9-5 TurboPilot

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: 9-5 TurboPilot

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Tosta suojauksesta:
Olen käyttänyt tuota 1997 ajoon otettua 9-5:a katsastuksessa ja jo useampana vuonna kysynyt, että pitäisikö tehdä joku suojaus. Aina katsan setä sanoo, että kannattaa tehdä, jos aikoo kauan pitää, mutta samaan hengenvetoon toteaa, ettei ole vieläkään mitään merkkejä ruostumisesta. Kilometrejä on kai tällä haavaa jotain 150tkm, en tiedä tarkkaan kun biili on pääasiassa velipojan alla.
Kai se katsan setä pyytää saada ostaa sen ens kerralla.. :)
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: 9-5 TurboPilot

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

Ristom kirjoitti:Tosta suojauksesta: kannattaa tehdä, jos aikoo kauan pitää, mutta samaan hengenvetoon toteaa, ettei ole vieläkään mitään merkkejä ruostumisesta.
Silloin kun alta katsottuna alkaa olla merkkejä ruostumisesta, taitaa erilaisten kuorien alla ynnä muissa piiloissa olla jo melkoinen nakerrus menossa...
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-5 TurboPilot

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kannattaa joskus katsoa muovihelmojen ja sisälokarien alle. Jos siellä ei ole mitään ruosteenalkua, niin sitten asia on kunnossa. Omassa entisessä M2000 AeroWagonissa oli aika hyvät ruosteenalut myös alustan palkeissa ja pyöräntuennoissa yms.

http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... uoste1.jpg

Eski
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: 9-5 TurboPilot

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

Eski kirjoitti:Jep, kyllähän tuota piti pitkään harkita, mutta lopulta päädyin suojauksen kannalle, kun kustannus on noin 1% auton hinnasta. Jos tuosta nyt ei muuta hyötyä ole, niin rengasäänet ainakin vaimenivat hieman.

Eski
Suojauksen yhteydessä, ikäänkuin rengasäänien vaimentamiseksi, paistoin äänieristysmattoa lokarien ulkopinnalle pyörän kohtaan. Tälläkin "voi" hieman olla vaikutusta alustamassauksen lisäksi?

Kuva
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 9-5 TurboPilot

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Toiset laittaa lisää ja toiset vähentää :)
STCF #3
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: 9-5 TurboPilot

Viesti Kirjoittaja saabracing »

http://www.autovahinkokeskus.fi/sivut/d ... p?id=78452

siitä varaosa-auto.

luulisi nykyajan suoja-aineiden olevan niin hyviä, että ajavat asiansa.

kyllä itsekin oisin suojauttanut.

myös jos ostaisin uuden mazda 6, niin suojauttaisin :lol:
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: 9-5 TurboPilot

Viesti Kirjoittaja TTiD »

saabracing kirjoitti:http://www.autovahinkokeskus.fi/sivut/d ... p?id=78452

siitä varaosa-auto.
Pyyntihinta 20500 € <- oumaigaad
Turbo²
Timppa Ylikiimingistä
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:16

Re: 9-5 TurboPilot

Viesti Kirjoittaja Timppa Ylikiimingistä »

Eihän tyhmä ole jos osaa pyytää, vaan jos maksaa...
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-5 TurboPilot

Viesti Kirjoittaja Eski »

Titaaninharmaita 9-5 TurboPilotteja on liikaa, parkkipaikoillakin saa olla tarkkana että löytää oman autonsa:

http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... uva003.jpg

Sattui olemaan vielä peräkkäset rekkaritkin :D

Eski
MarkoJ
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: To Loka 30, 2003 22:52
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Re: 9-5 TurboPilot

Viesti Kirjoittaja MarkoJ »

Eski kirjoitti:Titaaninharmaita 9-5 TurboPilotteja on liikaa, parkkipaikoillakin saa olla tarkkana että löytää oman autonsa:

http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... uva003.jpg

Sattui olemaan vielä peräkkäset rekkaritkin :D

Eski

Hyvä että olit laittanu tuon suksilootan katolle, niin löysit omasi. :D
#1318
9-3 1.8t -08
900t -89
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-5 TurboPilot

Viesti Kirjoittaja Eski »

Juhannuksena tuli vuosi täyteen TurboPilotin rekisteröinnistä, joten laitetaanpa vähän yhteenvetoa vuoden varrelta. Mittariin kertyi 25.000km. Autoon tehtiin ylimääräiset öljynvaihdot 10K ja 20K kohdalla. Ensimmäinen huolto tehtiin viime viikolla (huoltoväli 30K tai 1 vuosi), jossa vaihdettiin raitsilmasuodatin (GM oli nostanut filtterin hinnan takaisin noin 100 euroon :evil:) , kiristeltiin muttereita ja rasvattiin saranat yms. Huollon yhteydessä vaihdettiin takuuseen ulompien takavalojen pohjat, koska valoihin kertyi kosteutta. Ensi viikolla vaihdetaan takuuseen ohjaustehostimen letku (asiakastyytyväisyysohjelma 15 456). Bensankulutus on pyörinyt kympin nurkilla, SIDin mukaan se on automallin mukaisesti 9,5 litraa satasella. Käytännössä TurboPilotissa ei ole ollut mitään varsinaista vikaa ensimmäisen vuoden aikana.

Sisustaa on päivitetty harmaalla kojelautapaneelilla:
Kuva

3-spokedoublet vaihdettiin M06-07 Aeron 5-spoke twin -vanteisiin:
Kuva

Eski
Vastaa Viestiin