
Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
Re: Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
No nyt senkin tietää. Joskus vuosia sitten kun ajeli vielä vanhoilla h-koneilla oli tuollainen ohje kerrottu. Tosin en kyllä viitsi ainakaan itse kokeilla litran vähennystä öljyistä kun tuo kaasujalkakin on välillä aika raskas meno mutkissakin turhan kova, silloin voi valo pikkaisen vilahtaa. 

9-5 2,3t(+) Vector wagon -02
9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
Re: Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
Taitaa H-koneessakin olla aika lailla litra tuo väli...karkivi kirjoitti:No nyt senkin tietää. Joskus vuosia sitten kun ajeli vielä vanhoilla h-koneilla oli tuollainen ohje kerrottu. Tosin en kyllä viitsi ainakaan itse kokeilla litran vähennystä öljyistä kun tuo kaasujalkakin on välillä aika raskas meno mutkissakin turhan kova, silloin voi valo pikkaisen vilahtaa.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
se on kyllä totta, että viat kannattaa korjata. Mullakaan ei ole vieny anää öljyä.
Tuli muuten tarkistettua se 0,5 l min /max väli oli kyllä oikeasti n. 1,0 l, mistähän lienee päähän tuo toinen lukema jääny.
Olisko jollain lainata parempaa muistia. 
Tuli muuten tarkistettua se 0,5 l min /max väli oli kyllä oikeasti n. 1,0 l, mistähän lienee päähän tuo toinen lukema jääny.


9-5 2,3t(+) Vector wagon -02
9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
Re: Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
Tuo meidän nyt 240tkm mittarissaan oleva 9-5 hukkaa öljyä edelleenkin ja sitä häviää ainakin vuotamalla ja myöskin palamalla (sinistä savua kylmästartissa). Kerran oli unohtunut tarkkailla sitä öljytikkua ja tikun pää ei enää edes kastunut. Siitäkin huolimatta öljynpainevalo ei välkkynyt ajaessa tai mitään vastaavaa. Öljyä meni reilu litra, jotta sain tason maksimiin.
Näyttää siltä että aika on tehnyt tehtävänsä moottorin tiivisteille. Vaihdoin venttiilikopan tiivisteen uuteen, samoin öljypumpun tiivisteet on jo vaihdettu. Venttiilikoppa ja jakopää eivät olleet karstassa. Kone on yltäpäältä öljyssä. Esim. Öljynsuodatin on jo öljyn ja pölyn peitossa 10tkm vaihtovälillä. Tuo 1litra/4000km öljyn hävikki alkaa vähitellen tympäistä, vaikkakin se on pysynyt tasaisena viimeiset 40tkm. Taitaa aika tosiaan kypsytelleen tiivisteet, kun vuotaa tolleen. Ainoa konsti saada öljyvuodot kuriin olisi koko koneen purkaminen ja kaikkien tiivisteiden vaihto samalla kertaa. Vai vaihtaisko koko auton uudempaan?
Näyttää siltä että aika on tehnyt tehtävänsä moottorin tiivisteille. Vaihdoin venttiilikopan tiivisteen uuteen, samoin öljypumpun tiivisteet on jo vaihdettu. Venttiilikoppa ja jakopää eivät olleet karstassa. Kone on yltäpäältä öljyssä. Esim. Öljynsuodatin on jo öljyn ja pölyn peitossa 10tkm vaihtovälillä. Tuo 1litra/4000km öljyn hävikki alkaa vähitellen tympäistä, vaikkakin se on pysynyt tasaisena viimeiset 40tkm. Taitaa aika tosiaan kypsytelleen tiivisteet, kun vuotaa tolleen. Ainoa konsti saada öljyvuodot kuriin olisi koko koneen purkaminen ja kaikkien tiivisteiden vaihto samalla kertaa. Vai vaihtaisko koko auton uudempaan?

