Saabi hajosi kesken ajon!!
Re: Saabi hajosi kesken ajon!!
pa-pumppu/sytkäkassu vaihettu 2 sadan tietämillä. onneksi hajosi kaverin pihassa (100m) auto käynnistettiin uudestaan ja todettiin että parempi hinata korjaamolle. Joo ja ei ihan noin tyhmiä sentään olla, eli ne jotka tietää jotain voi kertoa, mutta turhat valopätemiset voi pitää ihan ittellään.....Siksi merkkivalon nimi vääristyi kun samalla todettiin että öljyä on taas mennyt...
Re: Saabi hajosi kesken ajon!!
Saabin kone tahtoo olla valmis valon syttyessä. Koneessa on liian vähän öljyä ja öljypumppu ei pysty tekemään painetta.
Melkein joudut etsimään uuden alakerran/moottorin.
Melkein joudut etsimään uuden alakerran/moottorin.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Saabi hajosi kesken ajon!!
Näinhän se taitaa olla, mikäli vastaavan haaverin kokeneet saabistit ei liioittele vaurioita9000LPT kirjoitti:Saabin kone tahtoo olla valmis valon syttyessä. Koneessa on liian vähän öljyä ja öljypumppu ei pysty tekemään painetta.
Melkein joudut etsimään uuden alakerran/moottorin.

Itse jouduin ajamaan rikkinäisellä kampiakselin stefalla pari kilometriä (siis vajaakuntoisella autolla, en stefalla

Öljynpainevalo ei palanut/vilkkunut, öljykorkin avattuani sieltä nousi höyryä.
Yli 2 litraa piti öljyä lisätä, että pinta oli taas ylämerkissä.
Onneksi episodista ei vaurioita aiheutunut, ei ainakaan näkynyt tai kuulunut mitään kummallista, kun PCS remontoi jakopään tuon tapahtuman jälkeen.
Eli aika paljon siitä kaverin autosta on pitänyt öljyä kadota lyhyessä ajassa.
Mulla kun GT17 Garrett pamahti kesken reissun, niin 40 kilometrin ajon jälkeen oli öljyä kulunut ehkä 6-7 desiä.
Ja se turbo oli todellakin sökö, kaasua painettaessa ei nostanut ahtoja pätkääkään, kolina vaan kuului kabiiniin

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Saabi hajosi kesken ajon!!
Ahaa on muuten totta! Kai se on niin että itsestäänselvyyksiä ei saa kirjoittaa ennenkuin joku valopää on jo viisastelemassa, mutta kiitos vastauksista kuitenkin.
Re: Saabi hajosi kesken ajon!!
Kyllä siellä ainakin -02 mallissa on tuo öljytasonanturi. Itsellä tuo sid 2 ilmoitti tseck oil level kun oltiin reissussa kesällä.
9-5 2,3t(+) Vector wagon -02
9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
Re: Saabi hajosi kesken ajon!!
Jos autoon on vaihdettu vaikka uusi SID ilman, että se on käyty techillä parametroitavana bensaversioon, voi noita check oil leveleitä tulla näkyviin.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Saabi hajosi kesken ajon!!
Mäntä tuhannen p:n päreinä(4) kyseisestä kulkineesta.Kuntoon tulee, ja kaikkihan sen tietää mitä se vaatii. Syytä ei tiedä kukaan, paitsi että kaveri on ajellut lastutetulla 2,3t:llä 95: bensalla, vaikka pitäis olla kaiten 98:sia.Tosin kilsoja jo 270, joten jouti jo hajota, saapa ainakin hoonaukset ym ym ym samaan konkurssiin.
Re: Saabi hajosi kesken ajon!!
Kyllä ne muutkin viripuljut osaavat nakutusarvojen rukkauksenPola kirjoitti:oliko edes Nordicin softa?

Oliko autossa vapaavirtaussuodatin käytössä? Todennäköisesti ilmamassamittari rikki ja seokset päässeet laihalle.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Saabi hajosi kesken ajon!!
Nordig steg! Joo ja tosiaan, ei oma auto ja ei tarkempia tietoja, mutta käynyt ja kukkunut hyvin vuoden päivät mitä ollut. Viimeaikoina kaveri ihmetellyt öljyn kulutusta ja tehot alkaneet hieman kadota, kunnes tapahtui tämä totaalipamahdus.Ja tosiaan pajalla tutkivat myös sen että miksi mikäkin on hajonnut.