Tehot hukassa hetken

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
mattiruu
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Loka 20, 2003 14:14

Viesti Kirjoittaja mattiruu »

Joo...2.0t on tehnyt joskus rankkasateella saman. Epäilin itse, että
kone sai vettä kitusiin koska ilmiö alkoi moottoritiellä syvään lätäkköön
osumisen jälkeen (kun se 9-5:en putsarikin on niin alhaalla). Kolmen, neljän tunnin seisomisen jälkeen oli pollet tallella. Ehdittekö muuten seurata kulutusta kun moinen tehohävikki sattui kohdalle? Minulla SID näytti häiriön aikanna pari litraa normaalia suurempia lukemia.
pkoisti
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: To Helmi 26, 2004 20:52
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pkoisti »

Onko tällä tankkauksella jokin yhteys asiaan. Minäkin olin juuri tankannut ST1 :llä ja eka kiihdytys ja tehot pois.
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Muistaakos kukaan tankkauksen yhteydessä tehohävikin kokeneista, kuinka paljon tankkiin meni bensaa ? Minulla on sellainen muistikuva, että omalla kohdalla tankkiin meni päältä 60 litraa ja bensavalo ole palanut jo jonkin aikaa. Tuli vaan mieleen, että olisikohan tankissa ollut vettä tai muita epäpuhtauksia pohjalla, jotka sitten tankkauksen yhteydessä olisivan lähteneet liikkeelle.
Vaan eipä tuolla ole enää merkitystä kun ongelmia ei ole ollut muulloin. Tulipahan vaan pohdittua asiaa....
Viimeksi muokannut koistha, Ma Syys 06, 2004 00:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pkoisti
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: To Helmi 26, 2004 20:52
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pkoisti »

Täytyy myöntää, että itselläkin oli valo palanut jo jonkun matkaa. Ja aivan täyteen tankkasin.
pkoisti
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: To Helmi 26, 2004 20:52
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pkoisti »

No niin tänään tehot olivat taas hukassa hetken. JA TAAS TANKKAUKSEN JÄLKEEN! Nyt valo ei edes palanut vielä, mutta yhteistä edelliseen kertaan oli, että lirutin tankin ihan piripintaan. Voisiko tämä vaikuttaa asiaan. Taas tehot oli hukassa noin 20 km eli sen aikaa kun tankki ehti hieman vajua.

Muilla tankkauksilla, kun ongelmaa ei ole ollut, en ole tankannut aivan näin täyteen. OUTOA. Taitaa minun saabille tulla ähky, kun ei jaksa ihan täydellä mahalla rehkiä :D
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Samaa on ollut meikäläisen Aerossakin. Kaksi kertaa peräkkäin kävi kun lähdin aamulla Vaajakosken ABC:lta kohti Lahtea niin hyyty heti tankkauksen jälkeen. Eli ei nosta ahtoja heti kuin hiukan keltaiselle ja automaatti arpoo omiaan. Hetken kuluttua oli kaikki OK
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
kumijalka
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 20:40

Viesti Kirjoittaja kumijalka »

Nyt täytyy munkin lisätä että tehojen häviämistä edelsi tankkaus jollakin ABC:n (kylmällä?) siinä Päijänteen länsipuolella vanhan nelostien varressa. Täyteen en tankannut ja auto kävi koko ajan kun oli niin pirun kuuma (8.5.2004 :D ) ja auto täys väkeä.
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Alkaisikohan olla aika kysellä jostain asiansa osaavasta huollosta syytä ? Ei voi olla sattumaa, että näin monessa autossa on samanlaisia oireita tankkauksen jälkeen...
Vai onko jollain a) selitystä tai b) kontakteja maahantuojan suuntaan ?
Vastaa Viestiin