Alusta (taas)

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Petter kirjoitti:Voin kyllä suositella H&R + Bilstein sprint alustaa ainakin näiden alustavien kokemusten perusteella.
Hieno homma että olet tyytyväinen. Antaa tällaiset kehut luottamusta tuohon yhdistestelmään H&R/Bilstein. Vaihtuiko samalla puslat uretaanisiin ?
Heinäkuun 9. päivä alustaremonttiaika varattu PCS:lle ja juurikin samat osat tulossa alle. :D
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

tami kirjoitti:
Petter kirjoitti:Voin kyllä suositella H&R + Bilstein sprint alustaa ainakin näiden alustavien kokemusten perusteella.
Hieno homma että olet tyytyväinen. Antaa tällaiset kehut luottamusta tuohon yhdistestelmään H&R/Bilstein. Vaihtuiko samalla puslat uretaanisiin ?
Heinäkuun 9. päivä alustaremonttiaika varattu PCS:lle ja juurikin samat osat tulossa alle. :D
Joo, poverflex-puslia vaihdettin ja muistaakseni jokin pallonivelkin. Tarkkaan en muista mitä kaikkea tehtiin, luotin PCS kaverien arvioihin ja vaihtoivat kaikki mitä katsoivat järkeväksi.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Petter kirjoitti:
tami kirjoitti:
Petter kirjoitti:Voin kyllä suositella H&R + Bilstein sprint alustaa ainakin näiden alustavien kokemusten perusteella.
Hieno homma että olet tyytyväinen. Antaa tällaiset kehut luottamusta tuohon yhdistestelmään H&R/Bilstein. Vaihtuiko samalla puslat uretaanisiin ?
Heinäkuun 9. päivä alustaremonttiaika varattu PCS:lle ja juurikin samat osat tulossa alle. :D
Joo, poverflex-puslia vaihdettin ja muistaakseni jokin pallonivelkin. Tarkkaan en muista mitä kaikkea tehtiin, luotin PCS kaverien arvioihin ja vaihtoivat kaikki mitä katsoivat järkeväksi.
Tuliko kalliiksi?
Audi A4 2.0TFSIq
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

yht. n. 2900 €, johon sisältyi:
- Bilstein sprint iskarit + H&R jouset
- poverflex puslat, jokin pallonivel, muita pikkuosia
- levyjarrut
- nelipyöräsuuntaus
- BSR PPC steg 1 (890€ muistaakseni)
- työ 7 h
eli ei
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Joo, no ei kai tuo pahan hintanen paketti ole. Kattelin, että minun bilstein sprint-h&r-powerflex paketti maksoi 957€. Asensin kaikki itse joten työlle ei lasketa hintaa. :D Tuohon päälle 75€ nelipyörä suuntaus ja kaksi laakeria tolppien yläpäähän eteen 30€.
Audi A4 2.0TFSIq
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Minulle tuo H&R + Bilstein sprint maksoi muistaakseni 880 € + puslat olisiko olleet n. 300 € klubialennuksella.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Noniin, nyt on täälläkin tuoreeltaan alla Bilstein-H&R-Powerflex -mixsaus! :D
Kyllä täytyy myöntää että ero vanhaan vakioalustaan on kuin yöllä ja päivällä. Erityisesti reipasvauhtiseen motariajoon halusin parannusta suuren sivutuuliherkkyyden vuoksi ja tästä ongelmasta kyllä päästiin eroon. Meno on kuin raitella ajaisi. Kyllä 9-5 on hieno auto ajettavaksi kun vain palikat alla on kunnossa!
Alustaremontin suoritti hyvällä ammattitaidolla PCS, nelipyörämittausta myöden. Erittäin hyvää palvelua ja klubialekin napsahti.
Jos täytyy miinuksia uudesta alustasta hakee, on ainut arvelluttava tekijä tuo talviaika. Madallusta tuli nimittäin melko mukavasti tuolla setillä. :D
Taitaa Saabista tulla pihatien aura-auto...
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

tami.

