Jälkiasennusxenoneista?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Re: Jälkiasennusxenoneista?

Viesti Kirjoittaja tami »

Vika löytyi viallisesta polttimosta. Uusi polttimo tulossa takuuseen.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
JiiB
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Loka 16, 2008 16:48

Re: Jälkiasennusxenoneista?

Viesti Kirjoittaja JiiB »

täytyy vielä jatkaa tästä aiheesta utelua.. eli onkos kukaan laittanut ihan tuollaseen tavalliseen, ei linssi umpioon xenoneita? eli auto 2002 95 ja ihan normaalit h7:koilla varustetut umpiot. oon koittanut näitä xenoni aiheita koluta läpi mutta ei oo osunu silmään. laillisethan ne ei ole, mutta onko valoteho hyvä? tai onko edes mahdollista, vai meneekö se valokuvio ihan pieleen?
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Jälkiasennusxenoneista?

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Eiköhän nämä kaikki ole laitettu ihan normi umpioihin H7 tilalle, linssi umpioitahan ei ole ollut muissa kuin orkkis xenoissa.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
vwkupla6
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 17:44
Paikkakunta: säkylä

Re: Jälkiasennusxenoneista?

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

mulla on tossa omassa femmassa COBRAN 55w H7, näkee vielä paremmin kuin orkkis H- seiskoilla. saabissa on kyllä ihan omaa luokkaansa nuo omat halogeenit kuin jossain japsi autoissa.


JiiB kirjoitti:täytyy vielä jatkaa tästä aiheesta utelua.. eli onkos kukaan laittanut ihan tuollaseen tavalliseen, ei linssi umpioon xenoneita? eli auto 2002 95 ja ihan normaalit h7:koilla varustetut umpiot. oon koittanut näitä xenoni aiheita koluta läpi mutta ei oo osunu silmään. laillisethan ne ei ole, mutta onko valoteho hyvä? tai onko edes mahdollista, vai meneekö se valokuvio ihan pieleen?
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
JiiB
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Loka 16, 2008 16:48

Re: Jälkiasennusxenoneista?

Viesti Kirjoittaja JiiB »

joo kiitokset vastauksista! täytynee marssia xenoni kauppaan sitten vaan.. kaippa sitä tollaset cobrat vois hankkia, kun näyttää olevan kauppa lähellä niin voi noutaa sieltä. tarvikos noi mitään lisäpalikkaa että ei tuo ajotietokone ala herjata palaneista polttimoista?
svf-96
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2006 23:01
Paikkakunta: oulu

Re: Jälkiasennusxenoneista?

Viesti Kirjoittaja svf-96 »

2 vuotta on ollut kyseinen systeemi käytössä ja paljon on tullu valoja räpsyteltyä lyhyiltä pitkille ja päinvastoin eikä mitään vikaa ole ollut eikä hehkuja palanut.Ja syttymisiive "haittaa" ainoastaan silloin kun pitkiä ei ole pidetty päällä noin viiteen minuuttiin eli normaali käytössä kun ajaa pimeässä ja vaihtaa lyhyille ja vastaantulijan mentyä ohi vaihtaa taas pitkille niin mitään viivettä ei ole vaan pitkät loistavat heti todella kirkkaasti.Kytkentä onnistuu helposti ja ei tarvi rumentaa keulaa lisävaloilla.
9-5 Aero Wagon -04, 9000cse 2.0t-96 ,96 -73x2, 96-80, 96-71, 95-64, 9000 Aero-97, 96-72
vwkupla6
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 17:44
Paikkakunta: säkylä

Re: Jälkiasennusxenoneista?

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

ei herjaa nuo 55w, mutta 35 voi herjata jo....
JiiB kirjoitti:joo kiitokset vastauksista! täytynee marssia xenoni kauppaan sitten vaan.. kaippa sitä tollaset cobrat vois hankkia, kun näyttää olevan kauppa lähellä niin voi noutaa sieltä. tarvikos noi mitään lisäpalikkaa että ei tuo ajotietokone ala herjata palaneista polttimoista?
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Re: Jälkiasennusxenoneista?

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Semmoinen tuli tuossa, että muuten toimii peltokäytössä mainiosti, mutta jos laitta ajovaloilta parkeille, niin alkaa diskostrobot välkkymään.

Samaa ei tapahdu, jos laittaa suoraan parkit päälle ennen virtojen kytkemistä, silloin parkit toimii normaalisti.

Mitäköhän tuossa ajovalot-> pelkät parkit -siirrossa tapahtuu niin kummallista, että jä stroboamaan?

...jostainhan tuon täytyy sillon saada pieni jännite ballastille, joka sitte sytyttää, muttei jaksa polttaa ...ja sytyttää taas

...tai jotain
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
JiiB
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Loka 16, 2008 16:48

Re: Jälkiasennusxenoneista?

