On muuten paljon tarkempaa hommaa kun autojen "korjaus"siis osien vaihto.
Joka kalikka tutkitaan mitä olet tehny ja päivässä käsittelet (toisten)omaisuutta enemmän kun on käytetyn saabin hinta.
On myös työkalu vähän arvokkaanpi kun joku korjaamon tekki testeri.
Palaan vielä tuohon kilinään/helinään. Auto oli toisen kerran merkkikorjaamolla. Ekalla eivät noudattaneet antamia ohjeitani, joten ääni jäi kuulematta. Sitten kuvasin, paremminkin äänitin ääntä videolle. Sitten uskoivat. Asia tutkittiin uudelleen. He totesivat, että venttiilin nostajat, siis jokin niistä kilisee. Olen lukenut joskus GM:n tiedotteen tästä venttiilien kilinästä. En vaan löydä sitä enää WISistä. Tiedotteessa muistaaksen sanottiin, että ääni ei aiheuta toimenpiteitä. Mietin, ovatkohan ratkaisseet asian vain lukemalla tiedotteen. Väittivät kyllä kuulleensa äänen juuri vanttilikopasta.
Eikö ole niin, että kilinän pitäisikin kuulua vanttiilikopan kohdalta, jos aiheuttaja on venttiilin hydraulinostaja?
Tapauksessani ääni kuuluu voimakkaimmin auton alla katalysaattorin kohdalla. Ääni on resonanssissa vähän yli 1000 kierroksen.
Voisiko joku auttaa tuon Saab-tiedotteen löytämisessä. Haluaisin lukea se uudelleen.
terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07