Kone käy laihalla.
Re: Kone käy laihalla.
Pahasti viallinen jarrutehostin tai ilmavuoto voi näyttää jopa alle 100mreg/mair... että en tuota vielä vialliseksi julistaisi, vaikka rajalla mennään.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Kone käy laihalla.
lisää havaintoja.SeenFinn kirjoitti:kenelläkään antaa vinkkiä stage1 re85 2.3t my02 välillä laihalla käymisen syyhyn?
vaihdettu: alipaineletkut, bensapumppu, imm, etulambda, sytkäkasetti ja
muutenkin huollot kunnossa orggis osilla.
ilmavuotoja ei ole, bensanpaineet ja pumpun tuotto mitattu.
viinalla kone alkaa aivan yllättäen n.2vko välein käymään laihalla, jolloin lamb ja amul
tappiin ja Ca kyykkää, saattaa alkaa taas parin päivän jälkeen toimimaan normaalisti.
kaasua reippaammin painamalla lambda tippuu tuosta 2500:sta, mutta kiipeää takaisin pintakaasulla tai tyhjäkäynnillä. vikakoodin antaa vasta piiiiitkän ajan jälkeen jos ei adaptointi pelaa.
laihasta antaa välillä vikakoodin sekä saattaa antaa jossain vaiheessa vikakoodin katalysaattorista, jos tarpeeksi kauan ollut lamb 2500. kuitenkin pika-katti testi menee techillä läpi jos vika ei ole ns. päällä ja vastahan tämä on päästömitattu katsastuksessa hyvin arvoin.
lämpimällä koneella ajossa lambdan jännitteet 100% n. etu 0.65V ja taka 0.88V, OK?
mair ja mreq edelleen tulppaamattomana tyhjäkäynnillä n.125, voiko tästä päätellä jotain? onnistuuko jarrutehostimen tulppaus kaverin avustuksella sormettamalla, jos ei sopivaa tulppaa löydy?
Re: Kone käy laihalla.
Aika huonosti jos kaveri ei kokoajan sormeaan pidä testilenkin aikana tulppana. Itse tulppasin sähköteipillä. Hyvin toimii kun laittaa fiksusti ja riittävän monta kierrosta. Uusi jarrutehostin odottelee asennusta hyllyssä...
SAAB 9-5 Aero -05
Re: Kone käy laihalla.
luulin että jarrutehostin ja ilmamassat tutkitaan vain tyhjäkäynnillä?
Re: Kone käy laihalla.
Itse toteutin niin, että pidin useamman viikon tulpattuna ja testailin sammuileeko auto, kun sellaisen pahan tavan kehitti tehostimen porsittua. Ilmamassojen tutkimisesta ei ollut omassa tapauksessani mitään apua, mutta jokainen tietysti yksilöllinen.
SAAB 9-5 Aero -05
Re: Kone käy laihalla.
niin, ei tämä minun sammuile tai muutenkaan oireile mitenkään epänormaalisti.
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kone käy laihalla.
Pitääkö ilmastointi olla on vai off asennossa kun tsekkaa tuon mair arvon tyhjäkäynnillä? Ilmastoinnin ollessa päällä, mair pyörii 129-138. ilmastoinnin ollessa off:illa, mair pyörii 120-128. 2.3 kone.Hook kirjoitti:Tulppaa tehostimen alipaineputki ja katso muttuuko tyhjäkäynnillä mair. 2.3 kone tarvitsee lämpimänä yleisesti noin 140-160 ilmaa pyöriäkseen tyhjäkäyntiä... Kaikki tuon alle olevat ilmamassamittarin kertomat arvot viittaa ilmavuotoon.
Re: Kone käy laihalla.
Ilmastointi econ asennossa, eli ei kompuraa kuormana. Hieman on ala kanttiin arvot, eli todennäköisesti jonkun näköistä ilmavuotoa tai immu rikki.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 609
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kone käy laihalla.
Mites tuo mairin pitäisi käyttäytyä automaatilla kaasupoljin ylhäällä rullaillessa eli moottorijarrutuksessa vaikkei näissä voi tuota moottorijarrutusta voi siksi kutsuakkaan
Mreq ainakin tipahtaa jopa 98 lukemiin ja mair siihen lähistölle. Omassa kans tyhjäkäynnillä vaihde N:llä ja ilmastointi econilla näyttäisi olevan mairit 130 hujakoilla ja allekkin. Pitänee tuota jarrutehostajan letkuputkistomysteeriä penkoa.

"Hevoseton" mies on huoleton mies