Hyvä Jumala Ja Kolme Oravaa!!
Re: Hyvä Jumala Ja Kolme Oravaa!!
Yhtälailla sananvapauden piiriin kuulun minun oikeus ilmaista mielipiteeni esim nyt tähän threadiin. Itse en kylve kultakolikoissa tai pyyhi persettäni setelinippuun, niinkuin olettaisin ettei moni muukaan täällä. Ja yhtälailla riipaisee ostaa se ylikallis osa, mutta en näe tarpeelliseksi siitä alkaa omaa threadia luomaan ja merkkiliikkeitä ryöstäkiksi suureen ääneen parjaamaan, vaikka se kuinka totta olisikin.
En ymmärrä miksi autoliikkeistä ja niiden koorjaamoista/varaosista yleensä täällä luodaan sellainen kuva, kuin ne olisivat joku rosvojoukko joiden tarkoituksena on AINOASTAAN kusta asiakasta silmään ja vedättää niin paljon kuin mahdollista.
Hyvä, että 9-5t oikaisit tuon hinnoitteluasian. Eikö siis GM maahantuojana ole se antikristuksen kätyri tässä eikä Delta-auto?
En ymmärrä miksi autoliikkeistä ja niiden koorjaamoista/varaosista yleensä täällä luodaan sellainen kuva, kuin ne olisivat joku rosvojoukko joiden tarkoituksena on AINOASTAAN kusta asiakasta silmään ja vedättää niin paljon kuin mahdollista.
Hyvä, että 9-5t oikaisit tuon hinnoitteluasian. Eikö siis GM maahantuojana ole se antikristuksen kätyri tässä eikä Delta-auto?
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Äijien laki livästi muunneltuna.
Älä laita Crocksia jalkaan
Älä pidä vyölaukkua
Älä käytä ketsuppia
Älä pidä remmi sandaaleja
Älä pidä vyölaukkua
Älä käytä ketsuppia
HMK kirjoitti:Se onkin originaali![]()
![]()
Aidot Crocsitkin maksavat maltaita...
Minulla ei ole näistä kumpiakaan.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Juuei,ei tässä tarkotus o Porvoon Delta-autoa morkata vaan ihmetellä joidenkin osien hintoja.k.o paja saa allekirjoittaneelta arvosanan 9- .Joskus vaan tuntuu et sillointällöin hinta on vedetty hatusta,putsari 100€,eeberi 700€ asennettuna,heh,kumpiko hinta on kohdallaan?http://foorumi.saabclub.fi/posting.php? ... 83cc62bc3c#
-04 2,2tid Femma, kakarankuljetuskone -05 sdi klonksvaagen kolopallo,työmatkasukkula -81 MB 613, koskimelontatukikohta
Niin, eikä mulla ole mitään tekemistä Porvoon Deltan kanssa tai Delta-auton kanssa ylipäätään.
Kiva olis joskus rupatella, sen henkilön tai henkilöiden kanssa, jotka noiden varaosien hinnoista pääsee päättämään. Varaosien hinnoittelu kun ei nähtävästi perustu mihinkään. Monasti on raudalla ja tässä tapauksessa paperilla,vaikkakin siinä on sitä aktiivihiiltä mukana, kilohinta kohdillaan. Itse jos saisin vaikka vain 50€/suodatin ja varmat markkinat niin alkaisin taatusti niiden valmistukseen.

Kiva olis joskus rupatella, sen henkilön tai henkilöiden kanssa, jotka noiden varaosien hinnoista pääsee päättämään. Varaosien hinnoittelu kun ei nähtävästi perustu mihinkään. Monasti on raudalla ja tässä tapauksessa paperilla,vaikkakin siinä on sitä aktiivihiiltä mukana, kilohinta kohdillaan. Itse jos saisin vaikka vain 50€/suodatin ja varmat markkinat niin alkaisin taatusti niiden valmistukseen.
# 1177
Minkälaisia on remmisandaalit joita ei saa käyttää??, siis kait ihan normaaleita sportti-sellaisia sopii pitää jalassa, jopa silloinkin kun syö ketsupilla terästettyä lihapulla + spagetti -systeemiä??kalle37 kirjoitti:Äijien laki livästi muunneltuna.
Älä pidä vyölaukkua
Älä käytä ketsuppia
Crocksit on kyllä kamalan näköisiä, mutta laittakoon joku sellaiset jalkaansa, jos tahtoo, hittoakos se mulle kuuluu

