Missä tehot?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Missä tehot?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

EGT tosin ei ole se joka männän halkaisee vaan nakutus. Korkea puristussuhde ja kovat pakopaineet sen verran laihemman seoksen kanssa jolla palotilat lämpenee sopivasti saa aikaan nakutusta ja vaikka T7 sen tunnistaisi niin massamittarin väärän näyttämän vuoksi sallii silti liikaa ilmamassaa etenkin Nordicin virisoftilla joissa nakutus(ilmamassa)kartta on muokattu sellaiseksi. Tämä vielä yhdistettynä T7 moottorien mäntiin jotka ovat kovaa mutta haurasta materiaalia niin enempää ei tarvita männän murusiksi menemiseen.

Käytännössä kuitenkin vaatii hieman pidemmän kaasun pohjassa pitämisen mutta kyllä sen normaalissa liikenteessä saa rikki jos ylläoleva kombinaatio täyttyy. Vakiosoftilla ei niin helposti kuin virisoftilla joissa on menty nakutuskarttaa muokkaamaan niin että sallisi enemmän massaa vaikka nakutusta on jo tunnistettu.

Pätkiminen viallisella massamittarilla ja siitä johtuvat misfire koodit on seurausta liian laihasta seoksesta (todellinen ilmamassa paljon suurempi kuin mitattu) joka ei enää edes syty. Samasta syystä myös ahtopaineet todennäköisesti korkeammalla kuin pitäisi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Missä tehot?

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

oju kirjoitti:
9000LPT kirjoitti:Valitettavasti T7 sovellukset eivät tunnista viallista ilmamassa mittaria ja päästävät koneen käymään laihalla.
Eikös se nimenomaan valvo vilkauttelemalla CE-valoa ja ilmoittamalla kakkoslambdan laihasta seoksesta? Poistavatko jotkut virisoftat tuon ominaisuuden vai onko se vain liian hidas reagoidakseen joihinkin ilmamassamittarin vikatyyppeihin?
Linkissä esiintynyt kone ei vilautellut CE:tä. Perässä ajaessa putkesta tuli mustaa savua jo kone piti kuulemma outoa "rytinää", jonka jcarlson on tuossa edellä selittänyt.

Nordic ei ole ainoa nakutuskarttoihin koskenut viripulju. Lisäksi joissakin bokseissa on sytytys ennakkoa on lisätty aika reilusti (9->18).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Missä tehot?

Viesti Kirjoittaja oju »

Ok, kuva alkaa hahmottua. Pelkäsin jo että tämä on se mitä tapahtuu automaattisesti jos huohotinongelmasta selviää 8O

En ole nykimiseen törmännyt tulppien vaihdon jälkeen, autossaa olleet NGK BCPR 6ES-11-tulpat vaihtuivat malliin NGK BCPR 7ES-11. Oma vikakoodini oli P1071 joka kertoi liian laihasta seoksesta. IMM oli silminnähden öljyinen/tahmainen, ilmeisesti jo turboremppaa edeltävältä ajalta, joten puhdistus auttoi.
Vastaa Viestiin