Kyllä itse ole ainakin vaihtanut aina halogeenit katsastukseen, mutta on tutut saanut noilla "laittomilla" xenoneilla leimattuakin...1000r kirjoitti:Kuinkas sitten on katsastukseen onko vaihdettu tavallisiin vai mitä on insinööri sanonu?
9-5 h7 muutossarja xenon ongelma.
Re: 9-5 h7 muutossarja xenon ongelma.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: 9-5 h7 muutossarja xenon ongelma.
Mitenkä LP on suhtutunut valoihin tienpäällä? Sakkoja ropissu.
Saab 9-5 2.3t Vector -06
Saab 9-5 AERO -00 ex
#4489
Saab 9-5 AERO -00 ex
#4489
Re: 9-5 h7 muutossarja xenon ongelma.
1000r kirjoitti:Mitenkä LP on suhtutunut valoihin tienpäällä? Sakkoja ropissu.
Ei ole vielä ainakaan mitään sanonut vaikka muuten on pari kertaa pysäytellyt
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: 9-5 h7 muutossarja xenon ongelma.
Mikä merkki itselläsi on toiminut?Frostgrey kirjoitti: Mitenkään mainostamatta,molemmista paikoista on tullut tilailtua, ilman ongelmia.
Ja mikä toimi motskarissa - pitänee siihenkin viritellä...
Saab 9-5 2.0t Wagon -01
Saab OG900 2.1 -93
Saab OG900 2.1 -93
Re: 9-5 h7 muutossarja xenon ongelma.
Sabassa ollut tuo AMP:n sarja kiinni muutamanvuoden eikä mitään ongelmia ole ollut.
Mopossa taas tuo OLLO:n sarja ja ainakin bläkkärissä toiminut hyvin, tosin asensin sen vasta ajokauden lopulla..
Yksi sarja OLLOja on hyllyssä mitkä on tulossa femman pitkiin, muuten ovat identtisiä sarja(laatikotkin samanlaiset), mutta AMP:ssa oli tuolloin ainakin teräskantaiset polttimot kun taas OLLO:ssa muoviset. Molemmat ovat sopineet paikalleen kuin hansikkaat..
Mopossa taas tuo OLLO:n sarja ja ainakin bläkkärissä toiminut hyvin, tosin asensin sen vasta ajokauden lopulla..
Yksi sarja OLLOja on hyllyssä mitkä on tulossa femman pitkiin, muuten ovat identtisiä sarja(laatikotkin samanlaiset), mutta AMP:ssa oli tuolloin ainakin teräskantaiset polttimot kun taas OLLO:ssa muoviset. Molemmat ovat sopineet paikalleen kuin hansikkaat..
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: 9-5 h7 muutossarja xenon ongelma.
Näistä jokin toinenkin keskustelu täällä jo oli mutta kysytään nyt kuitenkin, mikä "väri" nyt sitten istuu parhaiten, pitikö parkitkin vaihtaa ledille ettei erotu liikaa?
Saab 9-5 2.0t Wagon -01
Saab OG900 2.1 -93
Saab OG900 2.1 -93
Re: 9-5 h7 muutossarja xenon ongelma.
Itellä on kaikki sarjat 6000k, tuo 4300k ei ihan niin valkoinen ole, mutta ei ero ole mikään mullistava, mopoon olisi voinut pistää vieläkin sinisemmät, mutta kyllä noillakin itsensä näkyville tuo ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: 9-5 h7 muutossarja xenon ongelma.
Tämä tosiaan vaikuttaa olevan pilipalisarjojen ranettajilla päälimmäisenä mielessä. Ei näkemisellä oikeasti väliä, kunhan muut näkevät (ja häikäistyvät) niistä upeista viiden euron 8000K sarjoista, joita on muuten nykyään muodikasta asennella sumareihinkin.Frostgrey kirjoitti:mutta kyllä noillakin itsensä näkyville tuo
Sääli, ettei virkavallalla riitä resursseja muuhun, kun nopeuksien valvomiseen ohituskaistojen päissä.
#3418
Re: 9-5 h7 muutossarja xenon ongelma.
Tässä näkyville tuomisessa on etunsa ainakin kaksi pyöräisellä. Omissa kulkineissa len käyttänyt 4300 ja 5000.J.N kirjoitti:Tämä tosiaan vaikuttaa olevan pilipalisarjojen ranettajilla päälimmäisenä mielessä. Ei näkemisellä oikeasti väliä, kunhan muut näkevät (ja häikäistyvät) niistä upeista viiden euron 8000K sarjoista, joita on muuten nykyään muodikasta asennella sumareihinkin.Frostgrey kirjoitti:mutta kyllä noillakin itsensä näkyville tuo
Sääli, ettei virkavallalla riitä resursseja muuhun, kun nopeuksien valvomiseen ohituskaistojen päissä.
H4 polttimot tuntuvat olevan eniten häikäisyä aiheuttavia, mutta myös liian ylös säädetyt vakio polttimot häikäisevät, puhumattakaan Octavioiden orkis Xenoneista.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 9-5 h7 muutossarja xenon ongelma.