Mahalaukku on aika

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Omassa duunissa samalle osalle saattaa olla kolmekin hintaa... ensimmäinen on sisäänostohinta+toimituskulut (huoltosopimus), eli persnetto.Linjavalo kirjoitti:Juuei,ei tässä tarkotus o Porvoon Delta-autoa morkata vaan ihmetellä joidenkin osien hintoja.k.o paja saa allekirjoittaneelta arvosanan 9- .Joskus vaan tuntuu et sillointällöin hinta on vedetty hatusta,putsari 100€,eeberi 700€ asennettuna,heh,kumpiko hinta on kohdallaan?http://foorumi.saabclub.fi/posting.php? ... 83cc62bc3c#
Sitten tuleekin kertoimet 2x ja 3x niille joilla ei ole huoltosopimuksia tai muuten vaan vittumaisille asiakkaille, vähän naamakertoimen mukaan. Eli esim. joku 450euron lelu saattaa yhtäkkiä maksaakin 1500e, kun huomataan että huoltosopimus on mennyt umpeen. Yritä sitä sitten kirkkain sinisin silmin selittää asiakkaalle

-
- "Hölösuu"
Toivotaan (edes työpaikkasi takia) että teidän bisneksessä ei ole Suomessa sitten kilpailijoita eikä tule.mursu kirjoitti: Omassa duunissa samalle osalle saattaa olla kolmekin hintaa... ensimmäinen on sisäänostohinta+toimituskulut (huoltosopimus), eli persnetto.
Sitten tuleekin kertoimet 2x ja 3x niille joilla ei ole huoltosopimuksia tai muuten vaan vittumaisille asiakkaille, vähän naamakertoimen mukaan. Eli esim. joku 450euron lelu saattaa yhtäkkiä maksaakin 1500e, kun huomataan että huoltosopimus on mennyt umpeen. Yritä sitä sitten kirkkain sinisin silmin selittää asiakkaalle
Kyllä tässä itsekin voisi aika helposti aiheuttaa töissä asiakkaille kymmenien, varmaan joskus jopa satojen tuhansien eurojen lisälaskuja sen kun vaan selittäisi asiat joista kukaan ei mitään ymmärrä, tavalla jota kukaan ei ymmärrä. Enpä vaan pystyisi kyllä sen jälkeen katsomaan työpäivän jälkeen peiliin. Minä olen tehnyt työni (jopa omasta mielestäni) hyvin silloin kun se tule asiakkaalle mahdollimman kokonaisedulliseksi. Se ei aina ole välttämättä halvin ratkaisu mutta minun mielestä asiakkaan bisneksen kannalta paras ratkaisu. Onneksi työnantaja on samaa mieltä niin ei tarvitse kusettaa ketään.
Sanottakoon kuitenkin että asiakkaina ei ole automaahantuojia, eikä rakennusliikkeitä... vielä..

9000CS 2,3
Sanottakoon että meillä on sattuneesta syystä yli 300 huoltosopimusta, ja kassa kilisee meilläkin vain silloin kun kone toimii. Ainakaan tällä alalla asiakkaat ei välttämättä ymmärrä, että konetta kannattaa korjata _ennen_ kuin se totaalisesti leviää ja rikkoo loputkin itsestään. Harvemmin noita 3x hintoja käytetään, mutta nämä "huollan laitteeni itse nippusiteillä ja rautalangalla" maksaa meillekin tuhottomasti siinä vaiheessa kun asiakas joutuu pakon edessä tilamaan koneelle huollon kun enää mikään ei liiku. Sitten nämä penninpyörittelijät vaativat hyvityksiä työtunneista, eihän "noin yksinkertaiseen hommaan voi mennä noin kauan, itse korjasin sen 5 minuutissa"Saappi Kuski kirjoitti: Toivotaan (edes työpaikkasi takia) että teidän bisneksessä ei ole Suomessa sitten kilpailijoita eikä tule.
Kyllä tässä itsekin voisi aika helposti aiheuttaa töissä asiakkaille kymmenien, varmaan joskus jopa satojen tuhansien eurojen lisälaskuja sen kun vaan selittäisi asiat joista kukaan ei mitään ymmärrä, tavalla jota kukaan ei ymmärrä. Enpä vaan pystyisi kyllä sen jälkeen katsomaan työpäivän jälkeen peiliin. Minä olen tehnyt työni (jopa omasta mielestäni) hyvin silloin kun se tule asiakkaalle mahdollimman kokonaisedulliseksi. Se ei aina ole välttämättä halvin ratkaisu mutta minun mielestä asiakkaan bisneksen kannalta paras ratkaisu. Onneksi työnantaja on samaa mieltä niin ei tarvitse kusettaa ketään.
Sanottakoon kuitenkin että asiakkaina ei ole automaahantuojia, eikä rakennusliikkeitä... vielä..
Kyse ei ole siis kusetuksesta, vaan hintoihin on suoraa laskettu katetta sen verran että nämä persaukiset ovat tyytyväisiä kun laskusta hyvitetään aina 50%

