Nyttenhän olis hyvä hetki myös rengastaa männät kun vaikuttaa ettei tässä ihan tulipalokiire ole. Toi jankki venttiileissä on kuitenkin huohotuksen öljyä eikä sen tuotto ainakaan vähene ilman toimenpiteitä.
Samalla tulis sitten se öljypohja avattua kun tuota moskaa sinne tippuu.
Jotkuhan on vaan putsaneet rengasurat ja männät takaisin pyttyyn uusien renkaiden kera mutta ei se kevyt hoonaus ylivoimaista ole, paras jos pallohoonin saisit käyttöön siksi aikaa.
Jakopää on tietenkin jo kulunut mutta mikäli et sille ole tekemässä mitään täysremppaa niin kyllähän jotku puhuu jakoketjunvaihdon ja tp-ketjun katkaisemisen puolesta.
1-sylinteri, ei puristuspaineita (pakoventtiili/-t vuotaa)
Re: 1-sylinteri, ei puristuspaineita (pakoventtiili/-t vuota
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 1-sylinteri, ei puristuspaineita (pakoventtiili/-t vuota
Mites, jos olisin tilaamassa tollasta Flex-Honea, kumpi olisi sopiva:vesa67 kirjoitti:ei se kevyt hoonaus ylivoimaista ole, paras jos pallohoonin saisit käyttöön siksi aikaa.
http://www.enginehones.com/312240sc.html
http://www.enginehones.com/334240sc.html
Tiedän, ohjeessa sanotaan, että aina valitaan isompi, jos ei ihan kohdalle satu. Mutta 3,5" on kuitenkin hyvin paljon lähempänä 90 mm kuin 3,75".
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: 1-sylinteri, ei puristuspaineita (pakoventtiili/-t vuota
Eikö hoonauksesta tule turhankin kevyt, jos hooni on sylinteriä pienempi?
Re: 1-sylinteri, ei puristuspaineita (pakoventtiili/-t vuota
Niin voisi ajatella, mutta ohitit nyt asiaan perehtymisen. 
Ne hoonin koot ovat nimelliskokoja, ts. 3,5" hooni on tarkoitettu 89 mm sylinterille. Ja oikeasti se hooni on sitten sopivasti sylinteriä isompi "lepotilassa". Nuo pallukat ovat jonkinlaisten joustavien varsien päässä kiinni.

Ne hoonin koot ovat nimelliskokoja, ts. 3,5" hooni on tarkoitettu 89 mm sylinterille. Ja oikeasti se hooni on sitten sopivasti sylinteriä isompi "lepotilassa". Nuo pallukat ovat jonkinlaisten joustavien varsien päässä kiinni.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: 1-sylinteri, ei puristuspaineita (pakoventtiili/-t vuota
Siinähän sanotaan 3,55" eli hieman yli 90mm.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 1-sylinteri, ei puristuspaineita (pakoventtiili/-t vuota
Niin tossa pienemmässä on tosiaan working range mainittu. Totta. Mutta jos suuremman range ulottuu yhtä paljon alaspäin, käy sekin mainiosti.
Mutta minäpä kysyin asiaa, niin ei tarvi arvailla. Vastaus oli että 3,5 toimii kyllä parin lohkon verran, mutta kuluu sitten turhan löysäksi. 3,75 toimii pidemmän päälle paremmin.
Mutta minäpä kysyin asiaa, niin ei tarvi arvailla. Vastaus oli että 3,5 toimii kyllä parin lohkon verran, mutta kuluu sitten turhan löysäksi. 3,75 toimii pidemmän päälle paremmin.
Kovin monta lohkoa tuskin tulen hoonailemaan, joten sikäli aikalailla sama. Pienempi vois olla helpompi käyttää, kun ei oo niin tiukka. Taitaa mennä kolikon heitoksi.If you are using the hone for 1 or 2 engines then the 3-1/2" will work. More than that the 3-3/4" will be best as the globules due wear then the 3-3/4" once the ends of the abrasive balls wear will be better suited for the 90mm bore. The 3-1'2" hone if you could measure the actual diameter is 3.640" when new, oversize on purpose to enable a wall force for the honing action.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: 1-sylinteri, ei puristuspaineita (pakoventtiili/-t vuota
hieman offtopic, pallohoonilla on puolensa mutta tuolla perus bilteman http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000016982/ Hoituu homma ihan ok. Onpa muutama epämääräine lohkon virhe löytynyt tuolla (sylinterin seinämän muotouma). Reilut 20v tuolla perus hoonilla pyöritellyt useemman moottorin. Painetta saa ~90mm kokoon ihan sopivasti säädettyä.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: 1-sylinteri, ei puristuspaineita (pakoventtiili/-t vuota
Nooh, topikin mukaan tässä korjaillaan venttiilivikaa, joten ei se nyt tuosta enää enempää sivuun mennyt. 
Joo, kyllä tuota Bilteman perushoonia on muillakin foorumeilla kehuttu ihan toimivaksi, ja varmaan onkin sitä, ainakin jos käyttäjällä on osaamista. Itse ajattelin että pallohoonilla voisi tällainen aloittelija saada parempaa jälkeä.
Pistin pari hoonia tilaukseen rahtikulujen per kpl pienentämiseksi. Toinen joutaa välitettäväksi eteenpäin, kunhan nyt tulevat.

Joo, kyllä tuota Bilteman perushoonia on muillakin foorumeilla kehuttu ihan toimivaksi, ja varmaan onkin sitä, ainakin jos käyttäjällä on osaamista. Itse ajattelin että pallohoonilla voisi tällainen aloittelija saada parempaa jälkeä.
Pistin pari hoonia tilaukseen rahtikulujen per kpl pienentämiseksi. Toinen joutaa välitettäväksi eteenpäin, kunhan nyt tulevat.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73