Maamoottorivolvon kulutus (mitattu) vaihtelee 6.2-6.7. Nyt kunnon pakkasilla (-17...-23) ilman mitään lämppäreitä (n. 5min tyhjäkäyttö ennen liikkellelähtöä jne) jossain 7-7.5litraa.9000 automaatilla kirjoitti: Mites esim. polttoainetalous? Oletusarvona vaikka manuaali loota... Olkoonkin, että about 1,5 tonnia painavassa autossa ei puhuta taloudesta... Hankintakriteerit onkin enemmän esim. turvallisuudessa, mennäänkö siinä rinta rinnan?
Entäs tulevat rempat? V.J.S jo totesi, että tämä foorumi peittoaa Vovolandian.. en epäile hetkeäkään. Entäs käytännön työskentelytila esim pannuhuoneessa, jos jotain pitää koittaa itse tehdä (teettää klubikavereilla...)?
Mimmiltä hyvä referenssi Saabin disukoista. Bensavertailu Ässältä.
Tuo VAG-peräinen TDi ei myöskään ole mikään raketti. On itse asiassa kaikkien autolehtien alavääntöhehkutusten vastaisesti yllättäen jopa kierroskone. Eli etenemisen meininkiä on vasta 2000rpm alkaen, mutta päin vastoin kuin monet muut diisselit, ei meno hyydy 2800rpm kohdille, vaan vetää "innokkaasti" aina tuonne 4000-4200rpm alueelle.
Pannuhuonetyöskentelyssä en näe mitään eroa femma vs. v70, molemmissa tilaa on korkeintaan minimaalisesti. og-satkun "työstäminen" on yhtä juhlaa näiden kahden jälkeen...Eli kirurgin kädet ja tarkkaa ennakkotietoa mitä olet tekemässä tarvitaan molemmissa.
OK, siis omat kokemukseni tosin ainoastaan tuosta V6-femmasta, mikä nyt käytännössä onkin ainut oikea vaihtoehto noihin nelipyttysiin öljyvaahtovatkaimiin verrattuna
