Saab OG 9-5 varaosien saatavuus?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
9000 automaatilla
"Hölösuu"

Re: Saab OG 9-5 varaosien saatavuus?

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Muistikuva muun merkkisistä on, että kilvet pitää leimalla olla, mielellään tietty vielä ehjät...

Olisko Mossemiehellä kapasiteettiä tehdä näitä, kysyntä taitaa olla alkamassa :P.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Raser
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Raser »

9000 automaatilla kirjoitti:Muistikuva muun merkkisistä on, että kilvet pitää leimalla olla, mielellään tietty vielä ehjät...
Tonnarista revin jarrukilvet aikoinaan pois kun niistä ei käytännössä ollut enää mitään jäljellä. Katsastuksessa ei koskaan huomautettu mitään, vaikka yhdessä vaiheessa takana oli ja edestä pois (tai päinvastoin, en muista enää).

Joskus kun niissä vielä oli peltiä jäljellä, niin kittasin niitä ennen katsastusta kasaan ja muotoilin alareunat kouruineen itse koska niissä ei ollut enää mitään reunoja. Sitten vaan massaa ja maalia päälle. Jarrukilvissä oli enemmän siis kittiä kuin peltiä!!!
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
95greyturbo
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja 95greyturbo »

Itselleni Saabin ns. kuolinkampppailu herätti pelon osien saatavuudesta. Lisää tuskaa aiheutti paikkakunnalta poistunut merkkihuolto. Kiireisenä ihmisenä en tuntenut, että olisi aikaa selvitellä saatavuutta sieltä täältä. Kulkine ei ollut viaton yksilö ja ikä alkoi tuntua hieman jo. Vaihdoin auton ja olen ollut todella tyytyväinen vaihdokseen.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
eklunto1
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

OG-9-5 valmistetaan yhä kiinassa. Osia on saatavilla n. 50 vuotta eteenpäin on minun arvio. Eli kannattaa pikkuhiljaa alkaa katselemaan kiireisenä uusia autovaihtoehtoja :)
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Poy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Poy »

95greyturbo kirjoitti:Itselleni Saabin ns. kuolinkampppailu herätti pelon osien saatavuudesta.
Minulle autot eivät ole koskaan aiheuttaneet (eivätkä koskaan tule aiheuttamaan) mitään pelkoon liittyvää tunnetilaa, sillä poikkeuksella jos ihmishenkiä ei ole vaarassa. Jos aiheuttaisi, niin en omistaisi mitään autoa.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
95greyturbo
"Viggen"

Poy kirjoitti:
95greyturbo kirjoitti:Itselleni Saabin ns. kuolinkampppailu herätti pelon osien saatavuudesta.
Minulle autot eivät ole koskaan aiheuttaneet (eivätkä koskaan tule aiheuttamaan) mitään pelkoon liittyvää tunnetilaa, sillä poikkeuksella jos ihmishenkiä ei ole vaarassa. Jos aiheuttaisi, niin en omistaisi mitään autoa.
No sana "pelko" olisi pitänyt laittaa hipsuihin. Tarkoitin lähinnä, että auto on mulla ajossa koko ajan (työ/harrasteet) ja pienikin viive osien tulemisessa aiheuttaa kiireiseen aikaan stressiä. Esim. alipaineletkuja joutui odottamaan monta viikkoa.
Jantteri
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja Jantteri »

95greyturbo kirjoitti:
Poy kirjoitti:
No sana "pelko" olisi pitänyt laittaa hipsuihin. Tarkoitin lähinnä, että auto on mulla ajossa koko ajan (työ/harrasteet) ja pienikin viive osien tulemisessa aiheuttaa kiireiseen aikaan stressiä. Esim. alipaineletkuja joutui odottamaan monta viikkoa.
Itsehän kävin paikallisesti kumialan yrityksestä alipaineletkut metritavarana. Eihän niissä tosin saab lue :roll:
Saab 9-5 Aero sportcombi
Raser
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Raser »

Poy kirjoitti:
Myy sitten autosi pois, sillä itse olet kirjoittanut viestiketjuun:

"Mitäs kannattaa tutkia" seuraavasti:"Itse pelkään ehkä eniten tuota ruostetta."

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=35887
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
9000 automaatilla
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

No voi vihtu, taasko aletaan kuokkimaan jotain vanhaa sontaa, mitä kukin on joskus kirjoittanut tai sanonut? Ihme touhua...

Saabin varaosat ei ehkä ole auton ylläpidon este. Saattaa aiheuttaa vähän enemmän vaivaa joidenkin osien osalta, kuin joku Toyota tai Volkkari, mutta ei varmaan lamaannuta kulkinetta toi osien saatavuus. Ja ihmiset, jotka laskevat arkiauton ylläpidon harrasteeksi, tutkivat mielellään eri vaihtoehtoja. Kaikki ei toimi niin, vaan halauvat paikat kuosiin asap. Niille Saab ei välttämättä ole paras vaihtoehto.

Kukin tyylillään.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Fakiiri
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Palataampa aiheeseen... :mrgreen:

Itselläkin kokemus erimerkkisen tiimoilta , että jotkut katsurit saattavat noita jarrukilpiä olla vailla. Joten jos joku jostain niitä uusia löytää, niin ei muutakuin viestiä tänne. Mossemieshän voisi todellakin tutustua aiheeseen, kuten joku tuossa aiemmin ehdottikin.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
CDTA
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja CDTA »

En tiedä mossemiehen konekantaa, mutta on melekosen eri hommaa hitsata putkenpätkiä yhteen kuin prässätä peltilevyä haluttuun muotoon.
Pitäisi tehdä ensinnäkin muotti, ja sitten pitäis olla vielä kohtuu kokoinen prässi...
Fakiiri
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Tuo oli kyllä tiedossa , odotellan rauhassa jahka mossemies kiinnittää huomiota tähän topikkiin. Hän sitten osaa varmasti kertoa itse mielipiteensä asiasta :D

Vaan ehän se tarvitse välttämättä mossemies olla joka näitä alkaa vääntämään, muutkin tekijät kyllä minulle kelpaavat.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
turkkaki
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

jarrukilpiä alkaa joku painamaan heti, kun niitä tarpeeksi tarvitaan. sama pätee muihinkin osiin...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
ysifemma
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

Niitä on purkaamoilla vielä niin paljon että ei vielä lopu kesken ....

:mrgreen:
Saab 9-5 2.0t 1998
95greyturbo
"Viggen"

Jantteri kirjoitti:Itsehän kävin paikallisesti kumialan yrityksestä alipaineletkut metritavarana. Eihän niissä tosin saab lue :roll:
Arvostan tee-se-itse-ihmistä. Mä pyrin käyttää sen vähäisen liikenevän ajan muihin todoihin ja jätän tekemiset ammatti-ihmisille.
Vastaa Viestiin