Samalla tavalla tuntuu toimivan nykyään uusien autojen kauppa nollakorolla ja ilman käsirahaa. Halpaa on siihen asti, kunnes viet auton ensimmäiseen huoltoon

Vielä vähän alkuperäisestä aiheesta;
Saako tuota aktiivihiilimallia siis mistään muualta ja ehkäpä vielä hieman halvemmalla kuin merkkiliikkeestä? Onko kukaan kysynyt hintaa esim PCS:ltä? Oletan hinnan perusteella, että 9-5T:n äärimmäisen edulliset suodattimet ovat sitä tavallista mallia.
Saako tuota aktiivihiilimallia siis mistään muualta ja ehkäpä vielä hieman halvemmalla kuin merkkiliikkeestä? Onko kukaan kysynyt hintaa esim PCS:ltä? Oletan hinnan perusteella, että 9-5T:n äärimmäisen edulliset suodattimet ovat sitä tavallista mallia.
Nykyiset: 9-5 2,3t '03 + viinastage, 9-3 2,3t '01+ viinastage
GL1500 '89, KTM 690 enduro R '12
exät: -KA: 9-5 2,3t '98, 900i 2,1-16v, 900i 2d '84, 900 gli 5d '84, 9000 2,3i '90, 9-3 2,3T,
-VA: 900 gli 5d '84,9-3 2,0, 9-5 2,3tA,
GL1500 '89, KTM 690 enduro R '12
exät: -KA: 9-5 2,3t '98, 900i 2,1-16v, 900i 2d '84, 900 gli 5d '84, 9000 2,3i '90, 9-3 2,3T,
-VA: 900 gli 5d '84,9-3 2,0, 9-5 2,3tA,
Toivottavasti minusta ei tule tuollaisen liikkeen asiakasta, ei huoltosopimusasiakasta eikä mitään muutakaan asiakasta. Jäi aika omituinen käsitys tollaisesta busineksesta...mursu kirjoitti:
Omassa duunissa samalle osalle saattaa olla kolmekin hintaa... ensimmäinen on sisäänostohinta+toimituskulut (huoltosopimus), eli persnetto.
Joo,tavallisia ovat mut sopivat paikalleen kun nakutettu,aktiivihiilen hyöty on hiukka kyseenalainen,pääasia lienee suodattaa puiden sukupuolielämän tuotokset,katupöly ynnä muut varista pienemmät.Tuli muuten tehtyä eläinkoe,pesin ton vanhan aktiivihiilifiltterin varovasti mäntysuovalla ja kuivasin pölyimurilla puhaltamalla,näyttäis toimivan.
-04 2,2tid Femma, kakarankuljetuskone -05 sdi klonksvaagen kolopallo,työmatkasukkula -81 MB 613, koskimelontatukikohta
-
- "Turbo"
Terve,Linjavalo kirjoitti:Joo,tavallisia ovat mut sopivat paikalleen kun nakutettu,aktiivihiilen hyöty on hiukka kyseenalainen,pääasia lienee suodattaa puiden sukupuolielämän tuotokset,katupöly ynnä muut varista pienemmät.Tuli muuten tehtyä eläinkoe,pesin ton vanhan aktiivihiilifiltterin varovasti mäntysuovalla ja kuivasin pölyimurilla puhaltamalla,näyttäis toimivan.
Tietääkseni aktiivihiilen toiminta perustuu sen suureen ominaispinta-alaan, ts. pinta-alaan per painoyksikkö, sekä pinnan taipumukseen sitoa kaasumaisia sekä liunneita yhdisteitä. Siihen perustuu aktiivihiilen kyky sitoa hajua esim. kengänpohjallisissa. Epäilen, että pestessäsi aktiivihiilisuodattimen saippualla, tulet pinnoittaneeksi sen pysyvästi saippualla. Mutta viisaammat ehkä tietävät...
Joo,olet varmaan oikeassa,pelkkä vesipesu ois saattanut olla parempi mut ihminen on utelias elukka