VP95t kirjoitti:Hyvää taustatietoa taas, jcarlson! Kiitos siitä.
Itsekin mietin automaatin rajojen vastaantulemista Mitsun turbon + sopivan RE85-softan kanssa, mutta enpä eppäile enää. Tänään kun pääsi heittämään ekan koelenkin ahtimen vaihdon jälkeen totesin että vaihtotapahtuma ja auton koko toiminta on muuttunut terveempään suuntaan. Jo Garretille optimoidun RE85-softan kanssa laatikko vaihtaa nimittäin perstuntumalla pehmeämmin ja vaivattomammin, varsinkin ohituskiihdytyksissä alaspäin. Vanhalla turbolla meno oli Sport-asennolla repivämpää ja perusasennolla raskaampaa. Uskoisin että sellainen meno käy enemmän automaatin päälle.
Automaattilaatikolle on myrkkyä luisto, varsinkin vaihtojen yhteydessä. Se että vaihto on nopea, joka tuntuu repeisevältä ei sinällään ole paha laatikolle. Joskus kun vaihto tuntuu pehmeältä ja siten mukavalta, saattaa laatikko luistaa->lämpö nousee-> kitkapinta kuluu/lämpenee-> öljy muuttu mustemmaksi/alkaa haista palaneelle.
Laatikon vaihtamisen voi muuttaa erinlaiseksi erinlaisilla kuula&jousisarjoilla, jotka menee laatikon venttiilikoneistoon. Esim. vaihtokohtaa voi hieman säätää tai vaihdon nopeutta
minullakin etanolipäivityksen myötä laatikko alkoi toimia mukavammin/paremmin, vaihdot selkeitä/nopeita. niin, ja lisäähän automaatikon luisto polttoaineen kulutusta oleellisesti, kun vaihde ei ole päällä/ lukittu(maantieajossa)