Ceramic Pro käsittely

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Ceramic Pro käsittely

Viesti Kirjoittaja Termos »

Örkinrumilus kirjoitti:Pitäskö jonkun (esim. Termoksen, koska näyttää pesuhommat olevan näpissä) tehä puoli autoa tollei ja toinen puolikas vaikka 3x collinite? sitten vaikka kuukauden välein räpsyä että miten toimii, ei jäis ns. "kysyttävää".
Juu ei, oon ihan liian laiska :mrgreen:
Örkinrumilus kirjoitti: Punanen ilmeisesti fillaa pieniä naarmuja jonkunverran, ja vaatii kultasen päälle jotta kesto lisääntyy. ilmeisesti se punanen on puhdistava & fillaava vaha, ja kultanen tuo sitten kiillon ja suojan siihen. Eli glymillä on kaks kierrosta vedettävä minimissään jotta päästään samoihin ominaisuuksiin kun just esim. Colliniten kaltasilla tuotteilla, pl. toi mikronaarmujen fillaavuus.
Aeron maalipinnasta punainen fillaa naarmut lähes täydellisesti. Kyllä pelkällä punaisellakin saa hyvän kiillon, kestävyydestä en tiedä, kun olen aina laittanut kultaista lisäksi.
Örkinrumilus kirjoitti: Katoitko Termos kelloo että kauan meni laittaessa ja paljonko ainetta meni? Colliniten tms. laittelee puolessa tunnissa, ja yhdestä 30e purkista riittää ainakin 20 autoon.
En katsonut kun kokonaisajan perusteelliseen putsaukseen, reilu 10 tuntia tupakkitaukoineen:

Vaahto-ja liuotinpesu kinnasteluineen ja huuhteluineen, kuivaus ja muu pieni nysväys. Mutta pesin ja vahasin kaikki lakkapinnat: Myös pilarit, kynnykset, ovien sisäpinnat ja raamit, konepellin ja takaluukun alta kaikki lakkapinnat.

En muista paljonko tuolloin vahaa meni, oli vajaa purkki käytössä. Mutta veikkaan, ettei kymmeneen samanlaiseen operaatioon punainen purkki riitä. Kultainen litku on sitten riittoisampaa.

Edit: Tuo Glymin kultainen toimii hyvin mustien muoviosien puunaamiseen. Ei haittaa, vaikka punaisesta purkista olisi lipsahtanut jankkia mustille muoveille, läträä vaan kultaista päälle ja hinkkaa kiiltäväksi.
Tuossa sigun kuvassa Aerolle on tehty just noin :D Kuin myös tuossa:
http://www.saunalahti.fi/~hktava/Aero06 ... 14_mid.jpg
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5670
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Ceramic Pro käsittely

Viesti Kirjoittaja tturku »

Pinnoite on kovassa harkinnassa, valinnan varaa pinnoitteissa on paljon.
-Ceramic Pro
-Lacroe
-Diamondbrite
-IGL Coatings
-Finnikor Brilliant +

NG9-5 on isosti hiusnaarmuilla ja pitäisi myllyttää huolella. 600€ oli yhdessä paikassa IGL:llä pinnoitettuna. Onko kokemuksia?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Ceramic Pro käsittely

Viesti Kirjoittaja Termos »

Termos kirjoitti: Mutta laitetaanpa vielä kysymys:
Glymin punainen maskaa kivasti lakkapinnan hiusnaarmuja. Voiko sen päälle hieroa vaikka sitä kehuttua Collinite 476 - kovavahaa?
Aero ei vielä myllytyksen tarpeessa ole, mutta vinkit noiden hiusnaarmujen peittämiseen kelpaa kyllä :)
Nyt tuli hierottua Aeron pintaan kerros Glymin punaista ja sen päälle kerros Collinite 476s., katotaan kauanko kestää.

Lopputuloksesta kyllä tykkäsin, Glymin punainen + kulta teki punaisesta pinnasta jotenkin öljymäisen, auringonvalossa pinassa heijastui sinisen/violetin sävyjä. Nyt auto on punainen :D

Valmiista autosta en kuvaa saanut, ukkoskuurot tekivät hommasta haastavan. Hyvin pysyy vesi katolla nyt:

Kuva
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vastaa Viestiin