Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
Kiitos kaikille infosta..sitten vielä pohdiskelen että ostaako käytetty ECU vai ettiskö softaajan ja softais tuon kiinni olevan ECUn..vm99 kait olisi jo ongelmat tullu jos ois niitä paskoja ECUja???alkuperäiseen pappahevosiin tuskin palaan eli en näe tarvetta omistaa montaa ECUa.
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
Onko kyse näistä F1 selostaja Kyllösen mainitsemista "suuttimista"?core2 kirjoitti:Kun vuodesta 2010 löytyy vain ruskeita suuttimia. Näin ainakin ruotsinpuolella.
Sori, oli pakko.


Viimeistään Pääsiäisen jälkeen ollaan jälleen asialinjalla....

Saab 9-5 2.0 -99 + XYL:n Saab 900S -96
Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Tiedän kuitenkin että saab myy vain ruskean värisiä suuttimia tänään.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
Kaikki autoissa kiinni olevat on jo vaihdettu aikoinaan takaisinkutsussa ongelmattomiin (yhden poikkeuksen olen nähnyt, ja se tuli ilmi kun cruise lakkasi toimimasta).mienkoiv kirjoitti:Kiitos kaikille infosta..sitten vielä pohdiskelen että ostaako käytetty ECU vai ettiskö softaajan ja softais tuon kiinni olevan ECUn..vm99 kait olisi jo ongelmat tullu jos ois niitä paskoja ECUja???alkuperäiseen pappahevosiin tuskin palaan eli en näe tarvetta omistaa montaa ECUa.
Ruskeat suuttimet on kaikissa B2X5 moottoreissa vuodesta 2001 alkaen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
No sitten vaan ecu irti ja postiin esim. Vaasan suuntaan. Itse hommasin omaan hummaan tuon saman piristyksen (tehdasviri) pari vuotta sitten ja ei voi kuin olla hemmetin tyytyväinenmienkoiv kirjoitti:Kiitos kaikille infosta..sitten vielä pohdiskelen että ostaako käytetty ECU vai ettiskö softaajan ja softais tuon kiinni olevan ECUn..vm99 kait olisi jo ongelmat tullu jos ois niitä paskoja ECUja???alkuperäiseen pappahevosiin tuskin palaan eli en näe tarvetta omistaa montaa ECUa.

Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
Nonni...itsellä lakkas tuossa taannoin cruise toimimasta.valo palaa kojetaulussa mutta systeemi ei toimi.pitää vielä tsekata sulakepuolet...oiskohan mahollista ECUvika?jcarlson kirjoitti:Kaikki autoissa kiinni olevat on jo vaihdettu aikoinaan takaisinkutsussa ongelmattomiin (yhden poikkeuksen olen nähnyt, ja se tuli ilmi kun cruise lakkasi toimimasta).mienkoiv kirjoitti:Kiitos kaikille infosta..sitten vielä pohdiskelen että ostaako käytetty ECU vai ettiskö softaajan ja softais tuon kiinni olevan ECUn..vm99 kait olisi jo ongelmat tullu jos ois niitä paskoja ECUja???alkuperäiseen pappahevosiin tuskin palaan eli en näe tarvetta omistaa montaa ECUa.
Ruskeat suuttimet on kaikissa B2X5 moottoreissa vuodesta 2001 alkaen.
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
Ecuvika on yksi mahdollisuus, esim. poljin kytkimien vika on myös todennäköinen.
Silloin tällöin tulee vastaan viallista erää olevia ecuja vastaan autoissa paikoillaan.
Silloin tällöin tulee vastaan viallista erää olevia ecuja vastaan autoissa paikoillaan.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
Ok...mites tuota kävis tutkimaan että kummassa noista vika?suorsa kirjoitti:Ecuvika on yksi mahdollisuus, esim. poljin kytkimien vika on myös todennäköinen.
Silloin tällöin tulee vastaan viallista erää olevia ecuja vastaan autoissa paikoillaan.
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
Ota vanha ECU irti ja katso valmistuspäivämäärä/maa päällä olevasta tarrasta.. Tai näkyy se tarra varmaan ihan hanskalokeron takaakin jos otat raitisilmasuodattimen pois.
Varmistuksen saa kun avaa T10 torxeilla kotelon ja katsoo kumitassujen värin piirilevyn reunoista, sininen on OK, musta on viallista sarjaa.
Varmistuksen saa kun avaa T10 torxeilla kotelon ja katsoo kumitassujen värin piirilevyn reunoista, sininen on OK, musta on viallista sarjaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
..ja kiitoksia taas...lueskelin vähän tuota cruisen toimimattomuutta ja itsellähän herjaa Break light failurea eikä kumpikaan valo pala, vaan yläjarruvalo...sitten herjaa Back light failurea mutta ne kyllä palavat, että jotain häikkää tuolla on..vaihdan polttimot ja kattelen uudestaan ja pitääpä jollain ilveellä tonkia tuo ECU esille ja ihan vaikka avata...jcarlson kirjoitti:Ota vanha ECU irti ja katso valmistuspäivämäärä/maa päällä olevasta tarrasta.. Tai näkyy se tarra varmaan ihan hanskalokeron takaakin jos otat raitisilmasuodattimen pois.
Varmistuksen saa kun avaa T10 torxeilla kotelon ja katsoo kumitassujen värin piirilevyn reunoista, sininen on OK, musta on viallista sarjaa.
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
no nuo oireet ovat kyllä peräkontin rikkinäiselle johtosarjalle...
http://saabworld.net/f29/sedan-boot-tru ... 9-5-a-164/
http://saabworld.net/f29/sedan-boot-tru ... 9-5-a-164/