ongelma auto.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Kalixissa taitaa olla lähin pohjois-Ruotsin Saab-merkkihuolto. Kemin Aineestakaan ainakaan minulla ole huonoja kokemuksia, tosin mitään vakavaa ei ole tarvinnut korjauttaakaan.
Täällä Torniossa noita 9-5:sia pyöri kyllä Ruotsin kilvissä sen verran paljon, että luulisi siellä olevan hieman enemmän kokemusta kaikenlaisesta.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
AEROFAN
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 19:51
Paikkakunta: Hämeenlinna

Kunnon korjaamoa on vaikea löytää

Viesti Kirjoittaja AEROFAN »

Meidän saabeja, anopin Citikkaa ja kaverin bemaria on korjattu paikallisessa länsiautossa ja siinä saattaa käydä ihan miten vain. Joskus auto tulee kuntoon, joskus ei ja joskus se rikkoutuu ensi yrittämällä huonompaan kuntoon. Hassuinta oli viimeksi kun Citikka oli ilmastoinnin korjauksessa, remontti keskeytettiin korjaamon toimesta, kun hankkimani uudet osat "eivät sopineet" ja jouduin viemään muualle laitettavaksi (jossa sitten meni 1h töitä) 8O No entinen Saabin huolto autokuvio, ei ollut sen parempi. Tonnarista rikottiin ohjausboksi ja kierrokset pomppasi 6000Rpm, kun auton käynnisti. Asentaja tunnusti vikansa, mutta korjaamon pomo yritti että ei ole heidän vika... On tullut tuntuma että ainoa hyvä merkkiliike on Konalassa Laakkosella. Siellä on ainakin jokunen kaveri jotka tuntee saabit hyvin (mukaanlukien korjaamopäällikkö). Voisiko joku perustaa asiallisen huoltoliikkeen?

t. Aerofan

PS. Asiakasta ei se duunarin palkka kiinnosta pätkän vertaa, vaan hän olettaa saavaansa auton kuntoon kilpailukykyiseen hintaan. Sitä vastoin duunaria luulisi kiinnostavan asiakas.. Jos ei kiinnosta asiakas ei tule takaisin ja duunarilla ja sen pomolla ei ole töitä. Ihan vaan mietittäväksi kun seuraavat asiakkaat tulee...
t. AEROFAN
Meikku
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 16:19
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Meikku »

lk kirjoitti:Miten niin merkkihuolto ei voi syyttää?
-Autoon EI ole tehty takaisinkutsu kampanjan mukaista
ilmamassamittarin-vaihtoa vaikka huoltokirja on täydellinen!
-Ilmamassamittarin väärä malli huomattiin vasta 6. käynti kerralla vaikka konehuoneen laatta johon takaisinkutsu korjaukset merkitään olit tyhjä!
Voihan olla, että vika onkin entisessä omistajassa, joka ei ole noudattanut kutsua "ajoissa", jos ko. kampanja on ollut ajalla xx - yy. Ehkä huolto ei ole tuon ajanjakson jälkeen vaivautunut tarkistamaan (muistanut asiaa, joka olisi pitänyt hoitaa joskus ajat sitten) onko sitä tehty.
#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
lk
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 19:41

Viesti Kirjoittaja lk »

No hommahan on mennytkin nyt tällä tavalla ettei mitään takaisinkutsukampanjaa ole ollut olemassakaan!! Autostani on siis vaihdettu oikea ja toimiva ilmamassamittari väärään mittariin. Ja kun sitten on vaihdettu oikea mittari takaisin on siitäkin laskutettu auton myynyttä liikettä. Minulta ei ole suoranaisesti laskutettu mitään mutta kilometrejä on tämän vuoksi tullut ajeltua noin 2800 ja auto on ollut maaliskuun jälkeen huollossa kaiken kaikkiaan 8 viikkoa. No toivottavasti auto sitten on oikeasti kunnossa kun sen huomenna saan viimein itselleni.
MMK
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 07:29

Viesti Kirjoittaja MMK »

Otan osaa lk. Katsasta aloittamani ketju 95 Griffinin ongelmista, jotka alkoivat hakiessani aiemmin moitteettomasti toimineen autoni rutiinihuollosta.
Autoni on ollut ajokelvoton heinäkuun lopun päivistä alkaen ja rahaa siihen tulee ilmeisesti uppoamaan selvästi yli 2000e. Vielä ei siis ole tietoa koska auto olisi mahdollisesti tulossa kuntoon. :)
Vastaa Viestiin