitetään asia.
Mimmi kirjoitti:Se on taasen täysin hukkaan heitettyä aikaa.
9-5 Aero Wagon -06
Re: onko kohtalotovereita
Tämä on kyllä varmaan ainoa forumi mitä tiedän jossa defaulttina puolustellaan mitä vaan isoja firmoja ja syyllistetään kuluttajaa. En vaan voi käsittää tämmöistä "taivaasta annettu, ei sitä sovi arvostella" asennetta, kunnon naamalle sylkemistä toisten harrastajien taholta.
Jos "premium" auton kone oikeasti laukeaa 200tkm kohdilla päin persettä menneen suunnittelun vuoksi niin ei saatanassa siihen pidä alistua ja ruveta itse kuvetta kaivamaan, ehdotti myyjäliikkeen edustajat mitä tahansa. Loppuun asti vaan tappelemaan, ensin kuluttaja-asiamieheltä jeesiä jos eivät muuten sanaa usko ja loppuun asti vaan vääntöä, toivottavasti oikeusturvavakuutus on sentään kunnossa niin on edes vähän selkänojaa.
Tuo moottoritakuu on kyllä yhtä suurta vitsiä, eikö ne valtameren toisella puolella joutuneet oikeasti korjaamaan nuo paskana olevat huohottimet ja autot ilman kustannuksia asiakkaalle (Mutua, sekoitanko nyt toiseen keissiin?) ja täällä vaan myönnetään "jatkettua moottoritakuuta" jos ehdot täyttyy mutta mitään ei ennakoivasti tehdä. Mulkerot tekevät ja suunnittelevat ensin paskaa ja sen jälkeen niillä on vielä pokkaa vaatia merkkiliikkeen leimoja huoltokirjasta jos se heikosti suunniteltu paska leviää onnettoman asiakkaan käsiin.
Kuten jo aiemmin sanottua, missä se ryhmäkannelaki oikein viipyy, mitkä ovat intressit pantata sitä...
Jos "premium" auton kone oikeasti laukeaa 200tkm kohdilla päin persettä menneen suunnittelun vuoksi niin ei saatanassa siihen pidä alistua ja ruveta itse kuvetta kaivamaan, ehdotti myyjäliikkeen edustajat mitä tahansa. Loppuun asti vaan tappelemaan, ensin kuluttaja-asiamieheltä jeesiä jos eivät muuten sanaa usko ja loppuun asti vaan vääntöä, toivottavasti oikeusturvavakuutus on sentään kunnossa niin on edes vähän selkänojaa.
Tuo moottoritakuu on kyllä yhtä suurta vitsiä, eikö ne valtameren toisella puolella joutuneet oikeasti korjaamaan nuo paskana olevat huohottimet ja autot ilman kustannuksia asiakkaalle (Mutua, sekoitanko nyt toiseen keissiin?) ja täällä vaan myönnetään "jatkettua moottoritakuuta" jos ehdot täyttyy mutta mitään ei ennakoivasti tehdä. Mulkerot tekevät ja suunnittelevat ensin paskaa ja sen jälkeen niillä on vielä pokkaa vaatia merkkiliikkeen leimoja huoltokirjasta jos se heikosti suunniteltu paska leviää onnettoman asiakkaan käsiin.
Kuten jo aiemmin sanottua, missä se ryhmäkannelaki oikein viipyy, mitkä ovat intressit pantata sitä...
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
Re: onko kohtalotovereita
Jes, Nyt tuli ASIAA
Re: onko kohtalotovereita
Tuo lainaamasi esimerkki vähän kusee tässä tapauksessa koska siinä kyse oli vaihdelaatikosta, ei moottorista. Eikä siis etenkään tämmöisestä moottorista jossa tässä tapauksessa on vikaa jo tehtaalta tullessa. Eli neuvoni alkuperäiselle kysyjälle; uutta kierrosta peliin ja kantaa hakemaan vaan kuluttaja-asiamieheltä, turha tämmöiseen ns. nettitietoon on alistua antoi sen sitten kuka tahansa.Mimmi kirjoitti:Kuluttaja-asiamiehen kanta on jo tiedossa, eli ei korvata kokonaan.suorsa kirjoitti:Minunkin mielestä pitäisi kestää pidempään, mutta kuluttajavalituslautakunnan (vai mikä se nyt oli) mielestä on normaalia.