Olisiko sinulla tuoretta kuvaa autosta madalluksen jälkeen. Itselle on tulossa vastaava H&R-Bilstein-alusta loppukesästä. Viggenissä sellainen on jo eikä voi valittaa :D
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

HMK kirjoitti:tami.

Olisiko sinulla tuoretta kuvaa autosta madalluksen jälkeen. Itselle on tulossa vastaava H&R-Bilstein-alusta loppukesästä. Viggenissä sellainen on jo eikä voi valittaa :D
Voin laittaa kuvaa myöhemmin tänään tulemaan.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

tami kirjoitti:
HMK kirjoitti:tami.

Olisiko sinulla tuoretta kuvaa autosta madalluksen jälkeen. Itselle on tulossa vastaava H&R-Bilstein-alusta loppukesästä. Viggenissä sellainen on jo eikä voi valittaa :D
Voin laittaa kuvaa myöhemmin tänään tulemaan.
Kiitos. Ei mitään kiirettä.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

tami kirjoitti: Taitaa Saabista tulla pihatien aura-auto...
No ei se nyt sentään niin matala ole. :D Mulla oli joskus golfissa säädettävä alusta ja sen sai tosi matalalle jos halusi. Saabiin olisi tullut kans säädettävä jos semmosia olisi ollut saatavilla. Kätevä säätä alusta talvi - kesäkorkeudelle..
Audi A4 2.0TFSIq
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

HMK kirjoitti:Olisiko sinulla tuoretta kuvaa autosta madalluksen jälkeen.
Nyt olisi muutama kuva madalluksesta:
1 2 3 4
JouniH kirjoitti:No ei se nyt sentään niin matala ole. Very Happy Mulla oli joskus golfissa säädettävä alusta ja sen sai tosi matalalle jos halusi. Saabiin olisi tullut kans säädettävä jos semmosia olisi ollut saatavilla. Kätevä säätä alusta talvi - kesäkorkeudelle..
Eilen mittailin paljonko tiputusta nyt tuli. Hyvin piti lupaukset paikkansa... Siinä noin reilussa 3,5 sentissä tuo tiputus on.
Kyllähän tuolla varmaan talvella pärjää, ei siinä mitään. Ainoastaan tuon etulipan ajattelin ottaa pois keulalta hajoamasta ja kesää odottelemaan.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
The Black 9-5
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 14:02
Paikkakunta: Wilppula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The Black 9-5 »

Alustaremontin suoritti hyvällä ammattitaidolla PCS, nelipyörämittausta myöden. Erittäin hyvää palvelua ja klubialekin napsahti
Mitäs toi lysti sit kokonaisuudessaan PCS:llä maksoi jos saa tiedustella?
A.K.A JETPILOT 9-5 -98
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Kyllä makaa hienosti! Hävisi täysin sellainen heinäsirkkaefekti, joka ainakin näkyy omassa autossa. Ja kaupan päälle vielä loistavat ajo-ominaisuudet! :D
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Muuten OK, mutta pikkasen näyttäisi tässäkin takapää olevan alempana. Takapyörä häviää hiukan pyöräholviin ja auton maavaran kiilamaisuus on ehkä väärin päin (edessä enemmän). Tämä todennäköisesti aiheuttaa ajossa ilman pakkautumista auton alle, mikä voi keventää tiekosketusta (samalla auton hyökkäävä ulkonäkö kärsii). Olisi mukava tietää, miksi nämä alustasarjat tehdään näin päin. Luulisi, että valmistajilla olisi tietoa, että auton alle pitää saada imua, eikä patopaineen aiheuttamaa nostetta. Urheilullisissa tehdasautoissakin nykyään rakennetaan kaiken maailman diffuusoreita ym., että auton alle saataisiin alipainetta.
9-5 2.3 MY2008
Vastaa Viestiin