Uutta murhetta..

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

Täytyypä tsekkaa tuo kanssa.. Hienoa että löytyi vika :)
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

Päivitetäänpä taas vähän tilannetta :)

- Jäähdyttimessä jonkinasteinen vuoto, menee vaihtoon kuun vaihteessa
- Pintakaasulla auto nykii lievästi ja amul nousee jopa 1800:een
- Pinl ei nouse missään vaiheessa yli 1900
- Mair on normaaliajossa kokoajan hieman Mreq:iä edellä
- Täyskiihdytyksessä Mreq noin 1100 ja Mair tulee noin 150-200 perässä
- AD85:sta ei löydy sid infosta, mutta CA85 näyttää normaalisti noin 85, mutta välillä se lähtee tippumaan johonkin ~65 tienoille, jolloin myös amul nousee 800 pintaan. Vähän ajan kuluttua CA85 lähtee taas nousemaan kohti 85:ttä
- Vikakoodi P1181 ilmestyy usein
- Bensapaineensäädin vaihdettu just in case

Tämän lisäksi ilmestynyt kolahdus joka tulee aina kun joko pakittaa tai lähtee liikenteeseen eteenpäin.
Selvinnee samalla kun jäähdytin vaihdetaan..

Tänään tarkistan bensapumpun tilanteen letkujen ym osalta.

Mahdollisia vinkkejä otetaan kiitollisuudella vastaan :)
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Nouseeko mAir lähellekkään mReqiä kiihdytyksessä, ts. saavuttaako lähellekkään? Pitäis kai tulla reiluun tonniin kiihdytyksen jatkuessa...

Onko peruspaineita koskaan testattu? Viisaammat varmaan jatkaa tästä :P
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

Nousee Mair korkeintaan johonkin 900-950 välimaastoon.
Peruspainetta ei ole mitattu, todo listalla on..

Tänään ilnestyi taas uusi vikakoodi sidiin, tarkemmin sanottuna P0507,joka taitaa viitata joutokäyntiin.

Muutama päivä sitten kun olin pysäköimässä niin kierrokset jäi seilaamaan jonnekin 2k kierrokseen vaikka oli parkkivaihde päällä, liittynee tuohon koodiin.

Näin tänään.
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Wis vihjailee kaasuläpän jälkeiseen ilmavuotoon.
Sitten kertoo myös tälläista.
Riippuvuudet:
-P0501, Auton nopeus, tulosignaali raja-arvojen ulkopuolella
-P0502, Auton nopeus, tulosignaali puuttuu
-P1230, Kaasuläpän asentotunnistin 1 ja 2. Summajännite raja-arvon ulkopuolella.
-P1530, Polkimen asentoanturit 1 ja 2. Summajännite raja-arvon ulkopuolella.
-P1531, Polkimen asentoanturit 1 ja 2. Sopeutettu summajännite raja-arvon ulkopuolella.
-P1532, Polkimen asentoanturit 1 ja 2. Ohjausyksikön tuloliitännät oikosulussa toisiinsa.
-P1925, Ei löytynyt selitystä. Taitaa olla koodissa painovirhe.

Taitais' kannattaa käyttää Tech:in nokassa.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja core2 »

Käytä Tech'in nokassa niin eiköhän tuo selkiä, mutta muistaakseni tuo P1925 liittyy jotenkin ABS, TCS, toimintaan femmassa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja soap95 »

C1925 viittaisi TCS/ABS-kommunikointiongelmaan Trionicin tai TCM:n kanssa.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

Tech2 ei antanut mitään vikakoodeja tuon P0507 lisäksi. Bensanpainetta epäili.

Otin bensapumpun irti ja se suodatin oli ihan likainen, putsasin sen ja kiristin letkut ja iskin takaisin, katsotaan..
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

Eipä mikään muuttunut.. Etanolia kuluu sellaset päälle 20 litraa satasella.
Tänään oli sellaista että kun paikaltaan lähti ja painoi kaasua, niin tuntui siltä että moottori oli sammumassa, kun sai kierroksia lisää niin käyttäytyi "normaalisti".