Alkuperäiselle kysyjälle vielä sen verran että muista toki kertoa kuluttaja-asiamiehelle että Saabin ilmeisen vituilleen suunnitteleman paskakoneen lauettua aloit etsiä omatoimisesti tietoa ja törmäsit siihen että tuon ikäiset koneet ovat järjestään jo tehtaalta tullessaan viallisia aikapommeja eikä valmistajaa enää kiinnosta korjata kaikkia maailmalla olevia vanhoja raatoja kun ei kiinnostanut pätkääkään silloin uutenakaan niitä korjata. Tietenkään et ole tätä etsintää tehnyt ennen ostopäätöstä koska miten nyt olisit voinut epäilläkään että näinkin maineikas autotehdas päästäisi markkinoille sutta ja sekundaa.
Kun pysyt tiukkana, mä veikkaan että lopulta autoliike kuittaa laskun (Muista ettet teetä mitään korjauksia ilman niiden suostumusta tai maksat lystin itse ym perusjutut!) ja tappelee sitten GM:n kanssa jos tappelee. Ei sillä loppujen lopuksi oikein ole vaihtoehtoja, ei mitenkään voida olettaa että kun ummikko-ostaja marssii autoliikkeeseen saappikaupoille, hän tajuaa tarkistaa että huoltokirja on 100% "moottoritakuukunnossa" (Jota ei edes mainosteta missään!), tietää ylipäätään että mikä se moottoritakuu on, tietää huohotinhelvetistä ja tietyn automallin tiettyjen vuosimallien tyyppivioista yms 'pientä' joka näköjään tämän forumin väen mielestä kuuluu asiaan kun lähdetään autoa ostamaan. Ja jos sen jättää tekemättä niin on sitten oma syy kun sai jo tehtaalta tullessaan paskana olleen auton. Kun Suomessa ostat jotain KAUPASTA niin oletus on se, että ostettava vehje on ehjä ja toimiva. Jos autoa on kerran huollettu huolto-ohjelman mukaisesti ja kone porsii siitä huolimatta muutaman kuukauden päästä ostohetkestä niin ei se masiina ainakaan ehjä ole ollut mitä ne myi. Eri asia sitten on että onko se valmistusvika vai onko joku edellinen omistaja tai liikkeen kuli kenkinyt autoa niin että se lävähtää -> ei ole ostajan syy eikä oikeastaan edes ongelma. Liike on edelleen vastuussa myymästään hylystä ja sitä vastuuta kannattaa ruveta penäämään.
Disclaimeri perään, Ummikko-ostaja on se normaali mökin mummo joka luottaa Saabbiin merkkinä ja ostaa semmoisen pommin itselleen vaivaksi ilman että selaa jotain väsyneitä merkkiforumeita ensin puoli vuotta ja opettelee kaikki takaisinkutsut, tyyppiviat ja mahdolliset sudenkuopat ulkoa ennen ostopäätöksen tekemistä.
Ei herneitä nenään, noissa tietyissä vuosimallissa on vaan selkeä suunnitteluvirhe mitä sitten eri tahoilla hyssytellään (Tosin eipä noilla vanhoilla vuosituhannen alun paskoilla varmaan juuri muualla enää oikeasti ajetakaan kuin Suomessa.) ja koitetaan maksattaa tehtaan töpeksinnät asiakkailla, mihin ei pidä alistua.
Pitäisköhän lähteä vaaleihin... Korruptio - Pienten Puolesta

9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
Re: onko kohtalotovereita
Asia tekstiä, vaaleihin vaan.
Taitaa se paras saabi löytyä näistä 90-luvun alkupuolella valmistetuista.
no, huomenna alkaa asiat selvitä.
Taitaa se paras saabi löytyä näistä 90-luvun alkupuolella valmistetuista.
no, huomenna alkaa asiat selvitä.
Re: onko kohtalotovereita
Mimmi kirjoitti:Vaihdelaatikko on "vähemmän kuluva osa" kuin moottori, jonka äänestä ja öljynkulutuksesta olisi jo "ummikko-ostaja" pitänyt älytä kysyä MERKKILIIKKEESTÄ, eikä vain ajaa lisäten öljyä "useita litroja". Takapihakorjaamolla ei ole samaa merkkitietoa kuin merkkiliikkeellä. "Ummikko-ostajakin" ymmärtää merkkiliikkeen olemassaolon, huollattaahan hän autonsa siellä säännöllisesti huolto-ohjelman mukaisesti.
Tiedoksi sinulle, että kysytty on tästä yliarvostetusta MERKKILIIKKEESTÄ.
On myös kokemusta, että "takapihakorjaamolla" on tätä merkkitietoa enemmän kuin merkkiliikkeen harjoittelijapojulla.
Re: onko kohtalotovereita
Mahtaisko raha riittää kaikille jos 200000km ajetut koneet vaihdettais uusiin ilman arvon noususta hyötyvän osuutta. Jossain on se raja joka mahdollistaa vanhojen autojen myynnin.[/quote]
Eihän minun kuulu maksaa enää arvon noususta, koska maksoin moottorivikaisesta autosta (jonka arvo tuskin on kovin korkea) ehjän auton hinnan.
Eihän minun kuulu maksaa enää arvon noususta, koska maksoin moottorivikaisesta autosta (jonka arvo tuskin on kovin korkea) ehjän auton hinnan.
Re: onko kohtalotovereita
Mimmi kirjoitti:Miksi sitten kitiset täällä?
Sinun jutuistasi päätellen sinulla on jo aiemmin kokemusta Saabeista.
Jos täällä joku kitisee niin sinä. Aina on joku fucking vastalause.
Tämän foorumin oppositio.
Re: onko kohtalotovereita
Kerrohan suappii jos vielä viitsit että miten homma lähtee etenemään. On ihan mielenkiintoista seurata että miten asiassa käy. Älä lannistu tästä täällä harjoitetusta "oma syysi kun ostit paskaa, maksa ja kärsi" -asenteesta.
En muuten henkilökohtaisesti välitä vähääkään siitä kärsiikö jonkun firman kate jos ne ensin myyvät paskaa ja joutuvat sen sitten jälkikäteen kalliilla korjaamaan. Ei todellakaan ole minun päänsärkyni, enemmän vaan kiinnostaa se että miten ne paskiaiset saadaan asiasta vastuuseen. Arvon nousulla ei ole paskankaan merkitystä tässä asiassa, se on ihan autoliikkeen omaa fantasiaa ja yritys vähentää katteen nakertamista, auto on myyty liikkeestä väitteellä ja oletuksella "ehjä" ja se on levinnyt ilman käyttäjän interaktiota joten siinähän autoliikkeessä korjaavat tai kaivavat kuvettaan ja korjauttavat.
En muuten henkilökohtaisesti välitä vähääkään siitä kärsiikö jonkun firman kate jos ne ensin myyvät paskaa ja joutuvat sen sitten jälkikäteen kalliilla korjaamaan. Ei todellakaan ole minun päänsärkyni, enemmän vaan kiinnostaa se että miten ne paskiaiset saadaan asiasta vastuuseen. Arvon nousulla ei ole paskankaan merkitystä tässä asiassa, se on ihan autoliikkeen omaa fantasiaa ja yritys vähentää katteen nakertamista, auto on myyty liikkeestä väitteellä ja oletuksella "ehjä" ja se on levinnyt ilman käyttäjän interaktiota joten siinähän autoliikkeessä korjaavat tai kaivavat kuvettaan ja korjauttavat.
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
Re: onko kohtalotovereita
ei kannattas olla asiasta noin varma, keinoja kun on muitakin. Sulla on muuten aika erikoinen kanta näihin asioihin jos kuvittelet, että autotehtaat ja autokaupat saavat huijata kuluttajia, jotka kuitenkin näille yrityksille ne miljoonat tuo.Mimmi kirjoitti:Älä sitten itke, kun huomenna saat kielteisen vastauksen takuuvaatimuksestasi.
