LÄMPÖMITTARI
Re: LÄMPÖMITTARI
Nyt on 170t huollot takana ja termari vaihdettu. Vaikuttaa siltä, että neula nousee niinkuin pitääkin.
Takaiskari vuotaa :¨( menee sitten ne vaihtoon seuraavaks.
Takaiskari vuotaa :¨( menee sitten ne vaihtoon seuraavaks.
Re: LÄMPÖMITTARI
Mistäs tasonsäätö kannattaisi tilata? Ja paljonko on kohtuullinen hinta?
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: LÄMPÖMITTARI
Holmbergi suositteli Monroen iskareita, jotka säätyy kuorman mukaan...näitä varmaan tarkoititkin ?Mimmi kirjoitti:Vaihda tasonsäätöön, niin loppuu ongelmat.foppa kirjoitti:Nyt on 170t huollot takana ja termari vaihdettu. Vaikuttaa siltä, että neula nousee niinkuin pitääkin.
Takaiskari vuotaa :¨( menee sitten ne vaihtoon seuraavaks.
Ilmeisesti edessä on vakionakin paremmat iskarit kun takana. Takana on jotkut "opel"-versiot.
Re: LÄMPÖMITTARI
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: LÄMPÖMITTARI
Liekö vain ollut aikaisempien kanssa tuuria vai eivätkö nykytermarit kestä paria-kolmea vuotta pitempään? Omassakin tahtoo lämpömittarin neulalla olla potenssiongelmia. ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Mites, joutuuko Femmassa termarin vaihdon myötä lisäämään jäähdytysnestettä? Meinaan, että uskaltaako viedä muualle kuin marmoritiskille, jotteivät ihan vääriä nesteitä sotke sekaisin?
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Mites, joutuuko Femmassa termarin vaihdon myötä lisäämään jäähdytysnestettä? Meinaan, että uskaltaako viedä muualle kuin marmoritiskille, jotteivät ihan vääriä nesteitä sotke sekaisin?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
LÄMPÖMITTARI
Voikohan tossa anturissa olla vaan "pieni vika" ?
Viimmekesän lomareissulla teki temput ekan kerran ruotsinmaalla jonkun köpingin
kohalla moottoritienopeudessa kun huomasin että lämpöviisari oli tippunu alas, ajelin levikkeelle ja kuullostelin
että ei ainakaan vielä oo kone kaput>> moottori sammuksiin ja uusintatartti pikku tauon jälkeen, moottorilämmöt mittarin mukaan normaalit. (ei vielä ollu SID infoa)
Nyt sitten kotimaan reisulla tekin kerran saman, kesken ajon huomasin että viisari alhaalla>>ajo p-paikalle kone sammuksiin ja uusinta startin jälkeen lämmöt normaalissa,
myös SID infon mukaan...
Kolmas kerta tuli sitten viikko edellisestä, huomasin että viisari roikkuu hieman, laitoin SID infon päälle näytti 72-83, kunnes hetkenpäästä pompsahti näyttämään 106 ja välitön vilkaisu viisariin ja ehdin näkemään juuri kun viisari tippui alas.
Uusinta tartin jälkeen lämmöt normaalit viisarin ja SIDin mukaan.
Onko 106 maksimi näyttämä joka tulee kun menee anturi tiltille ?
Moottorin vikavaloja tai ilmoituksia SID infoon ei ole tullut minkäänlaisia.
Kaikki kerrat ovat sattuneet kohtuu lämpöisellä ilmalla yli tunnin yhtäjaksoisen
ajon aikana.
Viimmekesän lomareissulla teki temput ekan kerran ruotsinmaalla jonkun köpingin
kohalla moottoritienopeudessa kun huomasin että lämpöviisari oli tippunu alas, ajelin levikkeelle ja kuullostelin
että ei ainakaan vielä oo kone kaput>> moottori sammuksiin ja uusintatartti pikku tauon jälkeen, moottorilämmöt mittarin mukaan normaalit. (ei vielä ollu SID infoa)
Nyt sitten kotimaan reisulla tekin kerran saman, kesken ajon huomasin että viisari alhaalla>>ajo p-paikalle kone sammuksiin ja uusinta startin jälkeen lämmöt normaalissa,
myös SID infon mukaan...
Kolmas kerta tuli sitten viikko edellisestä, huomasin että viisari roikkuu hieman, laitoin SID infon päälle näytti 72-83, kunnes hetkenpäästä pompsahti näyttämään 106 ja välitön vilkaisu viisariin ja ehdin näkemään juuri kun viisari tippui alas.
Uusinta tartin jälkeen lämmöt normaalit viisarin ja SIDin mukaan.
Onko 106 maksimi näyttämä joka tulee kun menee anturi tiltille ?
Moottorin vikavaloja tai ilmoituksia SID infoon ei ole tullut minkäänlaisia.
Kaikki kerrat ovat sattuneet kohtuu lämpöisellä ilmalla yli tunnin yhtäjaksoisen
ajon aikana.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: LÄMPÖMITTARI
106 on trionicin limp home-arvo lämpömittarille jos se pätkäisee (ja tipahtaa nollaan mittaristossa) kun moottori on ollut jo lämmin. Anturi vaihtoon vaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: LÄMPÖMITTARI
Työkaverin femmassa ilmeni seuraavaa vikaa: lämpömittari on noin klo 10 kohdalla, teng arvo sidissä 80-90. CE-valo syttyi ja fcod 278.
Anturi vai termari vaihtoon?
Anturi vai termari vaihtoon?
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93