Nyt tiedän vastauksen spekulaatiooni. Levy oli loppu. Urituksen tasolle asti oli kulunut jo. Vauhtipyörän syvennyksessä oli hillitön määrä pölyä, joka saattoi osaltaan aiheuttaa luistamisen. Ehkäpä luistavan kytkimen tapauksessa kokeilemisen arvoinen juttu olisi puhaltaa paineilmalla tonne kytkimeen. Tiedä vaikka alkaisi pitämään. Painelaakeri oli vielä ihan ok, mutta selvästi kuitenkin oireita kuluneisuudesta. Olihan tuossa punnertelua, vaikka pääsinkin tekemään hommaa mukavasti autonosturilla ja pinkkari oli käytössä apurungon ja vaihdelaatikon nostelussa. Isäukko oli jonkin aikaa vänkärinä. Wis:n ohjeen mukaan laitoin ohjuritapit yläpulttien kierteisiin. Ne minä tein kahdesta pidemmästä pultista, jossa on sileää pintaa. Laatikko oli kohtuullisen helppo asentaa takaisin, kun se ohjautui noiden tappien mukaan. Kytkinsylinteri ilmattiin wis:n ohjetta soveltaen apteekista hommatulla isolla ruiskulla ja letkun pätkällä. Homma oli helppo tehdä, kun vaihteisto oli vielä irrallaan. Varsinainen kytkimen ilmaus asennuksen lopussa oli läpihuutojuttu, kun sylinteri oli jo täytetty nesteellä.
Samalla kun joutui ilmaamaan kytkimen, imaisin jarrutehostimen säiliön tyhjäksi ja laitoin uudet nesteet ja vaihtelin ne jarrujen puolelle. Innostuksen puuskassa herkistelin takajarrut, kun oli sisemmät jarrupalat vähän jumitelleen katsastuksessa. Samalla kun renkaat oli irti, niin tein rengastöitä ja vaihdoin vielä taakse varastostani löytyvät paremmalla urasyvyydellä olevat renkaat ja tasapainotin kaikki kiekot. Öljyt ja suttari tuli kanssa vaihdettua.
Jotta ei kuulostaisi liian hyvältä, niin autonosturilta peruuttaessani tarttui oikean puolen etupyörän muovilokari jotenkin ihmeellisellä konstilla ajosiltaan ja katkesi. Join sen hemmetin muovin yli vielä kaupan päälle. Tuo pitää varmaan käydä hommaamassa klubitoverin laanilta. Jos sattuis olemaan ehjänä yhessä mällätyssä femmassa.
Kytkimestähän tuli oikein hyvä. Alempaa se nyt ottaakin ja kevyemmin poljinkin toimii, mitä ennen. Nyt vaan odottelenkin milloin Joensuun E85-tankkauspiste avautuu.
aiheesta lisää täällä