Aero vs typer

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Noh, on eriasia toki, että onko kyseessä uusi ninja vai joku kawan basic malli. Jos tonnaris repii tuon matkan alle 10s, niin nopea tonnarilla sulla, paljos on tehoja dynoteltu 8O

Mutta tosiaan noita vajaakuutioisia pärriä on todella monenlaisia, siksi mainitsinkin, että 600cc sportit menee kyllä aika menojaan vielä noissa vauhdeissa. Huiputkin kirjataan 26 tai peräti 27 alkaviksi...
STCF #3
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Kerropa lisää alta 10s tonnarin spekseistä?
#1730
500whp.net member
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Monestihan nämä 6oocc sportti/katu pyörät ovat suorituskyvyltään ihan tonnisten "isoveljiensä" luokkaa, mitä tulee kiihtyvyyteen (ja rataominaisuuksissa keveytensä/ketteryytensä ansiosta kai nopeampiakin). isojen koneiden edut tulee sitten kun aletaan taistella ilmanvastusta vastaan ja aletaan lähestyä huippunopeuksia (jos jossakin sellaiseen tilanteeseen edes joutuu).
Minä noista paljoo tiedä..luonnon tuoksuista nautiskeleva matkamuutturisti.. :)
Se etu mp harrastuksesta kuitenkin on autoilussa että eipä jaksa rääkätä aeroakaan kun ei siinä muuta tapahdu kuin bensaa palaa turhaan ja nivelet ja kalliit renkaat kuluu. Kaksi kertaa olen kai täysillä kiihdyttänyt sen vuoden aikana minkä tuo on ollut.
Aero on miniusta niinkuin tuolla aiemminkin mainittiin, nautinnollinen matkantekoväline ja parhaimmillaan tosiaan ohituksissa jotka on niin helppoja että vetää hymyn suupieliin.
9000CS 2,3
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Ja älkää aliarvioiko noita tupla W tuoteita.
Just kokeilinko vai en, niin painu tuollainen suomen kilvissä ollut Phaeton ohi Lahen motarilla (aikas hiitaasti kylläkin) :) kiihdytyksessä 50-150km/h. :cry:
Itellä pädi piirsi 100% load valuee ja ahdot 219-221kpa ja läppä ton 88% auki jonka enempää se ei ton älykoneen mukaan aukeekaan..
No tais olla tollainen V12 versio ja ajella pintakaasulla. :( (tai oiskohan ollut diiseli) :?:
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Vigge kirjoitti:Kerropa lisää alta 10s tonnarin spekseistä?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=22729
Foxbody turbo
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

to4 kirjoitti:
Vigge kirjoitti:Kerropa lisää alta 10s tonnarin spekseistä?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=22729
Ahistimen spekkejä en jatksanut lähteä kaivamaan, mutta jos sieltä yli 400 kaakkia löytyy niin ko. aika on mahdollinen. Tonnarin orkkisvälityksillä ja isommalla föönillä tuleepi usein se proggis että moottori ei ole vetoaluella vielä huntin pinnassa...
#1730
500whp.net member
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Kyllä tuo vetää satasen vauhdissa jo ihan kivasti, 80kmh on se pahin alue. Kakkonen on liian lyhyt ja kolmosella ahdin vasta heräilee. Tuolla puhaltimella on edellisen omistajan toimesta penkitetty 1.4bar paineilla yli 400hv samantyyppisestä koneesta, samoilla paineilla on tullu itekkin ajeltua. Pakopesä on Proturbon tekemä Garretin kopio, kaiverrettuna siivelle sopivaksi.
Pitää joku kerta mittailla noita kiihtyvyyksiä, kun pääsee suljetulle alueelle :P
Foxbody turbo
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

to4 kirjoitti:Kyllä tuo vetää satasen vauhdissa jo ihan kivasti, 80kmh on se pahin alue. Kakkonen on liian lyhyt ja kolmosella ahdin vasta heräilee. Tuolla puhaltimella on edellisen omistajan toimesta penkitetty 1.4bar paineilla yli 400hv samantyyppisestä koneesta, samoilla paineilla on tullu itekkin ajeltua. Pakopesä on Proturbon tekemä Garretin kopio, kaiverrettuna siivelle sopivaksi.
Pitää joku kerta mittailla noita kiihtyvyyksiä, kun pääsee suljetulle alueelle :P
Eiköhän se uga sitten riitä. Mittaa toki jos sulla on mahkut siihen.
Olitko muuten tulossa parin viikon päästä Joensuuhun kiskomaan?
#1730
500whp.net member
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

vähän asian vierestä mutta kuitenkin...
se pitää huomioida, ettei kaikki bomberit ajele uusilla kwakoilla ja Rossiväritteisillä r6:lla. Vanhat 90-luvun vehkeet ( n. 100hp ) ovat kyllä aika hengettömiä pelejä 180km/h jälkeen ja muutenkin panssarivaunuja ajella. Toki pienempiin nopeuksiin ei näillä kotteroilla mitään asiaa.

Mitä uusiin prätkiin tulee niin selvää pesäeroa alkaa tulla 600cc / 1000cc vällille oikeastaan +150km/h vauhdeissa. Ja sekin on pirun pitkälti kuskista ja välityksistä kiinni...ei ole helppoa. Radallakin suoralla on vaikea päästä pienemmästä ohi vaikka teho/paino ylivoima selvä...ei meinaa suoran mitta riittää.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Niin autohan on aina nopeampi. :)
Verratkaa vaikka F1:ten ja MotoGP:n aikoja samalla radalla.
(Ja ero tulee kaarrenopeuksista).
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Vigge kirjoitti:
Eiköhän se uga sitten riitä. Mittaa toki jos sulla on mahkut siihen.
Olitko muuten tulossa parin viikon päästä Joensuuhun kiskomaan?
Tarkoitus olisi, jos auto kestää nipussa siihen asti.
Foxbody turbo
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

to4 kirjoitti:
Tarkoitus olisi, jos auto kestää nipussa siihen asti.
sama vika rahikaisella :lol: 240 tavoitteena.
#1730
500whp.net member
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Vigge kirjoitti: sama vika rahikaisella :lol: 240 tavoitteena.
Tehoa tarvitset tuohon arviolta +330hp ja vaihdekäden on oltava määrätietoinen ja älynopea! :wink:
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

9-3Tid kirjoitti:
Vigge kirjoitti: sama vika rahikaisella :lol: 240 tavoitteena.
Tehoa tarvitset tuohon arviolta +330hp ja vaihdekäden on oltava määrätietoinen ja älynopea! :wink:
Jos matka on 1800m niin vaihdekäden liikkeellä tuskin on kovin suurta merkitystä loppunopeuden kannalta, ehkä se neloselta vaihto femmalla merkkaa jotain kun auto kuitenkin kulkee suht piiiiitkän maktan vaihdon aikana.

Tehoa en lähden arvioimaan mutta olettaisin tuon speksin toteutuvan, potun kompura kun suht finaalissa ilmamassan suhteen...
#1730
500whp.net member
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Itteeni epäilyttää tonnarissa juuri tuo neloselta vitoselle vaihdon takeltelu, on ollut melkosia vaikeuksia saada pykälä päälle vedätyksessä :( . Tässä kesän aikana menny vaan huonompaan suuntaan, lootaremonttia tiedossa.
Foxbody turbo
Vastaa Viestiin