Ei käynnisty
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 12:15
- Paikkakunta: Nokia
Re: Ei käynnisty
tarkoitatko että starttaa vasta 5-25sek kuluttua mutta aina kun starttaa niin kone käynnistyy?
Kyllä aina kun starttaa niin käynnistyy, ei tarvi sahata vaan lähtee heti.
Onko euron rele testattu tai vaihdettu?
En tiedä mikä on euron rele/kuinka sen voi testata.
Onko kampiakselin asentoanturi vaihdettu?
Ei ole. Koska ongelma vaivaa talvella ehkä kerran kuussa, kun kesällä ongelma on päivittäinen lähes joka käynnistyksellä, ja minulla ei ole tallia jotenka tee-se-itse korjailut pitää tehdä kesällä.Ittoivon minulla nimenomaan ongelma esiintyy kun kabinetti on kuuma.
Kyllä aina kun starttaa niin käynnistyy, ei tarvi sahata vaan lähtee heti.
Onko euron rele testattu tai vaihdettu?
En tiedä mikä on euron rele/kuinka sen voi testata.
Onko kampiakselin asentoanturi vaihdettu?
Ei ole. Koska ongelma vaivaa talvella ehkä kerran kuussa, kun kesällä ongelma on päivittäinen lähes joka käynnistyksellä, ja minulla ei ole tallia jotenka tee-se-itse korjailut pitää tehdä kesällä.Ittoivon minulla nimenomaan ongelma esiintyy kun kabinetti on kuuma.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 12:15
- Paikkakunta: Nokia
Re: Ei käynnisty
Kiitos 9-5T.
Kun ilmat lämpenevät tutkin tuon käynnistysreleen.
Kun ilmat lämpenevät tutkin tuon käynnistysreleen.
Re: Ei käynnisty
Itselläni siis ongelmana oli virtalukon pohja. Joutui menemään Länsi-autoon, kun muut eivät "voineet" auttaa. Palvelu oli kuten ennen, en suosittele kuin pakkotilanteessa. Korjasivat ongelman kyllä.
Re: Ei käynnisty
En jaksa, enkä halua enää edes muistella,
mitä kaikkea ne Olarin Länsi-Autossa 19-v. vanhasta 9000 CD:stäni ehtivät päivän "korjauksillaan" rikkomaan.
Enemmän rikottiin autoa kuin korjattiin.
Asentaja sattui tiskin nurkalle,
kun menin asioista valittamaan vähät välittävälle huoltomyyjälle
ja totesi varsin osuvasti koko Länsi-Auton perusfilosofian:
"Jos jotain korjaa, niin jotain voi mennä myös rikki".
Tuo kommentti mykisti minut täysin ja totesin, että tää oli nyt tässä.
Otin sähköpostitse yhteyttä huoltopäällikköön, jolta tuli mainio neuvo:
"Tuo autosi maanantaina tänne, niin pojat katsoo missä on vika."
Helevetti, kun ne oli jo alunperin "katsoneet" ja koskeneetkin enemmän kuin tarpeeksi, niin en varmaan sinne SAABiani vienyt enää lisää rikottavaksi.
Toin tuon näkemykseni ilmi vastausviestissäni huoltopäällikölle,
mutta sieltä ei sitten enää koskaan vastausta kuulunut.
Onneksi heti sen jälkeen koitti kesäloma, joten asia jäi siihen,
mutta äänestin jaloillani (tai siis SAABeillani)
ja olen molemmat kulkuneuvot erinomaisin lopputuloksin huollattanut/korjauttanut
ihan muualla.
Loman jälkeen olisi tietty ollut aihetta tehdä kuluttajavalitus,
mutta enpä jaksanut siihen sotaan enää lähteä.
Yo. siis neuvoksi ja varoitukseksi muille,
jotka harkitsette huolto/korjauspaikkaa SAABeillenne.
t. Osku
mitä kaikkea ne Olarin Länsi-Autossa 19-v. vanhasta 9000 CD:stäni ehtivät päivän "korjauksillaan" rikkomaan.
Enemmän rikottiin autoa kuin korjattiin.
Asentaja sattui tiskin nurkalle,
kun menin asioista valittamaan vähät välittävälle huoltomyyjälle
ja totesi varsin osuvasti koko Länsi-Auton perusfilosofian:
"Jos jotain korjaa, niin jotain voi mennä myös rikki".
Tuo kommentti mykisti minut täysin ja totesin, että tää oli nyt tässä.
Otin sähköpostitse yhteyttä huoltopäällikköön, jolta tuli mainio neuvo:
"Tuo autosi maanantaina tänne, niin pojat katsoo missä on vika."
Helevetti, kun ne oli jo alunperin "katsoneet" ja koskeneetkin enemmän kuin tarpeeksi, niin en varmaan sinne SAABiani vienyt enää lisää rikottavaksi.
Toin tuon näkemykseni ilmi vastausviestissäni huoltopäällikölle,
mutta sieltä ei sitten enää koskaan vastausta kuulunut.
Onneksi heti sen jälkeen koitti kesäloma, joten asia jäi siihen,
mutta äänestin jaloillani (tai siis SAABeillani)
ja olen molemmat kulkuneuvot erinomaisin lopputuloksin huollattanut/korjauttanut
ihan muualla.
Loman jälkeen olisi tietty ollut aihetta tehdä kuluttajavalitus,
mutta enpä jaksanut siihen sotaan enää lähteä.
Yo. siis neuvoksi ja varoitukseksi muille,
jotka harkitsette huolto/korjauspaikkaa SAABeillenne.
t. Osku
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Ei käynnisty
Pikaista apua tarvittas! Käytettiin kansi ja ö-pohja auki ja kamat nippuun. Nyt startatessa tekee sen että kojelaudasta kuuluu volinaa ja vaihdenäyttö pomppii P ja N välillä. Pyörittää mutta ei starttaa. Open sidistä näytti 8 eli 4. vaihde lukko auki vaikka vaihde oli P:llä? Torniossa ollaan ja Ouluun pitäs kohta puolin päästä. Flektit pyörii omineen välillä myös.
Homma selviämässä... raportoidaan myöhemmin.
Homma selviämässä... raportoidaan myöhemmin.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Ei käynnisty
Tuohon yllä olevaan päivitystä: Johtosarjassa on nyt jokin piuha kehnosti. Saattaa olla useampikin. Oireet siis seuraavat: Check engine-valo vilkkuu kun virrat kääntää päälle, vaihdenäytössä välkkyy esim. P ja 2, bensapumppu ei surise, kaasuläpän mustan boksin sisällä on elämää (solenoidi naksahtalee?), pyörittää mutta ei käynnisty, kojelaudasta kuuluu ujellusta. Venttiilikopan kannen oikeassa kulmassa eli 4 pytyn päässä menee nippu sähköjohtoja mustan tuen päällä (nämähän käännettiin sivuun kannen avaamisen takia) ja nyt sieltä nippua liikuttamalla vian saa häviämään ja auton käynnistymään.
Onkos kellään viisaita ideoita notta mitäs tolle tekis? Johtosarjan/-sarjojen vaihto lie järkihomma mutta auto pitäs saaha kotiin ja taitais mennä piuhojen vaihto johtosarjojen silpomiseksi?
Onkos kellään viisaita ideoita notta mitäs tolle tekis? Johtosarjan/-sarjojen vaihto lie järkihomma mutta auto pitäs saaha kotiin ja taitais mennä piuhojen vaihto johtosarjojen silpomiseksi?
"Hevoseton" mies on huoleton mies
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Ei käynnisty
Semmottista vaan että ylläoleviin vaivoihin auttoi termarinkannen maajohdon kiinnityspultin kirraus. Toki revittiin johtonippua auki ja siitä nypläämällä selvisi että minkä johdon heiluttelu auttoi. Ilmeet oli kohtalaisen kun lakua seuraamalla löytyi kiristämätön pultti jossa maajohto heilui kuin hullun m*lkku mielettömän p*rseessä.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
-
- "Ruisku"
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 16:41
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ei käynnisty
Automaatin asentotunnistimen vaihto edessä 99,9% varmuudella.
Tappelin vastaavasti tuon -00 aeron kanssa pari talvea.
Kesällä toimi ja taas talvella ... pahemmaksi menee ja starttaa joskus
5 min - joskus 2h kuluttua ja joskus vasta huomenna.
Vaihdekepin vemputtelu ei tässä tapauksessa auttanut...
ainoastaan odottaminen ja sen tunnistimen vaihto
= tyyppivika ko vuosimalleissa.
Tappelin vastaavasti tuon -00 aeron kanssa pari talvea.
Kesällä toimi ja taas talvella ... pahemmaksi menee ja starttaa joskus
5 min - joskus 2h kuluttua ja joskus vasta huomenna.
Vaihdekepin vemputtelu ei tässä tapauksessa auttanut...
ainoastaan odottaminen ja sen tunnistimen vaihto
= tyyppivika ko vuosimalleissa.
- Vexi -
9-5 Aero A Wagon 2007 Jet Black
9-5 2.3t A 5D Wagon 2005 Red
EXÄT:
900 2.3 S -98 Imola Red,
900 SE Talladega -97 Red
9-5 Aero A Wagon 2000 Silver
9-5 Aero A Wagon 2007 Jet Black
9-5 2.3t A 5D Wagon 2005 Red
EXÄT:
900 2.3 S -98 Imola Red,
900 SE Talladega -97 Red
9-5 Aero A Wagon 2000 Silver
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Ei käynnisty
^ nyt selvittiin ihan pultin kiristyksellä termarinkoppaan että toiminta palautui jos siis mulle vastailit.
"Hevoseton" mies on huoleton mies