![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Vikakoodi P0327 Löytyykö tietoo??
Re: Vikakoodi P0327 Löytyykö tietoo??
Vika paikallistettu trionic 7 ecuun. Nyt olisi sitten tarvetta yhdelle ehjälle ecu:lle
YV:llä saa heittää järkeviä tarjouksia, laitan vielä ilmoituksen osto alueelle.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Re: Vikakoodi P0327 Löytyykö tietoo??
Ongelma korjaantui ECUn vaihdolla ja
on taas liikenteessä. Kiitokset vesa67:lle ecun nopeasta toimituksesta ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Linkittelen tähän samalla parit oskilloskooppi kuvat, vian metsästyksessä otettuja. Jos vaikka jollekin jotain hyötyä
Mitattu sytytyskasetin pinnistä numero 7 (knocking signal) tyhjäkäynnillä. Tämän näköistä käppyrää siis ehjällä sytytyskasetilla.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/174 ... signal.jpg
Ensimmäinen "pulssi" lienee sytytyskipinä ja sitä seuraava (15ms myöhemmin) on sitten ionisaatiomittauksen tulos. ~35ms päästä ensimmäisestä pulssista tulee sitten seuraavan sylinterin sytytyskipinä, jne. Ainakin tuntuisi sopivan laskukaavaan, eli yhden kipinän jakson aika noin 35ms ja kampiakselin kierrokselle menee kaksi kipinä jaksoa, joten 1/ (2*35ms) * 60 = 857rpm.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/174 ... %20(2).jpg
Toisessa kuvassa sitten sytytyskipinä pulssi hieman tarkemmin, mitattu samasta pisteestä tyhjäkäynnillä.
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Linkittelen tähän samalla parit oskilloskooppi kuvat, vian metsästyksessä otettuja. Jos vaikka jollekin jotain hyötyä
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/174 ... signal.jpg
Ensimmäinen "pulssi" lienee sytytyskipinä ja sitä seuraava (15ms myöhemmin) on sitten ionisaatiomittauksen tulos. ~35ms päästä ensimmäisestä pulssista tulee sitten seuraavan sylinterin sytytyskipinä, jne. Ainakin tuntuisi sopivan laskukaavaan, eli yhden kipinän jakson aika noin 35ms ja kampiakselin kierrokselle menee kaksi kipinä jaksoa, joten 1/ (2*35ms) * 60 = 857rpm.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/174 ... %20(2).jpg
Toisessa kuvassa sitten sytytyskipinä pulssi hieman tarkemmin, mitattu samasta pisteestä tyhjäkäynnillä.
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX