"Uusi" 9-5 Aero tuli perheeseen
Re: "Uusi" 9-5 Aero tuli perheeseen
Lumisilla teillä ajaessa saattaapi kapeampi rengas olla parempi. Ainakin ralliautoissa on nastarenkaat suht kapeat. Minusta ainakin 205/55 R 16 on toiminut Aerossakin hyvin.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Re: "Uusi" 9-5 Aero tuli perheeseen
Ehkä Uudessakaupungissa ajetaan talvella sulilla teillä, mutta ei välttämättä muualla Suomessa.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Re: "Uusi" 9-5 Aero tuli perheeseen
9-5T kirjoitti:Kyllä.valtteri kirjoitti:tomi9-5T kirjoitti:Ec Certificate of Conformity
Samassa pareissa hiukan ylempänä on kesärengas koot(talvirenkailla ei autoja tehdä) joissa 16" on ainoana 215/55-16, kapeampi tekee isosta autosta turhan vetelän joten suosittelen 215. Noita kapeita renkaita on pakko lisätä hyväksyntiin ja otteisiin kun säästäväiset jättää muuten auton ostamatta, saman syyn takia 17" pyörien tilalle voi valita ilmaiseksi 16"![]()
Eiköhän nyt vaan ole niin että 215/55R16 on toinen saabin hyväksymästä talvirengas koosta ja jokainen saa ostaa jommankumman noista.
Minusta 215/55-16 on minimi koko femmaan ja myös Saab asentaa vain tuon kokoisia 16" renkaita.
Juuri näin... jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen.
Totuus vain on tässä asiassa se että kummatkin koot ovat Saabin hyväksymiä kokoja asenisi saab niitä vai ei.
En jaksa enää selvästä asiasta väitellä joten vetäydyn tästä keskustelusta

Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Re: "Uusi" 9-5 Aero tuli perheeseen
Onko tuo 205/215 -vertailu tehty A) useammalla erimallisella sarjalla molempia kokoja vai B) yhdellä samanmallisella sarjalla molempia kokoja?9-5T kirjoitti:Eihän tässä ole mitään väittelemistä vastasin kirjoitukseesi kyllä eli olen täysin samaa mieltä, seuraavalle riville kirjoitin mielipiteeni ja nyt lisään että 205 vetelyys korostuu vielä yleensäkin vetelissä talvirenkaissa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: "Uusi" 9-5 Aero tuli perheeseen
Ok, hyvä niin.9-5T kirjoitti: sekä että
Mulla on tällä hetkellä SC:n alla 205 kitkat (CVC5, 205/55R16T94), jotka on reippaasti jämäkämmät kuin A4:n alla pyörineet ilmapatjat (X-Ice 225/55R16Qjotain), vaikka ovat siis 2cm kapeammat. Myönnetään, että eri auto hämää aika kovasti, mutta kyllä sen X-Icen löysyyden tunsi Audin alustan läpi melko selkeästi.9-5T kirjoitti: tälläkin hetkellä on yhdet vetelät michelin 205 kitkat ja vähemmän vetelät michelin 215 kitkat vanteilla odottamassa kevättä ja siihen femmaan millä lähden pääsiäisenä nautiskelemaan ajosta tulee 225/45-17 michelin kitkat jotka on täysin eri luokkaa ajettavuudeltaan kuin 16"
Niin on, monen pienen ja isomman asian summa. Renkaalla vaan (kuten hyvin tiedät) on jokunen muukin ominaisuus kuin leveys ja vannekoko, jotka tuohon vaikuttavat. Minä voin hyvin uskoa (ja oletankin), että samasta renkaasta 205 on löysempi kuin 215, mutta jos välillä muuttuu joku muukin parametri (renkaan malli, versio, nopeusluokka, kantavuus, kunto...), ei eroa voi enää pelkän leveyden piikkiin upottaa.9-5T kirjoitti: Ajettavuus on pienestä kiinni.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: "Uusi" 9-5 Aero tuli perheeseen
Kesärengasprobleema
2006 käyttöohjekirja suosittaa aeroon 235/45/17 W, mutta tarjonta ja tarjoukset parempia 225/45/17 sarjalaisissa.
Meneekö aero pilalle, jos ottaa nuo kapeammat?

2006 käyttöohjekirja suosittaa aeroon 235/45/17 W, mutta tarjonta ja tarjoukset parempia 225/45/17 sarjalaisissa.
Meneekö aero pilalle, jos ottaa nuo kapeammat?
9-5 Aero Wagon -06
Re: "Uusi" 9-5 Aero tuli perheeseen
MY02 manuaali kertoo Aeroon 225/45R17, uudemmissa muutettu senttiä leveämmäksi. Kantavuus sama 94. Ulkohalkaisijahan siinä hieman muuttuu, mutta nopeusmittarin saa säädettyä techillä vastaamaan rengaskokoa.APC kirjoitti:Kesärengasprobleema :roll:
2006 käyttöohjekirja suosittaa aeroon 235/45/17 W, mutta tarjonta ja tarjoukset parempia 225/45/17 sarjalaisissa.
Meneekö aero pilalle, jos ottaa nuo kapeammat?
Kohta toki 9-5T ja/tai mimmi kertoo kumpiko on oikeampi omaasi. :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: "Uusi" 9-5 Aero tuli perheeseen
Mietin lähinnä ajo-ominaisuuksia. No odotellaan johtavien asiantuntijoiden kommentteja 

9-5 Aero Wagon -06