Coltti kirjoitti:Ehkä se sitten kovettuu vaan väärän merkkisessä koneessa . Oli maamoottorin öljysuodatinjalka laitettu saapin karkilla ja sisäpuolella öljyn seassa ollut tahna oli kovettunut.
Joo ei se Saabin sotku ainakaan yössä kovettunut, seuraavana päivänä oli ihan lirua vielä, kun Saabin jakopäänkotelon sillä laittelin.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Onko tiedossa paikkaa( eli ti-halli tms.) missä kyseisen operaation voisi suorittaa pääkaupunkiseudulla? Kannelmäessä on kyllä nosturi, mut hiukka suolasen hintanen...
Pojot vesalle ohjeista! Aerosta löytyi kovia liima paloja pohjalta ja sihdistä millä on ollut aiemmin tiivistetty öpohja. Piti vinkunaa aina kylmänä jonkun aikaa. Taas futaa.
Tässä tapauksessa tarvitsi vain vähän nostattaa konetta, puhutaan parista sentistä(automaatti).
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
En tiedä onko topik oikea mutta oireet seuraavat:
Etanolilla ajeltu n.900km
kylmänä pitää vinkunaa
kylmänä savuttaa vähän sinistä ja kerran öljynmerkkivalo vilkahtanut.
Voiko oireet olla pelkästään tukossa olevasta sihdistä vai onko tuhoa jo varmasti muualla?
Auto muuten toimii normaalisti.
Äkkiä öljypohja auki ja uudet öljyt & suodatin puhdistuksen perään. Vinkunat ja öljypainevalon välkähdykset on vakava merkki. Toivottavasti softan laittanut osasi varoittaa riskeistä
^^ Ei kannata ajaa ollenkaan ennenkuin voitelu on kunnossa. Korkeintaan pajalle, hissukseen. Kyllä tuo on melkoisen selvä tukos. Toivotaan että laakerit eivät ole saaneet siipeensä.
Tarkista onko viivettä öljypaineen valon sammumisessa kun käynnistää kylmänä.
9-5 2.0t Abp+ ´07 V70 2.5FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Vein auton korjaamoon aamulla. Soitin äskön ja totesivat ettei autossa ole mitään vikaa ja kaikki paineet sekä puristukset normaalit eikä autossa ole mitään poikkeavaa
Selitin että olen varma siitä että sihti on tukossa ja huohotus on myös syytä tarkistaa.
Kuulemma iso ja kova työ . Mietteitä?
Tuo kylmänä vinkuminen johtuu suurella todennäköisyydellä öljypumpusta, se rasittuu kun yrittää imeä jähmeää öljyä tukossa olevan sihdin läpi. Lämpimänä öljyt notkistuvat eikä pumppu rasitu enää niin paljoa.
Kyllä mä teettäisin sen sihdin puhdistuksen joka tapauksessa.
Lämpimällä koneella sihdin tukosta tuskin huomaa. Vasta sitten kuin öljypainevalo palaa jatkuvasti ja silloin ongelma on jo paha. Öljypumppu huutaa leipää.
Jos öljypohjaa ei ole avattu aiemmin ja ehkä jopa huohotinpäivitys kokonaan tekemättä niin...
Minun autossa ei edes tiheät öljynvaihdot&huohotinpäivitys välttänyt ongelmaa. Sain kuitenkin pelastettua.
Tarkista se öljypaineen valon sammuminen kylmällä koneella. Pitäisi sammua about heti
kuin moottori on käynnistynyt. Jos ei(sek.-pari viivettä) ja vinkuna jatkuu esim 5min. käynnistyksen jälkeen niin ö-pöhjaa olisi varminta avata.
Mikä vm ja km?
Kysele tarjouksia eri paikoista jossa tuo homma onnistuu.
Viimeksi muokannut torque, Ke Tammi 30, 2013 17:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t Abp+ ´07 V70 2.5FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Mä en oikein ymmärrä miten öljypohjan avaus ja puhdistus ohjeiden mukaan on iso ja kova työ kun sen tekee tollaisilla harrastelijametodeilla parhaimmillaan kahteen tuntiin. Lisätöitä tulee joskus hihnapyörän takaa löytyvän öljypumpun tiivisteiden vaihdosta ja hihnapyörän torxit liimaan aina kiinni kun siellä päin puuhastellaan.
Ihan oikeasti tuollaisilla oireilla on erittäin suuri todennäköisyys että kone on karstainen sisältä ja se imusihti on jo hyvin tukossa vastikään aloitetun etanolipesun ansiosta.
Jatkossakin vielä ainakin kerran nopeempi öljynvaihto ja sen jälkeen se 8 tkm vaihtoväliksi ajosuoritteesta riippuen
napo kirjoitti:Vein auton korjaamoon aamulla. Soitin äskön ja totesivat ettei autossa ole mitään vikaa ja kaikki paineet sekä puristukset normaalit eikä autossa ole mitään poikkeavaa
Selitin että olen varma siitä että sihti on tukossa ja huohotus on myös syytä tarkistaa.
Kuulemma iso ja kova työ . Mietteitä?
Ota yhteyttä klubilaisiin vaikka ostetaan palstan kautta työsuoritukseen, jos joku tekisi tuon rempan. Tietoa ja taitoa löytyy, muutaman tunnin homma.
Ja samalla ne hihnapyörän torxit käy läpi.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653