En ymmärrä miten noita makarooneja kehutaan, kun itellä oli aikoinaan jotkut makoroonit VR6 golfin alla (muistaakseni koko oli 205/50-16) ja ne oli kyllä niin vetelät paskat että huh huh, kun renkaat otettiin pois vanteelta niin hyvä ettei ne lyhistyneet kasaan omasta painostaan. Myös tuttuni osti toissa kesänä jotkin makaroonit farmari C5:een ja tuomio oli selvä, renkaita ei saanut tasapainoon ei sitten millään, oli kuulemma sitten mukava ajella koko kesä täryttävillä renkailla.V.J.S kirjoitti:Komppaan tuota, parit Marangonit on ollut, sekä kesä että talviversiot. Siinä on gummissa hinta ja laatu kohdillaan.ng900aero kirjoitti:Marangoneista on aiempaakin kokemusta, ja aina ovat olleet erinomaiset.
Kesärenkaiden kesto
Re: Kesärenkaiden kesto
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Kesärenkaiden kesto
Höpö Höpömalait kirjoitti:Täällä liputetaan myös Marangoonien puolesta, niissä on kyllä kaikki kohdillaan ja jos jollain niistä on negatiivistä sanottavaa, niin voi melko varmasti sanoa, että silloin puuttuu myös kokemus renkaista

Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Kesärenkaiden kesto
No tuo lause selittääkin kaiken kokemuksistasi ko. renkaista.jyyrä kirjoitti:itellä oli aikoinaan jotkut makoroonit
Viime kesänä tuli tehtyä matkaa noin 10 tkm. enkä todellakaan tälläkään kertaa löytänyt mitään moittimista Marangooneista.
Niin ja sanahan on täällä vapaa, mutta et muuta käsitystäni varsinkin jos "kaveri kokemuksistasi" löytyy joku ranskis ( ovat muuten parhaimmillaan lautasella).
Saab 9-5 2.3 t se wagon -99 (R.I.P)
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Kesärenkaiden kesto
Marangoni MeteoGrip talvikumit og-satkun alla. Viidentenä talvena arviolta 40-50tkm ajettuna alkoi olemaan pito kehnohko, kun oli nastat kaikonnut/katkennut ja kulutuspintaa jotain alle 4mm. Hinta-laadultaan parhaat talvikumit jotka mulla on ollu. Ei toki ihan uusien Hakkapeliitta 4:n veroinen pito, mutta noista hakkiksista hukkui kyllä paras pito yhdessä talvessa ja hintaa oli tuplaten Marangoneihin. Hakkapeliitat oli tonnarissa.
Marangonin Versot T8 satkun alla, ei mitään valittamista pidossa ja kulutustakin on kestänyt kivasti jo useamman kesän, ajomäärät ei toki ole satkun porsinnasta johtuen vielä kuin luokkaa 10-20tkm.
Marangonin Versot T8 satkun alla, ei mitään valittamista pidossa ja kulutustakin on kestänyt kivasti jo useamman kesän, ajomäärät ei toki ole satkun porsinnasta johtuen vielä kuin luokkaa 10-20tkm.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Kesärenkaiden kesto
Jos haluaa autoonsa premium-luokan renkaat, mutta ei malta investoida kalliisiin Marangoneihin, niin hyvä vaihtoehto voisi olla Marangonin "halpismerkki" Stunner, jolloin ei maksa turhaan kalliista tuotebrändistä:
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... LoadRange=
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... LoadRange=
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Kesärenkaiden kesto
Ehkä niillä jotka kehuvat makarooneja lähes maailman parhaiksi ei ole kokemusta "oikeista" merkki renkaista, ja täten eivät tiedä paremmastamalait kirjoitti:No tuo lause selittääkin kaiken kokemuksistasi ko. renkaista.jyyrä kirjoitti:itellä oli aikoinaan jotkut makoroonit
Viime kesänä tuli tehtyä matkaa noin 10 tkm. enkä todellakaan tälläkään kertaa löytänyt mitään moittimista Marangooneista.
Niin ja sanahan on täällä vapaa, mutta et muuta käsitystäni varsinkin jos "kaveri kokemuksistasi" löytyy joku ranskis ( ovat muuten parhaimmillaan lautasella).


Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Kesärenkaiden kesto
AAMEN9-5T kirjoitti:Mitään hyvää sanottavaa en niistä keksi tosin kokemus jäi 6 makaroonia/muutamaan tuhanteen km sillä minulla renkaissa on minimi vaatimuksena pyöreys.malait kirjoitti:Täällä liputetaan myös Marangoonien puolesta, niissä on kyllä kaikki kohdillaan ja jos jollain niistä on negatiivistä sanottavaa, niin voi melko varmasti sanoa, että silloin puuttuu myös kokemus renkaista

Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Kesärenkaiden kesto
No minulla ei ole ollut ongelmia tuon pyöreyden suhteen, enkä pidä sinunkaan kokemuksiasi ko. renkaista riittävänä.9-5 T kirjoitti:Mitään hyvää sanottavaa en niistä keksi tosin kokemus jäi 6 makaroonia/muutamaan tuhanteen km sillä minulla renkaissa on minimi vaatimuksena pyöreys.
Saab 9-5 2.3 t se wagon -99 (R.I.P)
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kesärenkaiden kesto
Kesärenkaat kokoa 225/45/17
Ostaessa oli alla Continental SportContact2, uudenkarheat -> 1 kesä ja vaihtoon
Sitte Hankook S1Evo -> vajaa 2 kesää ja vaihtoon
pari kuukautta ennen talvikumiaikaa toissakesänä laitoin alle
Bridgestone Potenza RE050:t -> juuri 1 kesä meni kun viime kesän loppu ajeltiin jo sileillä etukummeilla (ja ei ollu sutimisesta kiinni, takakummeissa 3mm pintaa, isällä oli samanlaiset Mazda6GT:ssä uutena ja kestivät vissiin 4kk)
...ja aurauskulmat yms. alustanosat on tarkistettu ja säädetty.
Ei vaan kestä yhdistelmä Sport-alusta ja matalaprofiiliset noita uraisia nastarenkaan karhentamia teitä. Pitää varmaan nyt ajaa nuo 2 jäljellä olevaa sportContactia ja 2 potenzaa alkukesästä sileiksi ja miettiä pahimpien ruuhkien ja hintapiikkien jälkeen jotain.
Noista renkaista sen verran, että Conti oli meluisa ja kovahko, ihan OK. Hankook oli paras (voitti Autobildin testinkin - jos joku nyt näitä tuijottelee) sekä pidoltaan, että tuntumaltaan ja tuo Potenza ihan SYSIPASKA, kova, veteli urissa ja pirun äänekäs.
...ja kilometrejä tulee kesärenkailla ~15t
Ostaessa oli alla Continental SportContact2, uudenkarheat -> 1 kesä ja vaihtoon
Sitte Hankook S1Evo -> vajaa 2 kesää ja vaihtoon
pari kuukautta ennen talvikumiaikaa toissakesänä laitoin alle
Bridgestone Potenza RE050:t -> juuri 1 kesä meni kun viime kesän loppu ajeltiin jo sileillä etukummeilla (ja ei ollu sutimisesta kiinni, takakummeissa 3mm pintaa, isällä oli samanlaiset Mazda6GT:ssä uutena ja kestivät vissiin 4kk)
...ja aurauskulmat yms. alustanosat on tarkistettu ja säädetty.
Ei vaan kestä yhdistelmä Sport-alusta ja matalaprofiiliset noita uraisia nastarenkaan karhentamia teitä. Pitää varmaan nyt ajaa nuo 2 jäljellä olevaa sportContactia ja 2 potenzaa alkukesästä sileiksi ja miettiä pahimpien ruuhkien ja hintapiikkien jälkeen jotain.
Noista renkaista sen verran, että Conti oli meluisa ja kovahko, ihan OK. Hankook oli paras (voitti Autobildin testinkin - jos joku nyt näitä tuijottelee) sekä pidoltaan, että tuntumaltaan ja tuo Potenza ihan SYSIPASKA, kova, veteli urissa ja pirun äänekäs.
...ja kilometrejä tulee kesärenkailla ~15t
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Re: Kesärenkaiden kesto
Duodaduoda..Jos kerran misukoita on kaupan ni miks ihmeessä ostaa muita??
-04 2,2tid Femma, kakarankuljetuskone -05 sdi klonksvaagen kolopallo,työmatkasukkula -81 MB 613, koskimelontatukikohta
Re: Kesärenkaiden kesto
sen verran pitää oikaista tuota kirjoitusta että hinta oli vanteineen ja renkaat oli pirelli 225/45 r 17 91y runflatit ja pelkillä renkailla oli hintaa noin 960e eli kyllä hintaeroa tulee kuitenkin aikalailla kokeilen kyllä taas muutakin merkkiä kun saan nuo sunnyt ajettua sileiksi ja joku moitti näitä liukkaiksi mutta en ole moista omissani todennut ja tasapainoon nuo meni paljon vähemmillä painoilla kuin pirellit joita en kyllä enää aeroni alle laita sanokoon kuka mitä hyvänsä niin oli laatu/hinta tasapaino persiillään noissa pirelleissä. Mutta onhan se kiva lueskella muidenkin kokemuksia eri rengas merkeistä että tietää mitä muita ominaisuuksia ja kokemuksia toisilta tulee ilmi näistä rengas asioista.
Re: Kesärenkaiden kesto
Tässä keskustelussa on päässy kirjoittajilta unohtumaan se että toiset renkaat on suunniteltu kestämään ja toiset taas ihan muut asiat mielessä.
Contin SP2 ja Bridgestonen 050A kuuluu tähän toiseen ryhmään jossa ajo-ominaisuudet on ollu 1 sijalla ja kesto=who cares. SP2:n tread wear en nyt muista mutta 050A:lla on 140 niin eihän nuo kestä vuositolkulla.
Jos haluaa kestävät renkaat niin sporttisempia renkaita on ihan turha ostaa. Meidän 9-5:ssa Bridgestonen ER300:t 215/55-16V on ollu ihan positiivinen kokemus. Kohtuuhiljainen, mukava maantiellä ja tuntuu kestävän hyvin. Mikään edellämainitusta ei sitten pätenytkään ensiasennus Pirelli P6000:iin
Contin SP2 ja Bridgestonen 050A kuuluu tähän toiseen ryhmään jossa ajo-ominaisuudet on ollu 1 sijalla ja kesto=who cares. SP2:n tread wear en nyt muista mutta 050A:lla on 140 niin eihän nuo kestä vuositolkulla.
Jos haluaa kestävät renkaat niin sporttisempia renkaita on ihan turha ostaa. Meidän 9-5:ssa Bridgestonen ER300:t 215/55-16V on ollu ihan positiivinen kokemus. Kohtuuhiljainen, mukava maantiellä ja tuntuu kestävän hyvin. Mikään edellämainitusta ei sitten pätenytkään ensiasennus Pirelli P6000:iin

9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Kesärenkaiden kesto
Meillä 9-5:ssä oli melkein uudet Nokian nrvi:t ja loppuun ajetut nrv:t mukana. Rengaskoko 215/55r16. Ostin käytetyt Continental premium contact 2 renkaat takapyöriksi. Niissä oli pintaa noin 5mm. Eteen laitoin nuo Nokiat, joissa oli noin 7mm kuviota. Kahdessa kesässä (noin arviolta kilometrejä 20tkm) meni molemmat rengasparit lähes sakkorajalle.
Oma mielipide on, että nuo kummatkaan ei olleet järin kestävät renkaat. Tosin vaikea on sanoa, mitenpaljon niillä oli ajettu ennen minua. Esim. og900:aan tannoin ostamani Michelin Pilot Primacy (nopeusluokka H) renkaat kestivät vähän vajaat 50tkm ajoa, ennenkuin ne oli sakolla. Samoin Nokian NRT2:t (nopeusluokka T) kestivät 35tkm ajoa ja siinä vaiheessa pintaa oli vielä 3mm jäljellä. Vaikka nämä molemmat kestivät suhteessa paljon pidempään kuin nuo ylempänä mainitut W-nopeusluokan renkaat, niin ei niiden märkäpito-ominaisuuksissa ollut mitään moitteen sijaa.
edit. Pitää vielä heittää halpisrengaskokemus tähän. Ostin käytetyn sarjan Firstopp 2000 renkaita 99turboon. Niissä oli kuviota lähes uuden verran, eli noin 8mm. Ajoin eturenkaat sileäksi yhdessä kesässä. Ajoa tuli noin 15tkm. Vaikka renkaat vaikuttaisi pehmeiltä, kun kuluivat noin nopeasti, niin ei niissä ollut minkäänlaista märkäpitoa. Lisäksi ne oli huonot ajaa. Onneksi ne oli myöskin sika halvat ja valmiiksi vanteilla tasapainotettuna. Hyväksi puoleksi voi lukea senkin, että ne kului niin nopeasti pilalle, ettei niillä enää tarvinnut toisena kesänä ajaa.
Oma mielipide on, että nuo kummatkaan ei olleet järin kestävät renkaat. Tosin vaikea on sanoa, mitenpaljon niillä oli ajettu ennen minua. Esim. og900:aan tannoin ostamani Michelin Pilot Primacy (nopeusluokka H) renkaat kestivät vähän vajaat 50tkm ajoa, ennenkuin ne oli sakolla. Samoin Nokian NRT2:t (nopeusluokka T) kestivät 35tkm ajoa ja siinä vaiheessa pintaa oli vielä 3mm jäljellä. Vaikka nämä molemmat kestivät suhteessa paljon pidempään kuin nuo ylempänä mainitut W-nopeusluokan renkaat, niin ei niiden märkäpito-ominaisuuksissa ollut mitään moitteen sijaa.
edit. Pitää vielä heittää halpisrengaskokemus tähän. Ostin käytetyn sarjan Firstopp 2000 renkaita 99turboon. Niissä oli kuviota lähes uuden verran, eli noin 8mm. Ajoin eturenkaat sileäksi yhdessä kesässä. Ajoa tuli noin 15tkm. Vaikka renkaat vaikuttaisi pehmeiltä, kun kuluivat noin nopeasti, niin ei niissä ollut minkäänlaista märkäpitoa. Lisäksi ne oli huonot ajaa. Onneksi ne oli myöskin sika halvat ja valmiiksi vanteilla tasapainotettuna. Hyväksi puoleksi voi lukea senkin, että ne kului niin nopeasti pilalle, ettei niillä enää tarvinnut toisena kesänä ajaa.

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Kesärenkaiden kesto
Kumho KU31 3 kesää.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Kesärenkaiden kesto
Joista Saappi oli seisonnassa 2,5 kesää ja kilometrejä tuli yhteensä ehkä 1837km?renner kirjoitti:Kumho KU31 3 kesää.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84