Mitkä iskarit femmaan
Re: Mitkä iskarit femmaan
Viime elokuussa 93000 km:n kohdalla vaihdettu tasonsäätöön. Perä nousi noin 15 mm uusilla jousilla (ilman kuormaa) ja nyt on auto suorassa. Jotenkin tuntuu myös rauhallisemmalta liukkaalla verrattuna viime talveen (mikä voi tietysti olla vain toiveajattelua).
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Mitkä iskarit femmaan
mitä kaikkea muute sitä pitäisi hommata kun autossa ei ennen ole tasonsäätöä ollut ?
Elkparts mm. myy noita sarjoja joihin tulee Jouset ja iskarit (tasonsätö) mitä vielä lisäksi että tollasen saisi paikalleen ?
Elkparts mm. myy noita sarjoja joihin tulee Jouset ja iskarit (tasonsätö) mitä vielä lisäksi että tollasen saisi paikalleen ?

Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Mitkä iskarit femmaan
Muutama hylsy (kokoja en enää muista), jotain niiden vääntämiseen (esim räikkä), momenttiavain asennukseen, tunkki, pukki ja pari tuntia aikaa ensikertalaisella - ja tietysti huolellisuutta.Rene-Rane kirjoitti:mitä kaikkea muute sitä pitäisi hommata kun autossa ei ennen ole tasonsäätöä ollut ?
Elkparts mm. myy noita sarjoja joihin tulee Jouset ja iskarit (tasonsätö) mitä vielä lisäksi että tollasen saisi paikalleen ?
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Mitkä iskarit femmaan
ikinä niitä vaihtaneena kuulosti tuo merkkiliikeen (työ 250€ ja risat) hiukan tyyriiltä.
tuossako kaikki mitä todella tarvitaan ? Kaikki paitsi momenttiavain minulla onkin.
tuossako kaikki mitä todella tarvitaan ? Kaikki paitsi momenttiavain minulla onkin.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Mitkä iskarit femmaan
http://photo.platonoff.com/Auto/2007093 ... uspension/
Tossa on kuvilla höystetty diy.
Ps. kivat vanteet.
Tossa on kuvilla höystetty diy.
Ps. kivat vanteet.

99T-museopeli
Re: Mitkä iskarit femmaan
Rene-Rane kirjoitti:Pekka Valtanen kirjoitti: Auto on -07 ajettu kohta 140tkm ei kai ne nyt vielä voi jukolauta olla lässähtäneet
Jousethan sen kuorman kantavat. Jonkinlainen kompromissi se alusta aina on. Jos laittaa perus iskunvaimentimilla sellaiset jouset että perä ei laske kuormattuna, niin väkisin siitä tulee kova kevyellä kuormalla. Kyllä noilla kilometreillä voi olla jousetkin väsyneet. Sehän riippuu niin käytöstä. Tasosäätö on varmasti käytössä mukava. Jos kuormaus vaihtelee kovasti käytössä, niin tasosäädöllä oleva alusta olisi optimiratkaisu, jos taasen ajaa jatkuvasti kuormatulla autolla, niin itse ainakin lähtisin katselemaan, josko perään löytyisi kuormajouset...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Mitkä iskarit femmaan
ei ole aina lastattuna mutta joskus kylläkin, vaihtelee tosi paljon.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Mitkä iskarit femmaan
Myös minun ääneni menee Koni FSD iskareiden ja vakiojousien puolelle. Samassa yhteydessä myös alustapuslien vaihto, ja seurauksena on mukava tarkka ajettavuus Suomen aina niin hyväkuntoisilla (NOT) maanteillä.bazooka kirjoitti:Mulla Koni FSD ja orkkisjousi-yhdistelmä alla n. 1v/20000 km ja olen tykännyt.
EDIT:
Kun mainitsin noista alustapuslista, niin jälkikäteen lukemattomia foorumin puslakeskusteluja lukeneena laittaisin luultavasti "alkuperäiset" puslat polyuretaanisten sijasta. Ei niin että uretaanisista olisi vielä ehtinyt tulla huonoja kokemuksia mutta ilmeisesti muilla on parempaa tietoa/kokemusta asiasta. Tasonsäädölle ei ole minun käytössäni tarvetta, sillä peräkontti on aina käytännössä tyhjä lukuun ottamatta yhtä suksiboksin myötä täyteen kuormattua Ylläkselle suuntautuvaa laskettelureissua vuodessa. Siitä syystä valinta osuisi edelleen FSD vaimentimiin ja vakiojousiin.
Minun silmiini femma on ihan riittävän sporttisen näköinen vakioalustallakin. Urheiluautot ovat asia sinänsä. Haaveissa ja unelmissa oleva uuden korimallin avo 9-3 on kyllä sen verran upean näköinen madallettuna (kuva aiemman Saabistilehden kannessa ja artikkelissa), että siihen laittaisin ilman muuta säädettävän "imagoalustan" ja suostuisin kärsimään meluisasta ja kovasta alustasta (siis verrattuna vakioalustaan ja 16" vanteisiin).
Valokuvia allekirjoittaneen Koni FSD projektistä löytyy alla mainitusta keskustelusta.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... t=koni+fsd
Viimeksi muokannut Wifferi, Ke Tammi 12, 2011 10:38. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Saab 9-5 Wagon 2,0T A 00'
Koni FSD+Powerflex+Td04+red inj.
(#4942)
Koni FSD+Powerflex+Td04+red inj.
(#4942)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Mitkä iskarit femmaan
Onko kellään kokemusta orkkista heikommista takaiskareista?
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Mitkä iskarit femmaan
Onko kukaan laittanut femmaan noin 20 mm korkeamman alustan ?
Niin sanotun " huonon tien " alusta.
Jos sinne korkeamapaa jousta ja iskaria vaihtaisi ( tasosäätö varmaan hyvä ) niin tuleeko muita ongelmia alustan kanssa ? nivelet, puslat kärsiikö ajettavuus, ym.
Niin sanotun " huonon tien " alusta.
Jos sinne korkeamapaa jousta ja iskaria vaihtaisi ( tasosäätö varmaan hyvä ) niin tuleeko muita ongelmia alustan kanssa ? nivelet, puslat kärsiikö ajettavuus, ym.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Mitkä iskarit femmaan
Tietoa tästä ? Mahdollisia kuva linkkejä kenelläkään korotetuista malleista ?saabvector kirjoitti: Tuleeko muita ongelmia alustan kanssa ? nivelet, puslat kärsiikö ajettavuus, ym.
Saattaisi jopa päivitys " väärään " suuntaan kiinnostaa jos tällä kulkineella vuosi tai pari jatketaan..
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: Mitkä iskarit femmaan
Kieltämättä naapurimaan virka-auto näyttää hieman korotetulta. Enpä ole ennen kiinnittänytkään huomiota tuollaiseen.

Sama isompana.
t. Mika

Sama isompana.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Mitkä iskarit femmaan
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Mitkä iskarit femmaan
Tai kysyy tuolta:
http://www.anaspecialbilar.com/
http://www.anaspecialbilar.com/
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Mitkä iskarit femmaan
Ei nyt heti sytytä tuo gamlan polisbilin hankintaMimmi kirjoitti: vaihtoehdoksi jää ostaa wanha polisbil.

Ymmärsinkö oikein

SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04