Mimmi kirjoitti:Meneekö muut vaihteet nikottelematta päälle?
Jollei, kepin säätö. Jos menee, niin kytkintä vaihtoon, kun kerran on jo ihan alhaalta ottava.
Ne menee suorastaa imaisemalla päälle. Mutta tuo pakki on ongelma. No ei kai auta kuin vaihdella hiluja. Onko kukaan vaihtanut 9-5 kytkintä? jos vaikka itse kokeilisi
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Minkäslaisten ajokilometrien jälkeen 9-5 kytkinlevyjä yleensä vaihdellaan? Omassa kilsoja lähempänä 250tkm kuin 200tkm, joten mahtaakohan levyjen vaihto kohta olla edessä vai kestääkö helposti yli 300tkm?
Arcer kirjoitti:Minkäslaisten ajokilometrien jälkeen 9-5 kytkinlevyjä yleensä vaihdellaan? Omassa kilsoja lähempänä 250tkm kuin 200tkm, joten mahtaakohan levyjen vaihto kohta olla edessä vai kestääkö helposti yli 300tkm?
kestäisi nyt ensin sen 150 000km
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
ilmeisesti motonetin kytkinpaketissa tulee vain levy ja asetelma?
Mitäs eroa sitten noilla painelaakeri työsylinteri paketeilla on kun on kaksi kpl mutta tuotenumero kuitenkin sama?
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
auttoko kytkinremontti? Itellä menee ja pakki vähä tahmeasti päälle, lisäksi vitoselle vaihdettaessa keppiä joutuu normaalia enemmän painamaan oikealle :O
Kytkin ei ilmeisesti irrota kunnolla siitä päätellen että vapaalla kun käyttää kytkimen ylhäällä niin taas vaihdetta kytkettäessä hieman töksähtää paikoillaan ollessa. Siitä hyvä ettei ainakaan tarvitse pähkäillä mihin veronpalautukset saa hukattua, tietäis vaan mistä aloittaa
Erikoista on että mitä enemmän tuolla nyt ajaa niin sitä paremmin se toimii.
Viimeksi muokannut Pola, To Loka 15, 2009 14:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pola kirjoitti:auttoko kytkinremontti? Itellä menee ja pakki vähä tahmeasti päälle, lisäksi vitoselle vaihdettaessa keppiä joutuu normaalia enemmän painamaan vasemmalle :O
Kytkin ei ilmeisesti irrota kunnolla siitä päätellen että vapaalla kun käyttää kytkimen ylhäällä niin taas vaihdetta kytkettäessä hieman töksähtää paikoillaan ollessa. Siitä hyvä ettei ainakaan tarvitse pähkäillä mihin veronpalautukset saa hukattua, tietäis vaan mistä aloittaa
Suosittelen kokeilemaan tätä http://www.elkparts.com/saab-95-m98-to- ... p2436.html puslaa vaihdelaatikkoon jos vaihteet ei mene päällä kunnolla, ainakin omassa autossa se auttoi noihin vaivoihin. Mutta nyt mulla on kytkinkin aivan finito, sitä on aika hankala luistattaa ja sitten kun sitä luistattaa liikkeellelähdössä niin se täryttää/jumputtaa vähän. Kumpa olisi rahaa ostaa Aeron kytkin ja sitten kun olisi vielä tarpeeksi aikaa/motivaatiota sen vaihtoon
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Pola kirjoitti:oma auto on MY 99 niin siihen ei ole saatavissa tuollaista heebeliä. Minkä osan tuo sieltä korvaa, jos koittais vaihtaa alkuperäisosan vanhan tilalle?
Se korvaa yhden kumipuslan siitä vaihdelaatikkoon tulevasta tukivarresta, minkä toinen pää tulee kiinni sinne auton etuosaan. Eli siis tuosta (kuva on kylläkin siitä vanhasta mallista) http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3081 se uretaani pusla tulee sinne vaihdelaatikon päähän.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002