Lähinnä tällä tarkoitin tuota moottoripyörää joka tuntuu olevan osalle puusilmä autoilioille melko olematon tuolla liikenteessä ja kyllä silläkin on nyt paljon hienompi pimeellä ajella kun näkee kunnolla.J.N kirjoitti:Tämä tosiaan vaikuttaa olevan pilipalisarjojen ranettajilla päälimmäisenä mielessä. Ei näkemisellä oikeasti väliä, kunhan muut näkevät (ja häikäistyvät) niistä upeista viiden euron 8000K sarjoista, joita on muuten nykyään muodikasta asennella sumareihinkin.Frostgrey kirjoitti:mutta kyllä noillakin itsensä näkyville tuo
Sääli, ettei virkavallalla riitä resursseja muuhun, kun nopeuksien valvomiseen ohituskaistojen päissä.
Hitto, eipä tullut itsellä mieleen toi sumari homma, taidanpa tilailla vielä yhden sarjan, sitten noita pilipali sarjoja vasta 3kpl tuossa saabissa..
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tuo on kyllä huvittaa kun ei suomessa saa itse nähdä, esim nämä typerät lisävalo säännökset.
Taitaa olla silmissä itsellä jotain piilevää taittovikaa kun ei tuolla liikenteessä niin kauheasti niitä häikivä ajovaloja ole ja ei ole niitä tapana suoraan tuijotellakaan...
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: 9-5 h7 muutossarja xenon ongelma.
Miellyttävämpiä ainakin silmälle nuo 6000K ja siitä alaspäin olevat värilämpötilat, ihan ajajankin näkökulmasta. "Väsyttää" katsella luonnottoman kirkasta violettia valoa.Mimmi kirjoitti:Valon väri riippuu omasta silmästä, 100% oikea valon väriä ei ole.milinna kirjoitti:Näistä jokin toinenkin keskustelu täällä jo oli mutta kysytään nyt kuitenkin, mikä "väri" nyt sitten istuu parhaiten, pitikö parkitkin vaihtaa ledille ettei erotu liikaa?
Saab 9-5 -99, ex Saab 900i -86, #4929
Re: 9-5 h7 muutossarja xenon ongelma.
Moottoripyörässä toimii käsittääkseni kiitettävästi Xenonkaupan tarjoama Cobran mp muutossarja. Erottuvuuden kannalta paras värilämpötila pyörään on 6000K. Nähdyksi tuleminen kun lienee usein pääasia pyörällä liikuttaessa. Suuntauksen kanssa vaan tarkkana, ettei muut tielläliikkujat turhaan hermostu!milinna kirjoitti:Mikä merkki itselläsi on toiminut?Frostgrey kirjoitti: Mitenkään mainostamatta,molemmista paikoista on tullut tilailtua, ilman ongelmia.
Ja mikä toimi motskarissa - pitänee siihenkin viritellä...
Omakohtaisia kokemuksia mulla ei vielä ole, mutta tod.näk. ainakin mp:ään moiset ranetukset virittelen keväällä.
Subaru Legacy -08 BoxerDiesel
Triumph Sprint ST 1050
Ex: 9-5 2,0t A Vector Wagon -04, 9000 CS 2,0t -97 MapTun, 9000 CS 2,3i -95
Triumph Sprint ST 1050
Ex: 9-5 2,0t A Vector Wagon -04, 9000 CS 2,0t -97 MapTun, 9000 CS 2,3i -95
Re: 9-5 h7 muutossarja xenon ongelma.
Itse olen huomannut että ei noi "n*ekeri" mallin xenonit häikäise yhtään sen enempää kuin laillisetkaan, siis jos ne on oikein suunnatut. Mutta se on ihan sama mitkä polttimot siellä on niin ne häikäisee jos valot on suunnattu huonosti. En tiedä mikä noissa oman auton valoissa v*tuttaa vastaantulevia kun ne vilkuttelee aina valoja jos eivät huomaa että olen jo vaihtanut lyhyet, vaikka valot on suunnattu oikein (käskin oikein katsastus inssin tarkastamaan valot hyvin mutta se sanoi että valot on suunnattu juuri oikein) ja polttimoina on ihan perus H7 ![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: 9-5 h7 muutossarja xenon ongelma.
Yhdeksän tapausta kymmenestä häikäisee suuntauksesta riippumatta, koska hajavalon määrä on moninkertainen vääränlaisessa umpiossa.jyyrä kirjoitti:ei noi "n*ekeri" mallin xenonit häikäise yhtään sen enempää kuin laillisetkaan, siis jos ne on oikein suunnatut.
#3418
Re: 9-5 h7 muutossarja xenon ongelma.
Onko faktaa vai mutua?J.N kirjoitti:Yhdeksän tapausta kymmenestä häikäisee suuntauksesta riippumatta, koska hajavalon määrä on moninkertainen vääränlaisessa umpiossa.jyyrä kirjoitti:ei noi "n*ekeri" mallin xenonit häikäise yhtään sen enempää kuin laillisetkaan, siis jos ne on oikein suunnatut.
Saab 9-3 TTID Vector 2008