Viesti Kirjoittaja JiiB »

onkos joku perehtynyt että miksi noissa heijastinumpioihin tarkotetuissa polttimoissa on tollaset mustat alueet? kun ei normaali halogeenipolttimossa niitä ole? kai se nyt kuitenkin on saman kokonen se normi h7 kun tuo xenon? että ei kai siitä mitään erilaisia heijastuksia pitäis tulla vai olenko väärässä?
tossa linkissä kuva mitä tarkotan..

http://www.xenonkauppa.fi/WebRoot/Kaupa ... 7R_800.jpg


aattelin siis laittaa noi ihan noille lähivaloille enkä pitkiin ainakin aluks..onkos kellään ollut ongelmia virkavallan kans xenoneista..? kun ei ole umpiot niille hyväksytty..
JiiB
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Loka 16, 2008 16:48

Re: Jälkiasennusxenoneista?

Viesti Kirjoittaja JiiB »

no niin nyt on shanghain ihmeet asennettu nokalle lyhkäsiin, mutta mutta.. pienehkö onkelma tuntuu olevan. eli kun tuossa nuo valot syttyy jo ennen virtojen menoa päälle, niin useimmiten kun on kylmä polttimo, repsikanpuoleinen valo sammuu siinä välissä kun mittaristoon tulee virrat.. eikä siis syty startin jälkeen enää. välillä tuntu toimivan jos laitto parkit päälle ennen virtoja, mutta välillä sekään ei auttanut. kokeilin toisella ballastillakin, mutta ei ollut vaikutusta. ja päivällä kun lähdin ajamaan ei kumpikaan polttimo syttynyt. ajoin kotiin ja sammutin ja uudestaan virrat päälle niin taas paloi. eikä syttynyt kun laitto parkeille ja uudestaan ajovalot päälle. kummallista. sotkeeko tässä nyt vaan noi automaattisesti syttyvät valot vai missä ois vika? luulis että ei se kovin isoa virtapiikkiä aiheuta kun virrat menee päälle valojen jälkeen.. tai kyllähän tuossa kaikenlaista sähköhärveliä sillon varmaan menee päälle. kellään ideoita...?
JiiB
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Loka 16, 2008 16:48

Re: Jälkiasennusxenoneista?

Viesti Kirjoittaja JiiB »

no niinpäs näyttää olevan! kiitos neuvosta!
vector 2,3t
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 21:48
Paikkakunta: Salo

Re: Jälkiasennusxenoneista?

Viesti Kirjoittaja vector 2,3t »

9-5T kirjoitti:Autossa vakiona bi-xenon ja halogeenit pitkillä, kuvassa pitkät päällä ja toisessa kuvassa apuna hellan DE xenon lisäpitkät.
Kuva

Kuva

Moro! Jos on bi-xenonit ja H-7 pitkissä (vakio) niin voiko H-7 pitkille tehdä jotain parannusta ,ei sillä et olis huonot valot mut aattelin kysyä.Edellisessä 9-5 oli H-7 molemmissa ,niin laitoin pitkille 100w,mut onko nykyisellä xenon aikakaudella muita vaihtoehtoja :roll:
Saab 9-5 03 Hirsch Wagon (kaikilla herkuilla)
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Jälkiasennusxenoneista?

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

9-5T kirjoitti:pitkille voi laittaa tarvikexenonit mutta jos meinaa ajaa lumisateessa ei kannata silla automaattisaatoista ei saadeta silloinn alemmas.
Kuka pystyy käyttämään lumisateessa edes alas säädettyjä pitkiä? Ainakin oma silmä on aina tuntunut näkevän "niin ylös kuin kehtaa" -tyyliin esisäädetyillä lyhyillä parhaiten.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Jälkiasennusxenoneista?

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Kaivetaas vanhaa aihetta esiin.

Voiko 9-5:een vaihtaa uudemman mallin xenon umpiot manuaalisella korkeuden säädöllä, jos auto on rekisteröity ennen 1.10.1998.

Onko auton tyyppihyväksynnällä jotakin vaikutusta?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Jälkiasennusxenoneista?

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Mimmi kirjoitti:
9000LPT kirjoitti:Voiko 9-5:een vaihtaa uudemman mallin xenon umpiot manuaalisella korkeuden säädöllä, jos auto on rekisteröity ennen 1.10.1998.
Voi. Lisäksi tarvitset joko manuaalisen korkeudensäädön (nappi) kabiiniin tai tasonsäädön.
Raja on muuten 1.10-00.
Xenonin manuaalisen korkeudensäädön tekeminen on haastavaa, kun aut. moottori elektroniikkoineen on umpion sisällä.
Onko tuosta päivämäärästä tietoa jossakin Trafin sivuilla/virallisessa dokumentissa? Yritin eilen metsästää, mutta google löysi vain mainitsemani päivämäärän jostakin vanhasta pdf:stä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Vastaa Viestiin