Niin mun tapauksessa kyseessä on käytettynä ostetun auton takuusta. 05 vuosimalli ja ajettu 51 tkm. Muussa tapauksessa takapihalla olisi jo vietetty saapin hautajaiset.
Signalenilla näyttäisi olevan styrenhet ja 2500 kurnua.
Yksi vika, kaksi oiretta vai?
Re: Yksi vika, kaksi oiretta vai?
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: Yksi vika, kaksi oiretta vai?
Jatkanpa synkkää yksinpuhelua... Voiko se vika loppujen lopuksi olla tuossa absiyksikössä, kun eilen taas kerran absin valot syttyi ja pitkäastä aikaa myös ce-valo samalla pimpomilla?
Ei kai tuon ce-valon pitäisi syttyä jos jarruissa vain olisi vikaa? Jotenkin alan kaatua Metro-auton huoltoneuvojan näkemykseen siitä, että nopeusanturin signaali menee jossakin vaiheessa sekaisin.
Virtuaaliautonkorjausta.... ääh.
Ei kai tuon ce-valon pitäisi syttyä jos jarruissa vain olisi vikaa? Jotenkin alan kaatua Metro-auton huoltoneuvojan näkemykseen siitä, että nopeusanturin signaali menee jossakin vaiheessa sekaisin.
Virtuaaliautonkorjausta.... ääh.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: Yksi vika, kaksi oiretta vai?
Herrat vaihtoivat abspumpun. Runttasin motarilla 140 mittarissa ja pimpom. Eli vika on edelleen, mutta nyt se ei enää tule niin herkästi kuin ennen pumpun vaihtoa. Aiemmin riitti parisataa metriä ja 110 km/h. CE-valo on nyt pysynyt poissa pelistä.
Mitäs sitten vaihdetaan? Merkkiä nokkapellissä?
Sitkeä tapaus tämä saapin absi....
Niin sitten toinen ominaisuus: sidissä ei pysy päivämäärä vaan jossain aiheessa sinne tulee 3 tammikuuta 2003.
Mitäs sitten vaihdetaan? Merkkiä nokkapellissä?
Sitkeä tapaus tämä saapin absi....
Niin sitten toinen ominaisuus: sidissä ei pysy päivämäärä vaan jossain aiheessa sinne tulee 3 tammikuuta 2003.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: To Heinä 16, 2009 21:12
Re: Yksi vika, kaksi oiretta vai?
Vanha viesti, mutta koska minulla oli sama ongelma, niin vastaan silti. Vikakoodin lukemisen jälkeen korjaajaheppu ilmoitti, että tuttu vika 05-mallissa: vasemman etupyörän nopeudenlukuantura hajoaa (siihen tule rako/halkeama), ja koko mittaristo alkaa vilkkua kuin joulukuusi: yleinen varoitusmerkki, abs, jarrut, esp, ja mottorikin (check engine) ilmoittaa vikaa. Heppu nosti auton ylös ja näytti halkeaman. Itse anturaa ei ainakaan saabilla vaihdeta, vaan koko vetonivel pitää vaihtaa. Katsotaan huomenaamulla josko korjaus toimi.
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: To Heinä 16, 2009 21:12
Re: Yksi vika, kaksi oiretta vai?
Hammaskehä kuulostaa paljon paremmalta sanalta, koska sellaiselta hammastetulta rinkulalta se haljennut osa näytti. Kun kuuntelin miehen selityksiä, sain käsityksen että siellä on joku 'sensori', jonka edessä se rinkula pyörii (sanoin antura kun en sen paremmin teknologiaa/terminologiaa tunne) ja jonka avulla se sensori välittää nopeustietoa. Minä ehdin hetken aikaa haaveilla, että korjaaja vaihtaisi vain hammaskehän (halvempi osa?), mutta ilmeisesti sitä ei sitten voi vaihtaa erikseen (tai ainakaan saabin korjaamot ei sitä tee), vaan koko vetonivel menee vaihtoon.9-5T kirjoitti:Oliskohan syynä ollut kuitenkin vetonivelen ulkokehässä olevan hammaskehän halkeaminen, anturin vikaan ei lähellä olevan vetonivelen vaihto auta.saabfiasko kirjoitti:nopeudenlukuantura hajoaa (siihen tule rako/halkeama),
Itse anturaa ei ainakaan saabilla vaihdeta, vaan koko vetonivel pitää vaihtaa.