Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Kiitos kaikille infosta..sitten vielä pohdiskelen että ostaako käytetty ECU vai ettiskö softaajan ja softais tuon kiinni olevan ECUn..vm99 kait olisi jo ongelmat tullu jos ois niitä paskoja ECUja???alkuperäiseen pappahevosiin tuskin palaan eli en näe tarvetta omistaa montaa ECUa.
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Immu
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 20:22
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Viesti Kirjoittaja Immu »

core2 kirjoitti:Kun vuodesta 2010 löytyy vain ruskeita suuttimia. Näin ainakin ruotsinpuolella.
Onko kyse näistä F1 selostaja Kyllösen mainitsemista "suuttimista"?
Sori, oli pakko. :lol: :lol:
Viimeistään Pääsiäisen jälkeen ollaan jälleen asialinjalla.... :?
Saab 9-5 2.0 -99 + XYL:n Saab 900S -96
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Viesti Kirjoittaja core2 »

:roll: Paha sanoa onko näin, en edes tiedä kuka tai mikä tää Kyllönen on, mies vai nainen??
Tiedän kuitenkin että saab myy vain ruskean värisiä suuttimia tänään.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

mienkoiv kirjoitti:Kiitos kaikille infosta..sitten vielä pohdiskelen että ostaako käytetty ECU vai ettiskö softaajan ja softais tuon kiinni olevan ECUn..vm99 kait olisi jo ongelmat tullu jos ois niitä paskoja ECUja???alkuperäiseen pappahevosiin tuskin palaan eli en näe tarvetta omistaa montaa ECUa.
Kaikki autoissa kiinni olevat on jo vaihdettu aikoinaan takaisinkutsussa ongelmattomiin (yhden poikkeuksen olen nähnyt, ja se tuli ilmi kun cruise lakkasi toimimasta).

Ruskeat suuttimet on kaikissa B2X5 moottoreissa vuodesta 2001 alkaen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 878
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

mienkoiv kirjoitti:Kiitos kaikille infosta..sitten vielä pohdiskelen että ostaako käytetty ECU vai ettiskö softaajan ja softais tuon kiinni olevan ECUn..vm99 kait olisi jo ongelmat tullu jos ois niitä paskoja ECUja???alkuperäiseen pappahevosiin tuskin palaan eli en näe tarvetta omistaa montaa ECUa.
No sitten vaan ecu irti ja postiin esim. Vaasan suuntaan. Itse hommasin omaan hummaan tuon saman piristyksen (tehdasviri) pari vuotta sitten ja ei voi kuin olla hemmetin tyytyväinen :D
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

jcarlson kirjoitti:
mienkoiv kirjoitti:Kiitos kaikille infosta..sitten vielä pohdiskelen että ostaako käytetty ECU vai ettiskö softaajan ja softais tuon kiinni olevan ECUn..vm99 kait olisi jo ongelmat tullu jos ois niitä paskoja ECUja???alkuperäiseen pappahevosiin tuskin palaan eli en näe tarvetta omistaa montaa ECUa.
Kaikki autoissa kiinni olevat on jo vaihdettu aikoinaan takaisinkutsussa ongelmattomiin (yhden poikkeuksen olen nähnyt, ja se tuli ilmi kun cruise lakkasi toimimasta).

Ruskeat suuttimet on kaikissa B2X5 moottoreissa vuodesta 2001 alkaen.
Nonni...itsellä lakkas tuossa taannoin cruise toimimasta.valo palaa kojetaulussa mutta systeemi ei toimi.pitää vielä tsekata sulakepuolet...oiskohan mahollista ECUvika?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Ecuvika on yksi mahdollisuus, esim. poljin kytkimien vika on myös todennäköinen.

Silloin tällöin tulee vastaan viallista erää olevia ecuja vastaan autoissa paikoillaan.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

suorsa kirjoitti:Ecuvika on yksi mahdollisuus, esim. poljin kytkimien vika on myös todennäköinen.

Silloin tällöin tulee vastaan viallista erää olevia ecuja vastaan autoissa paikoillaan.
Ok...mites tuota kävis tutkimaan että kummassa noista vika?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ota vanha ECU irti ja katso valmistuspäivämäärä/maa päällä olevasta tarrasta.. Tai näkyy se tarra varmaan ihan hanskalokeron takaakin jos otat raitisilmasuodattimen pois.

Varmistuksen saa kun avaa T10 torxeilla kotelon ja katsoo kumitassujen värin piirilevyn reunoista, sininen on OK, musta on viallista sarjaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

jcarlson kirjoitti:Ota vanha ECU irti ja katso valmistuspäivämäärä/maa päällä olevasta tarrasta.. Tai näkyy se tarra varmaan ihan hanskalokeron takaakin jos otat raitisilmasuodattimen pois.

Varmistuksen saa kun avaa T10 torxeilla kotelon ja katsoo kumitassujen värin piirilevyn reunoista, sininen on OK, musta on viallista sarjaa.
..ja kiitoksia taas...lueskelin vähän tuota cruisen toimimattomuutta ja itsellähän herjaa Break light failurea eikä kumpikaan valo pala, vaan yläjarruvalo...sitten herjaa Back light failurea mutta ne kyllä palavat, että jotain häikkää tuolla on..vaihdan polttimot ja kattelen uudestaan ja pitääpä jollain ilveellä tonkia tuo ECU esille ja ihan vaikka avata...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
jameli
"Aero"
Viestit: 406
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 00:37
Paikkakunta: Nokia

Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Viesti Kirjoittaja jameli »

no nuo oireet ovat kyllä peräkontin rikkinäiselle johtosarjalle...
http://saabworld.net/f29/sedan-boot-tru ... 9-5-a-164/
Vastaa Viestiin