Re: onko kohtalotovereita
No siis ensinhän otetaan yhteys tänne GM:lle ja se mitä siellä sanoovat niin ratkaisee sitten seuraavat teot, mutta kuhan asia alkaa selvitä niin kerron sitten miten kävi.Korruptio kirjoitti:Kerrohan suappii jos vielä viitsit että miten homma lähtee etenemään. On ihan mielenkiintoista seurata että miten asiassa käy. Älä lannistu tästä täällä harjoitetusta "oma syysi kun ostit paskaa, maksa ja kärsi" -asenteesta.
En muuten henkilökohtaisesti välitä vähääkään siitä kärsiikö jonkun firman kate jos ne ensin myyvät paskaa ja joutuvat sen sitten jälkikäteen kalliilla korjaamaan. Ei todellakaan ole minun päänsärkyni, enemmän vaan kiinnostaa se että miten ne paskiaiset saadaan asiasta vastuuseen. Arvon nousulla ei ole paskankaan merkitystä tässä asiassa, se on ihan autoliikkeen omaa fantasiaa ja yritys vähentää katteen nakertamista, auto on myyty liikkeestä väitteellä ja oletuksella "ehjä" ja se on levinnyt ilman käyttäjän interaktiota joten siinähän autoliikkeessä korjaavat tai kaivavat kuvettaan ja korjauttavat.
Re: onko kohtalotovereita
Ääni Korruptiolle.
Ks. tapauksessa itse ainakin riitelisin asian oikeusteitse loppuun asti, jos ei liike tai Saab korvaa moottoria 100% mukisematta. Ei tollaseen "osta tästä valmiiksi rikkinäinen auto ja tuo se kohta meille koneenvaihtoon sun piikkiin" toimintaan pidä millään tapaa alistua! ei ikinä! Ei pidä maksaa edes euroa prkl. Toivottavasti asia hoituu nopeasti ja ongelmitta ja saat autosi taas liikenteeseen.
Ks. tapauksessa itse ainakin riitelisin asian oikeusteitse loppuun asti, jos ei liike tai Saab korvaa moottoria 100% mukisematta. Ei tollaseen "osta tästä valmiiksi rikkinäinen auto ja tuo se kohta meille koneenvaihtoon sun piikkiin" toimintaan pidä millään tapaa alistua! ei ikinä! Ei pidä maksaa edes euroa prkl. Toivottavasti asia hoituu nopeasti ja ongelmitta ja saat autosi taas liikenteeseen.
Re: onko kohtalotovereita
Kuulostaa aika perusteettomalta. Puhumattakaan siitä, että oikeusteitse asian ratkominen tulee kestämään min. 1,5 vuotta. Jos haluaa tapella vielä hovissakin - min. 3 vuotta. Ja auto seisoo koko sen ajan samalla kun sen arvo laskee tuhansia euroja. Lisäksi on se riski että hommasta tulee turpiin ja jää se 50%:kin saamatta ja bonuksena päälle oikeudenkäyntikulut. Koneremppa = 7000-10000 euroa!!!J8 kirjoitti:Ääni Korruptiolle.
Ks. tapauksessa itse ainakin riitelisin asian oikeusteitse loppuun asti, jos ei liike tai Saab korvaa moottoria 100% mukisematta. Ei tollaseen "osta tästä valmiiksi rikkinäinen auto ja tuo se kohta meille koneenvaihtoon sun piikkiin" toimintaan pidä millään tapaa alistua! ei ikinä! Ei pidä maksaa edes euroa prkl. Toivottavasti asia hoituu nopeasti ja ongelmitta ja saat autosi taas liikenteeseen.
Lähtisitkö itse ihan oikeasti?
Mun mielestä kauppiaalla on vastuunsa - mutta niin on myös kuluttajalla.
Rosiksessa kyseenalaistetaan aivan saletisti, onko myös kuluttaja hoitanut vastuunsa mallikelpoisesti (-> Mimmin kommentit). En itse lähtisi tappelemaan.
Kannattaa tietysti varmaan kinata, uhkailla, vittuilla ja jaella katteettomia lupauksia siinä toivossa, että saisi sen rempan myyjän piikkiin. Ja hommata kuluttajavalituslautakunnasta mahdollinen puoltava lausunto.
Joten toivotan vain onnea!
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower