No eihän ohjekirjaa avata ennenkuin konepellin alta tulee kallintuoksuinen luovutussavu.Mimmi kirjoitti:Nämä muuten selitetään yllätys, yllätys, käyttöohjekirjassa.
Öljynvaihtopumppu, toimiiko 9-5:ssa?
Re: Öljynvaihtopumppu, toimiiko 9-5:ssa?
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: Öljynvaihtopumppu, toimiiko 9-5:ssa?
OT:essal kirjoitti:No eihän ohjekirjaa avata ennenkuin konepellin alta tulee kallintuoksuinen luovutussavu.Mimmi kirjoitti:Nämä muuten selitetään yllätys, yllätys, käyttöohjekirjassa.
Eikä konepeltiäkään avata, vaan ajellaan huoltovälit huolettomasti, mitään tarkistamatta.

Huoleton autonpito on ikävä kyllä tätä päivää. Ajellaan 30tkm tai jopa pitempiäkin pätkiä tarkistamatta öljyjä tai muita nesteitä, sitten ihmetellään joulukuusta kojelaudassa ja pahimmassa tapauksessa mennään hinurin lavalla merkkihuoltoon.
Tonnarin aikaan jo hommasin toisen hanskalokerokirjan kotiin, voi lueskella vaikka iltalukemisena tai ohimennen välipalalla. Femman tultua taloon tilasin siihenkin välittömästi toisen hanskalokerokirjan. On se mukava tietää mitä toimintoja autosta löytyy ja miten niitä toimintoja käytetään. Emäntä ei ole suostunut noita lukemaan ja olenkin päässyt muutaman kerran sanomaan suoraan RTFM.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Kaasari"
- Viestit: 30
- Liittynyt: Su Elo 24, 2008 12:06
Re: Öljynvaihtopumppu, toimiiko 9-5:ssa?
Ehkä tuo kunnollisten ramppien rakentaminen on turvallisin ratkaisu.
Hallitunkki varmaan helpoin, mutta tunkatun alle en mene, jos ei ole pukkeja.
Keulan ylitys on vaan sitä luokkaa, että rampin pitää olla riittävän loiva (= pitkä)
Varsinkin, kun alustassa on Eibach -30mm jouset
Viestien perusteella tuota pumppua ei taida täällä käyttää (juuri) kukaan.
Nyt välivaihdon saa tehdä huoltamo.
Kiitokset näkemyksistä.
Hallitunkki varmaan helpoin, mutta tunkatun alle en mene, jos ei ole pukkeja.
Keulan ylitys on vaan sitä luokkaa, että rampin pitää olla riittävän loiva (= pitkä)

Viestien perusteella tuota pumppua ei taida täällä käyttää (juuri) kukaan.
Nyt välivaihdon saa tehdä huoltamo.
Kiitokset näkemyksistä.
Saab 9-5 Aero wagon 2003
Re: Öljynvaihtopumppu, toimiiko 9-5:ssa?
ainakin bilteman rampit on niin korkeat ettei niille nouse vakioalustainenkaan kikkailematta
#3272
Re: Öljynvaihtopumppu, toimiiko 9-5:ssa?
Totesin myöskin metallirampit hyödyttömiksi, joten sahailin moottorisahalla noin 100 x 200 mm puutavarasta luiskat ja muutamia noin metrin pätkiä, joilla saa tasaisella pinnalla auton pienellä vaivalla ajeltua auton alle parikymmentä senttiä lisää työtilaa. Öljynvaihto onnistuu ihan tyrkkäämällä lego joka pyörän alle ja auton nosto kestää max 5 min.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)