9-5 asiantuntijaa Lpr-Hvnk-Rmk-Hml?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
pärräpeikko
"Kaasari"

Re: 9-5 asiantuntijaa Lpr-Hvnk-Rmk-Hml?

Viesti Kirjoittaja pärräpeikko »

Jostain tältä palstalta tuli vastaan jotain, et tietyllä koodilla olevat tulisi vaihtaa.. Voin toki muistaa väärinkin, enkä ehdi sitä nyt etsimään.. Kurkkaan sitten paremmin, kunhan ennätän.
pärräpeikko
"Kaasari"

On se edelleen, kuten sanoin, niin hankala muistaa kaikkia lukemiaan ketjuja, varsinkin kun puhelimella tai kämmenmikrolla surffailen yleensä.. Mihis vuosimalleihin ne kasetit vaihdettiin..?
pärräpeikko
"Kaasari"

Ok, eli ilmeisesti siis vm. 00-02 kuuluu vaihdon piiriin.. tuommoisia sarjanumeroita löysin.. -->

B083821 - B096117, C048743 - C072404, D000000 - D336210 ..

Mukavaa, jos pirssi selviäisi pienemmillä remonteilla kuin edellinen Saabi.. NG900 Turbon remontteihin upposi rahaa vähintään 3000e/vuosi, että pelin sai pysymään edes liikenteessä..
pärräpeikko
"Kaasari"

Noniin, suuri kiitos kaikille vinkkejä antaneille.

Palikat on tilattu Jyväskylästä ja kohtapuoliin ois asennuksen aika. Mutta mitäpä öljyä raati suosittelisi ko. koneeseen..?

Kaverin kanssa olin jutuissa, on ajanut samanlaisella kamppeella yli 300 tkm puolisynteettisillä, kivenkovaan väitti, että säilyttää voiteluominaisuutensa paremmin, vaikka öljyn mukaan jotain ylimääräistä eksyisikin.. 5W-jotakin itse suunnittelin?

Ja otanko samalla venttiilikopan ja öljypohjan irti vai suoraan uudet palikat kehiin, mitään sakkaa tms. töhnää ei ole vielä ainakaan ollut?
mienkoiv
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

pärräpeikko kirjoitti:Noniin, suuri kiitos kaikille vinkkejä antaneille.

Palikat on tilattu Jyväskylästä ja kohtapuoliin ois asennuksen aika. Mutta mitäpä öljyä raati suosittelisi ko. koneeseen..?

Kaverin kanssa olin jutuissa, on ajanut samanlaisella kamppeella yli 300 tkm puolisynteettisillä, kivenkovaan väitti, että säilyttää voiteluominaisuutensa paremmin, vaikka öljyn mukaan jotain ylimääräistä eksyisikin.. 5W-jotakin itse suunnittelin?

Ja otanko samalla venttiilikopan ja öljypohjan irti vai suoraan uudet palikat kehiin, mitään sakkaa tms. töhnää ei ole vielä ainakaan ollut?
itse teetätin huohotinpäivityksen juuri vkoloppuna...ei itelläkään ollut mitään töhniä ikinä näkynyt ainakaan tikun päässä..päivitys kehiin, uudet öljyt ja menoksi...täyden varmuudenhan toki saat jos jaksat venakopan ja öljypohjan availla...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

mienkoiv
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Mimmi kirjoitti:
pärräpeikko kirjoitti:Mutta mitäpä öljyä raati suosittelisi ko. koneeseen..?
Alkuperäistä GM Long Life 5W30-öljyä.
Hinta on todellakin kohdallaan!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

mike
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja mike »

Paikallinen Saab-liike muutti uusiin tiloihin ja siellä kauppasivat ainakin avajaisviikon ajan tuota öljyä 19,90 pönttö ja tuskin kovin tappiollakaan möivät. Taisi olla neljän litran kannu.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
Vastaa Viestiin