Nyt on sitten bensapumpun kuntokin ruennut arveluttamaan. Välillä ilmottelee, että refueled 0 liter ja äskettäin ajossa ilmoitti refueled -4 liter. Luinkin jo toisesta aiheesta noista anturityyppivioista, mutta oma femma ilmottelee sitä millon sattuu. Oli tankki tyhjä tai ei. Bensaviisari ei kuitenkaan tipahda nolliin missään vaiheessa. Tankki tällä hetkellä täynnä 98:sia.
Ps. Antaako kenties porsiva bensapumppu mifiä? Mikäli pari kolme kertaa käyttää virtoja päällä ennen starttia, mifiä ei juurikaan tule. Jos laittaa heti koneen tulille, hyppää mifit usein kymmeniin kuten äskettäin 49 ja asettui siihen. Bensapaineetko vajaat? Pumpun uusinta edessä? Pientä vinkunaa/inahdusta kuuluu virtoja kytkettäessä pumpusta. Starttiaika myös vaihtelee hiukan satunnaisesti.
mifeistä en tiedä, mutta minkä ikänen pumppu?
onhan noita testejä millä testata pumpun kunto, mutta jos vanhempi ja epäilee kuntoa niin mikset vaihtaisi, eipähän jätä tielle...
vinkkinä voin sanoa että og satkun pumppu meni heittämällä paikalle, ei tarvinnut edes sitä kumiletku viritelmää. lämpöä ensin pumpun messinkiselle liittimelle ja sitten vähän itse muoviputkelle niin sinne uppoaa, vielä klemmari varmuudeksi päälle.
Samanlainen tilattu. Eikös tähän projektiin pidä hommata tuota 8mm letkua pätkä?
Saako sitä Motonetiistä tai Biltemasta joka kestää etanolia?
No niin. Pumppu tuli ja kädet syyhysi asennushommiin. Paineet pois ja pumppu/anturiyhdistelmä pöydälle. Siitä pakettia purkamaan ja sieltä muovisankon sisältä löytyi sihtisankko ja sen sisältä paljastui itse pumppu. Mutta mutta. Uusi pumppu olikin paksumpi ja yläosa oli erillainen. No mattopuukko käteen ja kumi ja muoviosia vuolemaan suuremmaksi jotta pumppu mahtuisi kumikauluksie ja sihdin sisään. No pohjaan astihan se ei tietenkään menny, jäi ehkä 5 mm ylemmäs. No se ei haittaa. Motonetin kumiletku paikalleen ja sähköjohdot kiinni. No miksi ei mene. Tietenkin toinen apikoliitin oli kapeampi. Eiku liitin irti ja leveämpi tilalle. Tuon ongelman että pumppu ei mennyt pohjaan ratkaisin silleen että väänsin anturin vartta himan ylemmäs jotta mittari näyttäisi vahemmän vaikka tankissa onkin ainetta. Pumppu/anturiyhdistelmä takaisin tankkin, letkut ja pistoke kiinni. Eipä lähe käyntiin. Pumppu/anturiyhdistelmä uudelleen pöydälle ja sähköjohdot vaihtoi paikkaa. Hässäkkä takaisin ja kone käyntiin. Mielestäni auto lähti nyt herkemmin käyntiin. Aiemmin oli vähän sellaista ongelmaa että vaati n.2-5 sekunnin takoamisen ennenkuin lähti tulille.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.