Kone käy laihalla.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kone käy laihalla.

Viesti Kirjoittaja Hook »

Pahasti viallinen jarrutehostin tai ilmavuoto voi näyttää jopa alle 100mreg/mair... että en tuota vielä vialliseksi julistaisi, vaikka rajalla mennään.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: Kone käy laihalla.

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

SeenFinn kirjoitti:kenelläkään antaa vinkkiä stage1 re85 2.3t my02 välillä laihalla käymisen syyhyn?
vaihdettu: alipaineletkut, bensapumppu, imm, etulambda, sytkäkasetti ja
muutenkin huollot kunnossa orggis osilla.
ilmavuotoja ei ole, bensanpaineet ja pumpun tuotto mitattu.
viinalla kone alkaa aivan yllättäen n.2vko välein käymään laihalla, jolloin lamb ja amul
tappiin ja Ca kyykkää, saattaa alkaa taas parin päivän jälkeen toimimaan normaalisti.
kaasua reippaammin painamalla lambda tippuu tuosta 2500:sta, mutta kiipeää takaisin pintakaasulla tai tyhjäkäynnillä. vikakoodin antaa vasta piiiiitkän ajan jälkeen jos ei adaptointi pelaa.
lisää havaintoja.
laihasta antaa välillä vikakoodin sekä saattaa antaa jossain vaiheessa vikakoodin katalysaattorista, jos tarpeeksi kauan ollut lamb 2500. kuitenkin pika-katti testi menee techillä läpi jos vika ei ole ns. päällä ja vastahan tämä on päästömitattu katsastuksessa hyvin arvoin.
lämpimällä koneella ajossa lambdan jännitteet 100% n. etu 0.65V ja taka 0.88V, OK?
mair ja mreq edelleen tulppaamattomana tyhjäkäynnillä n.125, voiko tästä päätellä jotain? onnistuuko jarrutehostimen tulppaus kaverin avustuksella sormettamalla, jos ei sopivaa tulppaa löydy?
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Kone käy laihalla.

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Aika huonosti jos kaveri ei kokoajan sormeaan pidä testilenkin aikana tulppana. Itse tulppasin sähköteipillä. Hyvin toimii kun laittaa fiksusti ja riittävän monta kierrosta. Uusi jarrutehostin odottelee asennusta hyllyssä...
SAAB 9-5 Aero -05
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: Kone käy laihalla.

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

luulin että jarrutehostin ja ilmamassat tutkitaan vain tyhjäkäynnillä?
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Kone käy laihalla.

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Itse toteutin niin, että pidin useamman viikon tulpattuna ja testailin sammuileeko auto, kun sellaisen pahan tavan kehitti tehostimen porsittua. Ilmamassojen tutkimisesta ei ollut omassa tapauksessani mitään apua, mutta jokainen tietysti yksilöllinen.
SAAB 9-5 Aero -05
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: Kone käy laihalla.

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

niin, ei tämä minun sammuile tai muutenkaan oireile mitenkään epänormaalisti.
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kone käy laihalla.

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Hook kirjoitti:Tulppaa tehostimen alipaineputki ja katso muttuuko tyhjäkäynnillä mair. 2.3 kone tarvitsee lämpimänä yleisesti noin 140-160 ilmaa pyöriäkseen tyhjäkäyntiä... Kaikki tuon alle olevat ilmamassamittarin kertomat arvot viittaa ilmavuotoon.
Pitääkö ilmastointi olla on vai off asennossa kun tsekkaa tuon mair arvon tyhjäkäynnillä? Ilmastoinnin ollessa päällä, mair pyörii 129-138. ilmastoinnin ollessa off:illa, mair pyörii 120-128. 2.3 kone.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kone käy laihalla.

Viesti Kirjoittaja Hook »

Ilmastointi econ asennossa, eli ei kompuraa kuormana. Hieman on ala kanttiin arvot, eli todennäköisesti jonkun näköistä ilmavuotoa tai immu rikki.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 609
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Kone käy laihalla.

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Mites tuo mairin pitäisi käyttäytyä automaatilla kaasupoljin ylhäällä rullaillessa eli moottorijarrutuksessa vaikkei näissä voi tuota moottorijarrutusta voi siksi kutsuakkaan :D Mreq ainakin tipahtaa jopa 98 lukemiin ja mair siihen lähistölle. Omassa kans tyhjäkäynnillä vaihde N:llä ja ilmastointi econilla näyttäisi olevan mairit 130 hujakoilla ja allekkin. Pitänee tuota jarrutehostajan letkuputkistomysteeriä penkoa.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Vastaa Viestiin