9-5 TurboPilot

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
taxi9-5tre
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 19:41
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja taxi9-5tre »

No niin.
Nyt on "rattaat" saapuneet ja tässä pari kuvaa uudesta taksista. Ensin kuva myös "vanhasta" autosta (jolla kyllä olisi voinut ajaa vielä vaikka pari vuotta...). Valitettavasti kuvat ovat kännykällä otettuja, mutta yritetään saada kunnollisiakin jossain välissä...

t:Henkka

Kuva
KuvaKuva[/img]
#1772
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Onnea vaan uudelle hienolle taksille! Miltäs 2.3T tuntuu? Olikos vanha ratsu 2.0t vai mikä?

Eski
taxi9-5tre
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 19:41
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja taxi9-5tre »

Eski kirjoitti:Onnea vaan uudelle hienolle taksille! Miltäs 2.3T tuntuu? Olikos vanha ratsu 2.0t vai mikä?

Eski
Kiitos, kiitos!
Vanha ratsu oli 2.0t, lastutettu tosin...
Vanhassa oli vaaleat nahkapenkit, ne ovat ainoa, joita todella olisin tarvinnut tähän uuteen. Mutta minkäs teet, ja toki suurin osa takseistakin on vielä "säkkipenkeillä", joten ehkä tästäkin selviää. :)
Vanhassa oli myös Xenonit ja AS3 (erinomaisia varusteita molemmat), jotka halusin tähän uuteenkin.
Uuteen mukana tulleet 6 puolaiset vanteetkin vaihtuivat, vaikka hienot nekin olivat. Nyt alla on 5-spoke Double Wing 17", jotka ovat mielestäni kaikkein hienoimmat, mitä autoon saa, ja ihmetys oli melkoinen, kun tutkin saab.fi:n varaosahinnastoa; nuo ovat kaikkein halvimmat vanteet...?? 8O
#1772
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Kun oon kylillä niin tilaan 288:in :D
9-3.1972
taxi9-5tre
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 19:41
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja taxi9-5tre »

se93tbo kirjoitti:Kun oon kylillä niin tilaan 288:in :D
Senkun vaan! Kyllä tohon numeroon voi yrittää soittaa, puhelin on aina autossa, olen itse tai kuski töissä. Ja klubilaiset toki laitetaan etusijalle esim. ruuhka-aikana... :D
#1772
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

taxi9-5tre kirjoitti:Vanhassa oli myös Xenonit ja AS3 (erinomaisia varusteita molemmat),
Mikä noissa xenoneissa on niin erinomaista (paitsi hinta), kun puhutaan
9-5:n valoista?
TM:n koeojossa 9-5:n kaukovalojen kantama (235m) H7 polttimoilla oli pisin heidän koskaan mittaamansa vakioauton valo!

Vai onko xenonin antama valaisun väri jotenkin kuljettajalle havannoillistavampi?
Valokeilat saattavat olla myös leveämmät?
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
taxi9-5tre
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 19:41
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja taxi9-5tre »

9-5/2,3LPT kirjoitti:
taxi9-5tre kirjoitti:Vanhassa oli myös Xenonit ja AS3 (erinomaisia varusteita molemmat),
Mikä noissa xenoneissa on niin erinomaista (paitsi hinta), kun puhutaan
9-5:n valoista?
TM:n koeojossa 9-5:n kaukovalojen kantama (235m) H7 polttimoilla oli pisin heidän koskaan mittaamansa vakioauton valo!

Vai onko xenonin antama valaisun väri jotenkin kuljettajalle havannoillistavampi?
Valokeilat saattavat olla myös leveämmät?
En osaa sanoa, missä valoissa kantama on pisin, mutta xenoneilla on ainakin riittävä, ja valo on miellyttävän väristä. Mutta oleellisempaa on se, että kun taksissa joutuu vähän väliä laittamaan valoja parkille (esim. tolpalla) ja takaisin, joutui perinteisiä polttimoita vaihtelemaan aika usein... Ja taitaa olla ilman parkki/normivalo -settiäkin aika tiheä tuo 9-5:n (ja tietysti muidenkin H7:n) polttimonvaihtoruletti. Xenonit toimivat oikein hyvin, kerran täytyi vaihdattaa edelliseen autoon vasen polttimo (meni takuuseen)...
#1772
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tämän uuden keulan halogeenit on aivan surkeat verrattuna vanhaan. Parhaat valot oli ekassa versiossa. Jos uudella 9-5:lla haluaa nähdä pimeässä jotain, niin autossa pitää olla xenonit.

