Saab 9-5 2.0 t vaihtokone

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Saab 9-5 2.0 t vaihtokone

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

e0000333 kirjoitti: Ei nuo patarautakoneet siitä nyt ole mihinkään muuttuneet etteikö ne yläjyrsimelle ja aarporalle nöyrtyisi yhä. Tuskin sieltä mönjääntyneestä tai mitä vain kohdanneesta koneesta nyt menee kovin suurta prosentia osista vaihtoon?!?
Kyllä se tahtoo rikkoa melkein kaiken koneesta, jos pääsee kolisemaan. Purin yhden tonnarin koneen, joka vielä kävi ja kolisi aika reippaasti :roll:

Kampiakseli, kiertokanki, runkolinja, tasapainoakselit ja kaikki laakerit olivat aika hyvin saaneet kipeää. Öljypumppua ja kantta en ole vielä tarkemmin tutkinut, mutta toivottavasti edes kansi olisi käyttökelpoinen.

Itse meinasin rakentaa 9-5 koneen valmiiksi talliin, ennen kuin hommaan 9-5:sta. Jos jostakin löytäisi valmiiksi konevikaisen :roll: , niin ei tarvitsisi itse rikkoa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
pertti
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 18:43

Re: Saab 9-5 2.0 t vaihtokone

Viesti Kirjoittaja pertti »

Moi
Taas yksi 9-5 koneremontin tarpeessa. Selkeä voiteluongelma => turbo savuttaa startissa ja ketju vamaan vaihtoa vaille. Maahantuoja TOSI niuho tuon huolenpito-ohjelman kanssa (josta sain tietoa näiltä sivuilta). Yksi huolto 4000km yli (raja 2500) ja yksi huolto 4kk yli vuoden(raja 3kk). Onko kokemusta painostuskeinoista??
Keljuttaa tämä salaperäisyys. Rahaa ja aikaa on mennyt. Pari vuotta sitten kun talvella kammen pää vuoti pakkasella öljyä katsastusmiehen silmille => huolto vaihtoi stefan => autoon tuli outo haju sisään=>huolto pesi koneen, tarkasti ilmastoinnin,purki sisälämmppärin kennon painetestiin, kaikki ok päivän työlasku minulle => ongelma jatkui=> vaihdettiin huohotinputkia iso kasa, jo auttoi=> lasku maksuun. Ei vieläkään sanaakaan tyyppiongelmasta, sillonkin olis voinut jotain pelastaa.
mistä vaihtokonetta hesasta vai pitääkö mennä Jyväskylään PCS:n pedille. Mitähän tuo uusi alakertasavotta koknaisuudessa maksaa?
Niminerkillä turbo tulossa Suonenjoelta huomiseksi :evil: :evil:
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Saab 9-5 2.0 t vaihtokone

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

pertti kirjoitti:Mitähän tuo uusi alakertasavotta koknaisuudessa maksaa?
Eski kirjoitti:Hinta asennettuna noin 4000e.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6494
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Saab 9-5 2.0 t vaihtokone

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kone kannattaa tutkia ennen puolimoottorin tilaamista. Jakopääremontin ja turbon takia koko konetta on turha vaihtaa, mutta jos kone on täynnä mönjää ja laakerit soseena yms. niin sitten kannattaa uusia alakerta... Tuossa PCS:n hinnassa on tietääkseni mukana myös kansiremontti.

Eski
Vastaa Viestiin