4600250jamppa74 kirjoitti:Mikä tuon edellä mainitun lokeron varaosanumero on, tarttis tilata sellainen tuohon omaan -99 malliseen.Mimmi kirjoitti:Tuon kumimaton hinnalla saa koko tavaralokeron (sillä on hintaa noin 42e).eklunto1 kirjoitti:Täyytyy todeta tähän että välillä kyllä marmoritiskillä kaverit itsekkin ihmettelevät varaosien hinnoittellua. Minulta hukkui 9-5:en tuhkakupin kumimatto (10cm x 5cm, paksuus n. 4mm). Hintaa tuolle matolle tiskillä oli 39€ - klubialennus. Samalla hinnalla saisi koko auton mattosarjan esim. Motonetistä. Myyjä totesi vain että ompas varaosalla ryöstöhinta ja että tällaisella toiminnalla saadaan loistavasti ylläpidettyä hintakuvaa törkeästä hinnoittelusta. Minusta max. 5€ olisi ollut jo hyvä hinta tuolle kumimaton palaselle.
tasonsäätö ja päivän paras vitsi
Re: tasonsäätö ja päivän paras vitsi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: tasonsäätö ja päivän paras vitsi
Njoo. Hyvin Saabeilla hintaa pitelee vain itseohjautuvassa(?) iskarissa. Mersun paineilmalla ohjatun kuljettajan säädettävissä olevan Airmatic-alustan iskari vaihtoineen oli merkkiliikkeessä tonnin pintaan.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: tasonsäätö ja päivän paras vitsi
Juu, ankeata sellainen, että kojelaudasta jotai nappeja saa painella9-5T kirjoitti:Saabin iskareita ei tarvitse ohjata toimivat ihan töyssyjen mukaan ja tasonsäätö on yksinkertainen toiminto eli pitää kuormasta riippumatta auto vakio korkeudella ilman että kuskin tarttis ohjailla iskareita.Henkka #2283 kirjoitti:Njoo. Hyvin Saabeilla hintaa pitelee vain itseohjautuvassa(?) iskarissa. Mersun paineilmalla ohjatun kuljettajan säädettävissä olevan Airmatic-alustan iskari vaihtoineen oli merkkiliikkeessä tonnin pintaan.

Mutjoo, itseasias vasta äsken Nivomatin toiminnasta lueskelin, näyttää yksinkertaisen hyvältä ja toimivalta rakenteelta.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: tasonsäätö ja päivän paras vitsi
Eiks ne ookkaan Bogen tekemät ne tasonsäätöiskarit?
Ari
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: tasonsäätö ja päivän paras vitsi
Sachs/Boge ovat ZF:n tuotemerkkejä ja taitavat olla käytännössä hyvin lähelle yks ja sama asia. Nivomatteja myydään tosiaan myös Boge merkin alla.Sonett73 kirjoitti:Eiks ne ookkaan Bogen tekemät ne tasonsäätöiskarit?
Ari
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
- Paikkakunta: Vantaa
Re: tasonsäätö ja päivän paras vitsi
Autossa urheilualusta, ei tasonsäätöä, ajettu vajaa 100 tkm.
Molemmat takaiskarit vuotaa, ajattelin laittaa samantien tuollaisen
tasonsäätösarjan. Etupään iskarit päällisin puolin ok, olisiko syytä
vaihtaa nekin noilla kilometreilä? Entäs etupään jouset, takapään puslat?
Molemmat takaiskarit vuotaa, ajattelin laittaa samantien tuollaisen
tasonsäätösarjan. Etupään iskarit päällisin puolin ok, olisiko syytä
vaihtaa nekin noilla kilometreilä? Entäs etupään jouset, takapään puslat?
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
Re: tasonsäätö ja päivän paras vitsi
Onko elkpartsin hinta halvin tasosäätösetille, vai onko joku löytänyt vielä edukkaammin ko. settiä? Ihmetyttää tuo hinnoittelupolitiikka, yli tonnia huutavat tässä maassa. Ei vaan jaksaisi kaukaa tilailla, varsinkin kun femman perse retkahti tyystin, käytännössä kuskin puoli takana ilman vaimennusta. Mut onpahan amöriikanmeininkiä, kun auto keinuu tunnin jarrutuksen jälkeen. :)
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: tasonsäätö ja päivän paras vitsi
Eipä taida minun haba riittää moiseen kädenvääntöön. :D9-5T kirjoitti:reilu 600e merkkiliikkeessä alennuksilla.
Enkä kyllä paikallisen merkkitiskin taakse mene kuin äärimmäisessä hädässä, ennemmin soittelen ympäri maakuntia ja kyselen hintoja. Mutta tuo mainitsemasi hinta on kyllä hyvä referenssi. :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: tasonsäätö ja päivän paras vitsi
Joo on kai se sieltä sit tilailtava. Suomi on hinnoitellut itsensä pihalle. :)Mimmi kirjoitti:Pyhäautossa on Elkpartsilta tilattu tasonsäätö, joka tuli edullisimmaksi (ja kannettiin kotiovelle saakka). Toimitus kesti 4 päivää (ma-pe).
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83