Fcod 4864

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

http://i7.aijaa.com/b/00859/12143768.jpg

Taitaa olla alkuperänen pumppu kun noin paskanen on tuo?
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Mulla oli saman näköne päältä, kandee putsailla ettei puolet paskoista oo tankissa. Niin joo vakio pumppu oli mulla tankissa.

Pien raportti vielä, vikakoodit on hävinny, mifejä tuler muutama kun laittaa etanolilla kylmänä käyntiin. Muulloin ei.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Nyt on vedettävä taas takasi tää. Laitoin etanoolia tankkiin pitkästä aikaa ja kappas valo show oli sitten valmis reilussa kiihdytyksessä. EI tullu katottua koodeja vielä mutta samanlaista röpeltämistä kun ennenkin.

Onkohan tuo pumppu sitte paskana heti tuhannen kilsan jälkee, henko 275..
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

bensasuodatin vaihdettu ?

Ja immu, tulpat ja DI kasetti on takuulla kunnossa ?
Näyttääkö E85 adaptaatio oikeita lukemia ja missä Amul pyörii ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

vesa67 kirjoitti:bensasuodatin vaihdettu ?

Ja immu, tulpat ja DI kasetti on takuulla kunnossa ?
Näyttääkö E85 adaptaatio oikeita lukemia ja missä Amul pyörii ?
Tuon pumpun vaihdon jälkeen etanolilla on menty miinus puolelle amuli. bensalla jotai 200-300. Eikös se mitä kirjottelin tänne niitä immu lukemia niin pitäs sen olla kuosissa. Kassu on vuoden vanha, tulpat oli hyvän näköset ja vaihdettu joku kymppi tonni sitten.

Ei tullu katottua adaptaatio lukemia, oli vähän paska fiilis vaihteeks tän romun kanssa.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

vaihda tulpat ekana ja seuraavaksi se bensasuodatin jos et ole vaihtanut.
Ahtopaine ei juuri yli 1,1 bar saisi nousta lappu lattiassa 3- ja 4 vaihteilla (ja samalla mAir karvan päälle 1200).
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Voitko laittaa mitä lukemia mulla pitäs löytyä? mAir, mReq, Pinl, noilla varmaan saan selville tuon ilma politiikan.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

mreq maksimi näyttää olevan 1233

mAir 1000 vastaa noin 1800 Pinl, riippuen turbosta ja putkistosta. Jopa pienempikin Pinl saattaa olla. Mutta tärkeintä ettei todellinen ahtopaine lähde karkuun ilmamassaa, silloin takuuvarmasti mennään laihalle ja tulee misfireä.
Bensakarttahan on tukevasti paksulla mutta E85 kartta tarkoituksella ohuemmalla joten on mahdollista että sopivasti vajaanäyttöinen immu kiikkuisi juuri siinä rajoilla.

... prkl imuilman lämpöanturi on näemmä asetettu väärin eli uutta tyyppiä. Se pitää päivittää, tosin en ole testannut miten paljon sen merkitys loppujenlopuksi on.
Varsinkin kun juuri äsken tuli 2007 9-5 Aero jonka orkkisoftassa viitataan vanhaan anturiin niin pikkasen mietityttää koska se anturi oikein vaihtui edes.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Okei, täytyy kattoo tuo vielä tarkemmin läpi. Juurikin etanolilla on tuota röpeltämistä tehny.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Joo lähinpä ajelee ja vedot hävis heti ku pinl meni 1400 yli. nErr näyttää 2 mut en saa toista koodia ylös, vikavalo palaa kokoajan. Mair ja mReq oli tuolloin kun alko nyppää 700 molemmat likimain.

Joojoo amul 1850 :O
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Rankemman puoleinen sopeutus lisäsopan suuntaan. Joko se pumppu ei ollutkaan hyvä tai sitten suodatin on tukossa. Tai jokin muu syy ettei polttoainetta tule kuten pitäis suuttimista imukanaviin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Pässiltä oli pikku letku irti. Tarkoittaako tuo nErr vikakoodien määrää? Ei kestä sitten yhtään kaasua, heti kun menee ylipaineen puolelle tuntuu kun olis norsu perässä. Ihan ku olis joku limb home tila päällä..
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Sut tässä letkuihin kohta pitää laittaa. Onko se norsu vaaleenpunainen ?

Vaihda ne tulpat ekana (itellä oli yksi tulppa kastunut ja rötäs just heti pikku paineilla) ja oliko DI kassu oikeesti kunnossa ? Noin pienillä lukemilla ei immuvika ole koskaan kyllä ollut syynä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Ei kerenny huomata väriä, tällä kertaa norsu kiihty nopeemmin kun aero :lol:

Takuuhan kait tossa kasetissa on kerta vuoden päiviä vanha, mulla mitää kuittii oo. Kattellaa tulupat. Mifiä tuli kun hieman kiihdytin 0-40kmh vauhtiin sellanen 70 kappaletta :D
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Niiin ... onko se aito kasetti vai kopio ? Löytyykö SEMC valmistusviikon ja version kertova tarra alapuolelta ?

Tekoja, ei kattelua !
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin