Varashälyttimen mykistäminen sulake poistamalla?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Varashälyttimen mykistäminen sulake poistamalla?
(OT) Miksi kukaan murtautuisi Saab 9-5:een jos ei ole penkeille jätetty jotain arvotavaraa. Edes mankka ei toimi kai muissa autoissa. Kun ottaa vielä huomioon että havaintojeni mukaan hälytinkin saa poikkeuksetta ulista yleensä ihan rauhassa samalla kun joku kuka vaan heppu huseeraa auton ympärillä eikä kukaan näköjään kiinnitä siihen huomiota ainakaan pk seudulla niin on se aika turha keksintö.
9000CS 2,3
Re: Varashälyttimen mykistäminen sulake poistamalla?
Näin juuri. En ole koskaan päässyt todistamaan tilannetta, missä joku olisi kiinnostunut autosta jonka hälytin huutaa punaisena... joutaa siis olla mykkänä puolestani. Riittää kun merkkivalo ja ajonesto toimii, eikä mulla ole ollut tapana jättää kameroita lojumaan hantin penkille silloin kun auto on parkissa. Jos pitää jotain arvokasta jättää niin sen voi laittaa koiran kaveriksi takapaksiin. Tuskin kukaan haluaa mitään niin paljoa.Saappi Kuski kirjoitti:(OT) Miksi kukaan murtautuisi Saab 9-5:een jos ei ole penkeille jätetty jotain arvotavaraa. Edes mankka ei toimi kai muissa autoissa. Kun ottaa vielä huomioon että havaintojeni mukaan hälytinkin saa poikkeuksetta ulista yleensä ihan rauhassa samalla kun joku kuka vaan heppu huseeraa auton ympärillä eikä kukaan näköjään kiinnitä siihen huomiota ainakaan pk seudulla niin on se aika turha keksintö.

96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || R 1200 GS Adventure -12
Re: Varashälyttimen mykistäminen sulake poistamalla?
Mitkä johdot nuo mahtaa olla siellä kortilla? Lähtee meinaan hyvin äkkiä irti ne piuhat tuosta oman koslan kortista..ballantine kirjoitti:Minä olisin irrottanut sireenin piirikortilta sen "kaiuttimille" menevät johdot hintaan 0e, jolloin olisi vielä ulospäin näyttänyt että autossa on toimiva hälytin.
edit. löysin kuvan ja eipä siinä taida paljon vaihtoehtoja olla

http://home.datacomm.ch/saeuberli/files ... teries.pdf
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Re: Varashälyttimen sireenin pariston vaihto?
Minulla alkoi 9-5 -99 mallin häly parkumaan vähän väliä varsinkin yöllä (naapurit alkoi kattoo pitkään), joten jotain oli tehtävä, kuulemma tavallista kun patterit on loppu. Merkkiliike halusi 2500kr uudesta hälystä. Sanoivat että he ei vaihda paristoja.kaseva kirjoitti:Missäs muuten sijaitsee tuo hälyn pilli, jos vaihtaisi siihen pariston? Mitä pitää purkaa, jotta pääsee siihen käsiksi?
edit: ...ja juu, en osaa käyttää hakua. Tai en ainakaan löydä sillä vastauksia. Sorry.
Vaihdoin itse paristot 2kpl. 3V Malli CR 17335 Lithium juotos korvilla, hinta yhteensä 80kr.
Häly on 9-5 mallissa vasemman lokarin etuosassa, sisälokari irroitettava etuosasta tai kokonaan jos ei ole kirurgin työkaluja ja käsiä. Vasen etuvilkku pois niin auttaa asiaa, ainakin takaisin laitossa. Sisälokari sekä hälyn johdinsarjan kiinnike on kovaa ja haurasta muovia, joten varovaisuutta pois otossa ja takaisin asennuksessa, muuten tulee liima pistoolille töitä. Hälyn kannet on liimattu ohuella ¨liimakerroksella¨, aukeaa varovasti esim.terävällä veitsellä. Paristot on juotettu kiinni, joten sulatetaan irti ja juotetaan uudet tilalle. Hälyn toiseen kanteen ohuesti liimapistoolilla liimaa ja kannet kiinni. Sitten vain takaisin paikoilleen. Hälytys on toiminut hyvin tämän operaation jälkeen. Minulla on kuvia, sekä ruotsin kielinen selvitys paristojen vaihdosta jos se auttais asiaa. Lähetä sähköposti osoite niin laitan kuvat ja selvityksen operaatiosta.
te.ra@telia.com
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Varashälyttimen mykistäminen sulake poistamalla?