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
No höps, kyllä wanha femma osaa öljyt säilyttää siellä, missä pitääkin. Toki harva ahdin ja/tai hapertuneet huohotinletkut aiheuttavat öljynkulutusta ja sotkua konehuoneeseen.Mertmi kirjoitti:Tuo meidän nyt 240tkm mittarissaan oleva 9-5 hukkaa öljyä edelleenkin ja sitä häviää ainakin vuotamalla ja myöskin palamalla (sinistä savua kylmästartissa). Kerran oli unohtunut tarkkailla sitä öljytikkua ja tikun pää ei enää edes kastunut. Siitäkin huolimatta öljynpainevalo ei välkkynyt ajaessa tai mitään vastaavaa. Öljyä meni reilu litra, jotta sain tason maksimiin.
Näyttää siltä että aika on tehnyt tehtävänsä moottorin tiivisteille. Vaihdoin venttiilikopan tiivisteen uuteen, samoin öljypumpun tiivisteet on jo vaihdettu. Venttiilikoppa ja jakopää eivät olleet karstassa. Kone on yltäpäältä öljyssä. Esim. Öljynsuodatin on jo öljyn ja pölyn peitossa 10tkm vaihtovälillä. Tuo 1litra/4000km öljyn hävikki alkaa vähitellen tympäistä, vaikkakin se on pysynyt tasaisena viimeiset 40tkm. Taitaa aika tosiaan kypsytelleen tiivisteet, kun vuotaa tolleen. Ainoa konsti saada öljyvuodot kuriin olisi koko koneen purkaminen ja kaikkien tiivisteiden vaihto samalla kertaa. Vai vaihtaisko koko auton uudempaan?
Mistä öljyä menee palamalla?
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
Samaa aihetta ...
Öljyn varoitusvalo sekä check engine -kolmio vilkahtaa mutkaan tiukemmin kantatessa?
Öljyä riittävästi, ei kuluta ylimääräisiä, vaihdettu kerran vuodessa / 10 tkm välein, a tälläkin hetkellä suht tuoreet öljyt sisällä. Huohotinpäivitys tehty muutama aikoinaan (2003?).
Mistähän päin tätä osaisi lähteä purkamaan?
Öljyn varoitusvalo sekä check engine -kolmio vilkahtaa mutkaan tiukemmin kantatessa?
Öljyä riittävästi, ei kuluta ylimääräisiä, vaihdettu kerran vuodessa / 10 tkm välein, a tälläkin hetkellä suht tuoreet öljyt sisällä. Huohotinpäivitys tehty muutama aikoinaan (2003?).
Mistähän päin tätä osaisi lähteä purkamaan?
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
Mun moottoriöljyistä ei nää ollenkaan paljonko niissä on kilometrejä. Matkamittari on parempi instrumentti siihen.
Olen tullut siihen tulokseen että jatkossa vaihdan joko 2kk (1500km) välein tai 30tkm välein (3 vuotta) koska molemmat on kuulemma oikeita vaihtovälejä.
Olen tullut siihen tulokseen että jatkossa vaihdan joko 2kk (1500km) välein tai 30tkm välein (3 vuotta) koska molemmat on kuulemma oikeita vaihtovälejä.

9000CS 2,3
Re: Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
Öljysihti likainen? Oireilisiko tuo sitten pelkästään mutkaan ajettaessa...? Tarkastaminen vaatii öljypohjan irrottamisen. Jonkinlaisen käsityksen käsityksen koneen sisuskalujen puhtaudesta saa myös kurkkaamalla venttilikopan alle. Huohotinpäivitys ei ole ainakaan viimeisintä mallia, jos se on vuodelta 2003.nipa kirjoitti:Samaa aihetta ...
Öljyn varoitusvalo sekä check engine -kolmio vilkahtaa mutkaan tiukemmin kantatessa?
Öljyä riittävästi, ei kuluta ylimääräisiä, vaihdettu kerran vuodessa / 10 tkm välein, a tälläkin hetkellä suht tuoreet öljyt sisällä. Huohotinpäivitys tehty muutama aikoinaan (2003?).
Mistähän päin tätä osaisi lähteä purkamaan?
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
Oma kokemus 9-5 2004 vuoden 2.0t mallin öljyvalosta on, että venttiilien nostimet naputti ennen kuin öljyvalo syttyi, koneesta puuttui 2litraa öljyä ja moottorivaurio oli jo tapahtunut.
Re: Öljyvalo vilahti jarrutuksessa
Joo, huohotinpäivityksiä on ollut varmaan kymmenen erilaista eikä taida vieläkään olla varmuutta mikä niistä toimii mikä eiSaab-man kirjoitti:Öljysihti likainen? Oireilisiko tuo sitten pelkästään mutkaan ajettaessa...? Tarkastaminen vaatii öljypohjan irrottamisen. Jonkinlaisen käsityksen käsityksen koneen sisuskalujen puhtaudesta saa myös kurkkaamalla venttilikopan alle. Huohotinpäivitys ei ole ainakaan viimeisintä mallia, jos se on vuodelta 2003.nipa kirjoitti:Samaa aihetta ...
Öljyn varoitusvalo sekä check engine -kolmio vilkahtaa mutkaan tiukemmin kantatessa?
Öljyä riittävästi, ei kuluta ylimääräisiä, vaihdettu kerran vuodessa / 10 tkm välein, a tälläkin hetkellä suht tuoreet öljyt sisällä. Huohotinpäivitys tehty muutama aikoinaan (2003?).
Mistähän päin tätä osaisi lähteä purkamaan?

Valo välähtää vain tiukemmin mutkaan kääntäessä, en tiedä tekisikö samaa tiukassa jarrutuksessa, olen enemmän tälläinen perhesaapastelija ajotyyliltäni...
Luulisi öljysihdin oireilevan koko ajan? Siksipä ihmettelnkin mistä kyse...
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower