Siis onnellinen /onneton 9-5 uusi omistaja tarkoittaako tämä että jos on rungon numeron mukaan -04 rekisteröity joskus lokakuussa -03 oisi jo uusin huohotin päivitys on huollot tehty huoltokirjan mukaan ajallaan mutta öljyn väri hieman tummaa mutta muuta näkyvää ei
Kiitos Kiitos kun mää oon niin epätietoinen kun päivitys sarjoissa näkyy olevan lähtö öljyn täyttökorkin putkessakin ja mulla ei niin siitä vaan aattelin elikkä -04 malleissa siis on vielä jokin erimalli kun tuo päivitys mitä myynnissä
Missä saabin papereista näkyy merkinnät esim. huohotinpäivityksestä? Huoltokirjan tutkin, eikä millään huoltokerrallakaan ollut juuri muita merkintöjä kuin öljyt + suodatin.
sero kirjoitti:Missä saabin papereista näkyy merkinnät esim. huohotinpäivityksestä? Huoltokirjan tutkin, eikä millään huoltokerrallakaan ollut juuri muita merkintöjä kuin öljyt + suodatin.
Ei näy huoltokirjassa yleensä, kuten ei turbojen, jakopään ynnä muidenkaan vaihdot. Pyydä huoltoraportit jos tiedät missä autoasi on huollettu.
Tosin siinä voit törmätä tietosuoja lakiin jos et ole auton ensimmäinen omistaja, vetoavat etteivät voi antaa tietoja. Omasta kokemuksestani Metro auto antaa hyvin vaikka et ensimmäinen omistaja olekkaan. Delta autossa käytäntö tuntuu vaihtelevan..Tampereelle soittaessa kertoivat nykyisen ajokkini turbon ja huohottimen vaihdosta mutta raportti pitäisi pyytää rovaniemeltä jossa se oli tehty. Siellä taas vedottiin kuluttaja suoja lakiin vaikka ehdotinkin että pyyhkivät raportista edellisen omistajan nimi ja maksutiedot.
OT: jos joku keksii keinon miten saada tuo huoltoraportti hansikaslokeron täydelliseen huoltohistoriaan niin kuulen siitä mieluusti.
Länsiauto ei antanut puhelinsoiton perusteella huoltohistoriaa. Olisi pitänyt käydä paikanpäällä. Aina, kun olen ollut käymässä Etelä-Suomessa, olen tietenkin unohtanut käydä ruinaamassa huoltohistoriaa. Omastakin löytyy kuulemma yhteensä parikymmentäsivua tekstiä parilla eri huolto-ohjelmistolla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01