Ostinpa femma-aeron.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Kyseinen ääni kuuluu omassakin nelivaihteisessa automaatissa etenkin kylmänä ykkösvaihteella, vaikuttaisi olevan ominaisuus.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ujellus ykkösellä on täysin normaalia 4-vaihteisessa Aisinissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

juuri tuon halusinkin kuulla, huh.

edit: vielä äsken kuuluin aero-ryhmään viestien määrässä ja nyt viggeniin. aina askeleen jäljessä. :D
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Moottorinääneenkin on totutteleminen, hololololo... Ihme lotkotusta pitää verrattuna tonttuun. :lol:

Eroaako käkkärinsäätö tontusta mitenkään? Jumalattoman ylhäällä vasta ottaa kiinni joskin hyvin sitten pitääkin.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

dj_pirtu kirjoitti:Eroaako käkkärinsäätö tontusta mitenkään? Jumalattoman ylhäällä vasta ottaa kiinni joskin hyvin sitten pitääkin.
Ihan eri systeemi. Femmassa on käsijarru toteutettu jarrukengillä, kun og-9-3:ssa ja ng-satkussa. Otat renkaan irti niin jarrulevyssä on reikä, josta voi meisselillä pyörittää säätöratasta. Muistaakseni ratas löytyy, kun pyöräyttää reiän kello kuuteen.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

n. klo 12
yksi pultti siis pois ja ronklaamaan
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Kiitos korjauksesta. Täältä löytyy englanninkielellä kuvalliset ohjeetkin tuohon: http://www.thesaabsite.com/Saab%20900-9 ... cement.htm
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Jos jarrut on tasaiset ja kahva vain nousee liian ylös, niin voi sen kiristää etupenkkien välistä ottamalla tavaralokerosta kumipohjan pois. Räikkään vaan jatkovarsi.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Mielestäni kahvassa on vain rutkasti tyhjää, sitten kun nappaa kiinni niin hyvin pitääkin. Takapäätä on ilmeisesti availtu lähiaikoina kun levyt kiiltää uutuuttaan.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

ilmeisesti tämä kelpaa vähentämään nytkytystä: http://www.maptun.com/shopProduct.php?pid=5455&car=95
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Nyt on vakio viinasofta ja sid-info käytössä. Seokset n. 50% tällä hetkellä. Kävin motarilla kiihdyttelemässä ja tutkailin SID-infoa. mREQ ja mAIR seurasivat hyvin toisiaan. pINL en saanut nousemaan kuin 1700-1800 alueelle, onko normaalia?
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

dj_pirtu kirjoitti:Nyt on vakio viinasofta ja sid-info käytössä. Seokset n. 50% tällä hetkellä. Kävin motarilla kiihdyttelemässä ja tutkailin SID-infoa. mREQ ja mAIR seurasivat hyvin toisiaan. pINL en saanut nousemaan kuin 1700-1800 alueelle, onko normaalia?
tulppaa evap systeemi jollei jo tulpattu...pitäis ahtaa enemmän..
jollei auta niin tsekkaa ilmavuodot

etsillä löytyy em. temput
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

koitanpa tulppausta.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
blobbo
"Aero"
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:05

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja blobbo »

En välttämättä ymmärrä, miksi se EVAPin (pysyvä) tulppaus on aina ensimmäinen ohje. Toki se noin kannatta testata, mutta ei ole kummainen juttu tarkistaa sen toiminta ja tarvittaessa korjata motonetin venttiileillä.

Toki EVAP:n poistaminen ei auton kulkuun sinällään negatiiviesti vaikuta, mutta ainakin minä pidän autoni mahdollisimman vähän räpellettynä. Oli vaihtoehtona sitten jätää EVAP hönkimään höyryjä taivaalle, tai tukkia se pulteilla, kumpikaan noista ei ole niin hyvä vaihtoehto kuin alkuperäinen saab-insinöörin toteutus.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

blobbo kirjoitti:... kumpikaan noista ei ole niin hyvä vaihtoehto kuin alkuperäinen saab-insinöörin toteutus.
Uskaltaisin väittää tulppauksen olevan edellä Saab-insinöörien kötöstyksiä ainakin luotettavuudessa :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin