Moottoriremonttia 2.3

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4580
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Moottoriremonttia 2.3

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Pinnapulttipussi muttereineen kyllä, uloimmat pitkät pinnat tuppaa katkeamaan.
Samaan anaerobista laippatiivistettä käytetään öljypohjaan sekä päätykoteloihin ja öljyjalkaan. Ei silikonia (taas eilen vimeksi onkinut öljypohjasta ja sihdistä jonku neropatin silikoniliimauksia).
Löytyy GM taralla varustettua tuubia sekä samaa tavaraa jonkin tunnetun valmistajan putkilossa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 603
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Moottoriremonttia 2.3

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Kiitokset nopeista vastauksista, syssyllä tulikin ö-pohja putsattua niin sitä tiivisteräkää on vielä reippaasti jäljellä. Laitan pinnapultit muttereineen toivomuslistalle myös.

Tarkoitus on tehdä homma pata paikoillaan joten pitää wissiä katsella että miten iso se jakopään päätykoppa oikein on ja miten se liimataan siinä kiinni jos se pitää irroittaa vai pitääkö?
"Hevoseton" mies on huoleton mies
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Moottoriremonttia 2.3

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Motonetistäkin saa sitä pinnapulttisarjaa http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/2 ... oneuvo=501

Tuon ketjun lopussa on jakopäänkopan irrotus ja asennus kuvia kone paikoillaan http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... n&start=75
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 603
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Moottoriremonttia 2.3

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Kiitosta vuan taasen! Eiköhän näillä ynnä wissin avuilla päästä saada lähes kaikki irroitetut osat takaisin, toivottavasti :mrgreen:
"Hevoseton" mies on huoleton mies
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Moottoriremonttia 2.3

Viesti Kirjoittaja nugge »

pamppu kirjoitti: kanget käytännössä samat 153mm kuin esim. 2.3 T7 / 2.0 T5 ja männissä vähän eroa.
Leveemmällä yläpäällä olevat kanget ei mene kaikkiin T7 2.3 mäntiin.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
latinki
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: To Maalis 21, 2013 11:07

Re: Moottoriremonttia 2.3

Viesti Kirjoittaja latinki »

onko kiristysmomenteissa eroa koneistetut tai murretut kiertokanget??
latinki
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: To Maalis 21, 2013 11:07

Re: Moottoriremonttia 2.3

Viesti Kirjoittaja latinki »

latinki kirjoitti:onko kiristysmomenteissa eroa koneistetut tai murretut kiertokanget??
No oli, toiset oli pultilla.

Mites motonetin kansipahvista kokemuksia (ei elrig)?
Ja oliko niin että motonetin kampuranstefa ei ollu pitkäikäinen?
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Moottoriremonttia 2.3

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Kolme kertaa olen kannentiivisteen ostanut motonetistä. Kahdesti tullut elring ja kerran Victor reinz eli laatua on sattunut tulemaan.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
latinki
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: To Maalis 21, 2013 11:07

Re: Moottoriremonttia 2.3

Viesti Kirjoittaja latinki »

Tuli joku "....parts..." merkkinen
Vastaa Viestiin