Varsinkin nyt kaupunkiajossa on kulutus noussut ihan hirveästi, liittynee jotenkin tuohon P0507 koodiin että tyhjäkäynnillä kulutus nousee.

Ainiin, uuden vikakoodinkin pukkasi, P0116, eli jäähdytysnesteen anturiongelma. Kojetaulussa ei lämpömittari liikahtanut ylöspäin. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen lähti taas pelaamaan..
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Sen verran sekavasti auto toimii, että ettei olisi johtosarjavikaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

Päivitetäänpä taas jos jotakuta kiinnostaa :)

Auto kävi taas Holmbergilla, bensanpaineet ok ja muutama syyllinen löytyi kolahteluihin.
Turbo kuulemma vaihtokunnossa, ja epäili myös että putki on tukossa, siksi ei ahda kunnolla korkeammilla kierroksilla. Takajarrulevyt myöskin vaihtokunnossa.

Summa summarum, voihan vi*..

Tarjous saatu Saabiantilta moottorin vaihdosta, täytynee lisätä listaan uusi turbo sekä mahdollisesti putki.. Voisi kokeilla irti jostain liitoskohdasta ja käydä koeajolla, siten pystyy tarkistamaan jos siellä joku ahdistaa. Minen noista tiedä.

Onko kenelläkään tietoa onko Saabiantilla noita kunnostettuja mitsuja? Laitan kyllä viestiä sinne tänään, joten selvinnee viimeistään silloin.

Näillä eväillä taas eteenpäin.
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

Putki vaihdettu uuteen, ei vaikutusta muuten että murisee kivasti verrattuna edelliseen.. :)
Jarrulevyt ja palat vaihdettu, kiitokset auttajille ;) Ei enää tärise jarruttaessa kovemmalla vauhdilla eikä pidä "laahaavaa" ääntä pienellä nopeudella..

Huomenna ajattelin irroittaa läppäkotelon ja putsaa sen. Onko mitään erityistä mitä muistaa vai mennä ihan yleisilllä netistä löytyvillä ohjeilla? Löytyy esim. saabscenen sivuilta hienot kuvalliset ohjeet, joten ei kai rähmäkäpälä voi niillä mennä vikaan ellei takaisin laittaessa heitä letkuja vääriin kohtiin :)

Mistä voi johtua sellainen jatkuva "tik tik tik tik tik" ääni kun kääntyy? Kuuluu yleensä parkkihallissa aina kun on jyrkkä oikealla kääntyvä mutka..
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
asillanp
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: La Tammi 16, 2010 22:36
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja asillanp »

Vetari? Itse huomasin juuri ennen vatarin vaihtoa että pyöräkotelossa oleva muovisuojus oli massauksen jälkeen jäänyt kiinnittämättä kunnolla. Naputtava ääni kuului pinissä nopeuksissa kun nivelen suojakumin lukko osui muovisuojukseen.
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

Vois olla, täytyy laittaa listalle. Thanks!

Huomannut muuten että tuo P1181 vikakoodi tulee yleensä silloin kun on tankki tyhjillään. Bensanpaine oli kuitenkin ok. Voikohan tyhjillään oleva tankki aiheuttaa tuota jotenkin?

P1181 - Saab Type Powertrain - Manufacturer Controlled DTC - Manufacturer Controlled Description Long term fuel trim (FT), max. value - weak mixture Cause Fuel pressure, injector(s), intake system, mass air flow (MAF) sensor
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja Tero »

Eikös porsineet suuttimetkin voi aiheuttaa lisääntynyttä kulutusta ja häröjä käyntiiin?
Onko vaihdettu?
Saab 9-5 Aero -00
Vastaa Viestiin