virtalukko..

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
rami22

.

Viesti Kirjoittaja rami22 »

.
Viimeksi muokannut rami22, To Kesä 13, 2013 03:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: virtalukko..

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

rami22 kirjoitti:ja miten muuten työnnät auton etuperin käyntiin pakkilukko päällä :wink:
Samalla kun kääntää avaimesta virrat päälle niin vaihtaa sen vaihteen ykköselle?
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: virtalukko..

Viesti Kirjoittaja aero »

rami22 kirjoitti:mites kun pakkilukko jumii parkkiksella ja akkutyhjä?
Hankitaan apuvirtaa tai ladataan akku, samalla sadatellen että miten onkaan itte ollu niin jääräpäinen, ettei oo vaihtanu kuollutta akkua ajoissa.
rami22 kirjoitti: hankala työntää käyntiin ja autokoulussa opetetaan ettei vaihde päällä startata autoa koskaan.
Pakkilukko ei tässä tilanteessa kauheasti eroa ohjauslukosta. Meinaan jos kumpi tahansa on jumissa (kts. viestin alku), on auto melko käyttökelvottomassa kunnossa ennenkö lukon korjaa, eli autoa on ihan turha työntää käyntiin.
rami22 kirjoitti: molemmista kokemusta ja jälkimmäinen aikoinaan katkesi vaijeri,mutta onneksi jalka jarrulla ja auto ei ollu saappi.
Eli jos akku ja/tai laturi on kuollut (=auto rikki paikasta, jotka harvoin kuolee kerrasta (toki sekin on mahdollista)), fyysinen ajonesto jumissa (=auto rikki paikasta, joka harvoin kuollee kerrasta) tai kytkin kosahtaa kesken käynnistyksen (jälleen auto rikki, kytkinkin taitaa aika harvoin paukahtaa mitään varoittamatta, toki se on mahdollista), on nimenomaan pakkilukon olemassaolo ohjauslukon sijasta suurikin ongelma? Ei millään pahalla, mutta kaikki edellä kuvatut ongelmat kuulostavat äkkiseltään siltä, että ainoat järkevät paikat seuraavalle pysähdykselle ovat joko huoltamo tai varaosakauppa. Eikä sen pakkilukon takia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5321
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: virtalukko..

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

rami22 kirjoitti:mites kun pakkilukko jumii parkkiksella ja akkutyhjä?
Mites nämä liittyy toisiinsa?
Jos en vallan väärin muista, niin tuo pakkilukko on femmassa mekaaninen.

Automaatissa kyllä sähkösolenoidi, jossa myös hätäavaus esim. sopivalla kuusiokoloavaimella, mutta automaattia ei paljon käyntiin hinailla, ainakaan ilman pelkoa askin rikkoutumisesta.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
rami22

.

Viesti Kirjoittaja rami22 »

.
Viimeksi muokannut rami22, To Kesä 13, 2013 03:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rami22

.

Viesti Kirjoittaja rami22 »

.
Viimeksi muokannut rami22, To Kesä 13, 2013 03:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: virtalukko..

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Markkanenn kirjoitti:
rami22 kirjoitti:ja miten muuten työnnät auton etuperin käyntiin pakkilukko päällä :wink:
Samalla kun kääntää avaimesta virrat päälle niin vaihtaa sen vaihteen ykköselle?
En kyllä edelleenkään ymmärrä että miksei tämä olisi vaihtoehto tai sitten käsitin ongelman ytimen väärin.
SAAB 9-5 Aero -05
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5321
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: virtalukko..

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

rami22 kirjoitti:jaa en tiedä mikä erikois malli teillä,mutta kun manuaali femmassa pakkilukko päällä ja avain ei käänny lukossa niin miten sitten kun olet parkkiruudussa perse toistaautoa päin.
Mitenkäs sä työntelet auton käyntiin, jos ei avain käänny lukossa, jollonka et saa edes avainta virta-asentoon? :)

Vai tullaanko tässä siihen, että virtalukkokin tulee ohittaa, laittaa pääkatkaisija kojelautaan ja viereen starttinappi? :D

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
rami22

.

Viesti Kirjoittaja rami22 »

.
Viimeksi muokannut rami22, To Kesä 13, 2013 03:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rami22

.

Viesti Kirjoittaja rami22 »

.
Viimeksi muokannut rami22, To Kesä 13, 2013 03:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1748
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: virtalukko..

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Miten työnnät minkään auton käyntiin jos avain ei käänny virtalukossa? :lol:
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: virtalukko..

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

rami22 kirjoitti:-Miten työnnät manuaali femman etuperin käyntiin pakkilukko päällä kun avain ei käänny lukossa?
Miksei se avain käänny lukossa?
SAAB 9-5 Aero -05
rami22

.

Viesti Kirjoittaja rami22 »

.
Viimeksi muokannut rami22, To Kesä 13, 2013 03:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5321
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: virtalukko..

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

rami22 kirjoitti:Oliko selvennyksestä apua?
Ei.
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: virtalukko..

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Itseltäni taisi yksi v-alkuinen sana päästä muodossa "Mitä v..." kun luin ramin viestit.
SAAB 9-5 Aero -05
Vastaa Viestiin