Eski
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

Niin se näyttää olevan, jotta lyhtyjen muotoilulla 'pilataan' nykyään auton kun auton valot!
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

taxi9-5tre kirjoitti: Mutta oleellisempaa on se, että kun taksissa joutuu vähän väliä laittamaan valoja parkille (esim. tolpalla) ja takaisin, joutui perinteisiä polttimoita vaihtelemaan aika usein... Ja taitaa olla ilman parkki/normivalo -settiäkin aika tiheä tuo 9-5:n (ja tietysti muidenkin H7:n) polttimonvaihtoruletti. Xenonit toimivat oikein hyvin, kerran täytyi vaihdattaa edelliseen autoon vasen polttimo (meni takuuseen)...
Xenonit kuluu paljon aina kun ne syttyy.
Audi A4 2.0TFSIq
The Black 9-5
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 14:02
Paikkakunta: Wilppula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The Black 9-5 »

vähä OT mut sanokaas te viisaat et käykö noihin edellä nähtyihin autoihin etupuskurit ristiin (siis vanhaan uudempi) vai tarviskos jotain Esim. ne valot/vilkut vaihtaa?? :roll:
Entä onko sumarit samat?
A.K.A JETPILOT 9-5 -98
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

9-5T kirjoitti:Epäilen tai osaatko sanoa mikä kohta muotoilussa tekee eron noiden valojen väliseen suureen eroon?
Erot tulevat kai vasta viirusilmissä?
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

The Black 9-5 kirjoitti:vähä OT mut sanokaas te viisaat et käykö noihin edellä nähtyihin autoihin etupuskurit ristiin (siis vanhaan uudempi) vai tarviskos jotain Esim. ne valot/vilkut vaihtaa?? :roll:
Entä onko sumarit samat?
Puskurit eivät käy ristiin ilman, että vaihdetaan ajovalot ja vilkut. Sumareiden kanssa sama juttu, eivät sovi vanhasta.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

9-5T kirjoitti:Totta se muotoilu ero mutta teho ero tulee kuvissa näkyvien hyvin saman mallisten valojen välillä.
En tiedä mitä näiden kahden valaisinrakenteessa on eroa, mutta valon voimakkuushan riippuu paljolti lampun tehosta ja heijastimen muodosta.
Lampun teho pienenee jyrkästi, jos se ei saa sille tarkoitettua jännitettä.
Auton tekijät 'säästävät' johtimien poikkipinnoissa (johtoniputhan kuuluvat auton kalliinpien osien joukkoon) ja alimitoitus lamppujen johtimissa saa aikaan jänitehäviön, joka on pois lamppujen navoista.

Valaisimien heijastimet voivat olla erilaisia, vaikka ulkoapäin lyhdyt ovat samannäköisiä. Paras muoto taitaa olla pyöreä ns. rallilyhty!
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Muistan hyvin kun perheeseen tuli -99 Saban rinnalle -02. Xenoneilla varustettua autoa olisi joutunut odottamaan 6kk kauemmin, joten niitä ei otettu. Lopptutulos oli huono. Vanhassa autossa oli reippaasti paremmat pitkät. Lyhyet meni melko tasoihin. Uuden pitkät oli suorastaan surkeat.

Xenoneista sen verran, että vaikka mittauksissa uuden A6:sen pitkät Xenonit ovat saaneet suht huonot lukemat, käytössä ne tuntuvat erittäin miellyttäviltä kantamineen kaikkineen. Tiedä sitten mikä sen tekee...
STCF #3
Vastaa Viestiin