Kiitos tarjouksesta, olen tyytyväinen nykytilanteeseen.kaseva kirjoitti:Näin juuri. En ole koskaan päässyt todistamaan tilannetta, missä joku olisi kiinnostunut autosta jonka hälytin huutaa punaisena... joutaa siis olla mykkänä puolestani. Riittää kun merkkivalo ja ajonesto toimii, eikä mulla ole ollut tapana jättää kameroita lojumaan hantin penkille silloin kun auto on parkissa. Jos pitää jotain arvokasta jättää niin sen voi laittaa koiran kaveriksi takapaksiin. Tuskin kukaan haluaa mitään niin paljoa.Saappi Kuski kirjoitti:(OT) Miksi kukaan murtautuisi Saab 9-5:een jos ei ole penkeille jätetty jotain arvotavaraa. Edes mankka ei toimi kai muissa autoissa. Kun ottaa vielä huomioon että havaintojeni mukaan hälytinkin saa poikkeuksetta ulista yleensä ihan rauhassa samalla kun joku kuka vaan heppu huseeraa auton ympärillä eikä kukaan näköjään kiinnitä siihen huomiota ainakaan pk seudulla niin on se aika turha keksintö.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || R 1200 GS Adventure -12
Re: Varashälyttimen mykistäminen sulake poistamalla?
Päinvastaisia tilanteita muutaman kerran. Kun hälytin alkaa huutaa, lähtevät kaikki ulkopuoliset mahdollisimman kauas autosta ja omistajaa edes hiukan näyttelevä varas saa huseerata autolla aivan yksinään.kaseva kirjoitti: Näin juuri. En ole koskaan päässyt todistamaan tilannetta, missä joku olisi kiinnostunut autosta jonka hälytin huutaa punaisena...
Mielestäni varashälytin on turhimpia varusteita mitä autoon saa.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Varashälyttimen mykistäminen sulake poistamalla?
Varashälytin on nyt kaksi iltaa huutanut itsekseen. Kun se huutaa, vilkut eivät vilku, mutta hälytin inisee yksikseen. Mikään ei auta, olen avannut ovet, sulkenut ne, laittanut jopa auton käyntiin ja silti hälytin huutaa.
Nyt tempaisin kylmästi hornin releen (kai se rele oli? pois ja ulvominen loppui samalla hetkellä. Töötti ei tietenkään toimi, mutta onkohan vuosimallin -99 femmassa hälytin tosiaan torven kanssa samalla releellä? Ainakin se hiljeni samalla hetkellä, kun ko. nipukan otin pois.
Ai niin, ja service theft alarm luonnollisesti ruudussa.
EDIT: No eipä ollut perkele. Nyt on tunti pimeässä irroitettu tuota saakelin palikkaa. Ei muuta kuin, että tunkki petti ja isäukko meinasi jäädä tippuvan auton alle, onneksi kuuli rätinää ja ennätti alta pois. Joka tapauksessa nyt on koko mötikkä irti, on ihme, jos vielä huutaa. Eikä se kyllä takaisin tule menemään, pärjään ilman hälytintäkin. Ei kai tuosta muuta haittaa ole?
Nyt tempaisin kylmästi hornin releen (kai se rele oli? pois ja ulvominen loppui samalla hetkellä. Töötti ei tietenkään toimi, mutta onkohan vuosimallin -99 femmassa hälytin tosiaan torven kanssa samalla releellä? Ainakin se hiljeni samalla hetkellä, kun ko. nipukan otin pois.
Ai niin, ja service theft alarm luonnollisesti ruudussa.
EDIT: No eipä ollut perkele. Nyt on tunti pimeässä irroitettu tuota saakelin palikkaa. Ei muuta kuin, että tunkki petti ja isäukko meinasi jäädä tippuvan auton alle, onneksi kuuli rätinää ja ennätti alta pois. Joka tapauksessa nyt on koko mötikkä irti, on ihme, jos vielä huutaa. Eikä se kyllä takaisin tule menemään, pärjään ilman hälytintäkin. Ei kai tuosta muuta haittaa ole?
Viimeksi muokannut Nisse, Ma Loka 15, 2012 07:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
-
- "Aero"
- Viestit: 426
- Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41
Re: Varashälyttimen mykistäminen sulake poistamalla?
Haitta on mainitsemasi SERVICE THEFT ALARM -ilmoitus SIDissä. Sen saa pois seuraavaan ilmestymiseen asti painamalla CLEAR-näppäintä, vaihtamalla sireenin paristot (mikäli vika on niissä), vaihtamalla sireenin, ohjelmoimalla Techillä koko sireenin pois tai ohjelmoimalla Techillä hälytyksen äänitorvelle.2.3i-16 kirjoitti:Joka tapauksessa nyt on koko mötikkä irti, on ihme, jos vielä huutaa. Eikä se kyllä takaisin tule menemään, pärjään ilman hälytintäkin. Ei kai tuosta muuta haittaa ole?
Saab 9-3 SE 2,0i '98