Bensapumppu?
Kaverin tonnariin laitettiin juuri noin, tai siis putki katkesi liittimen vierestä, jolloin putkesta pala pois ja kuumailmapuhaltimella lämmitystä ja paikalleen, hyvä tuli. Saman homman jouduin tekemään ng900:aan kun siitä taittui bensansuodattimelle menevä muoviputki, siinäkin tuollainen korjaus onnistui ongelmitta.9-5T kirjoitti: Oli, hain tänään. Punaiset tulpat pumpussa ja luki made in USA sekä Walbro.
Onko kukaan yrittänyt lämmittämällä saada vanhaa putkea pois ja takaisin uuteen pumppuun?
edit: jos putkessa on yhtään varaa niin kannattanee lyhentää sen verran että saat painettua venymättömän kohdan liittimeen, vanha kohta tuskin enää pitää?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kuulin tänään, että eräs ammatikseen Saabeja korjaileva kaveri oli vaihtanut omaan 9-5:sä Saabin alkuperäisen pumpun tasan 8:ssa minuutissa kesämökillä. Oli oikein tarkoituksella ottanut aikaa. Mitän tuosta tulisi 9-5T:n laskukaavalla tuntihinnaksi, jos siitä saisi laskuttaa mainitut 1000-1200 euroa9-5T kirjoitti:0,7h ohjeaika sis. vikakoodien luennan. n. 1085€/h jos hinta olisi ollut arvion puolivälistä.

#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Pitäiskö alkaa järjästämään Saabin komponentin vaihto kisoja samaan tyyliin kuin aikoinaan VW kuplan koneen koneen vaihdossa eli ajetaan autolla 20 metriä- pysäytetään ja sammutetaan- irroitetaan kriittinen komponentti ja käytetään sitä 5 metrin päässä autosta- asennetaan takaisin ja pakitetaan ruutuun. 

96 M75 i12 5-speed 

Tuskin on 8 minuuttiin vaihtanut pelkkää pumppua (50-80€), vaan koko ämpärin (300-500€).koistha kirjoitti:Kuulin tänään, että eräs ammatikseen Saabeja korjaileva kaveri oli vaihtanut omaan 9-5:sä Saabin alkuperäisen pumpun tasan 8:ssa minuutissa kesämökillä. Oli oikein tarkoituksella ottanut aikaa. Mitän tuosta tulisi 9-5T:n laskukaavalla tuntihinnaksi, jos siitä saisi laskuttaa mainitut 1000-1200 euroa9-5T kirjoitti:0,7h ohjeaika sis. vikakoodien luennan. n. 1085€/h jos hinta olisi ollut arvion puolivälistä.
Jos olen oikein käsittänyt, niin Saabin mielestä bensapumppu on sama kuin koko ämpäriKurko kirjoitti: Tuskin on 8 minuuttiin vaihtanut pelkkää pumppua (50-80€), vaan koko ämpärin (300-500€).

#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
- Paikkakunta: Vantaa
Pumppu alkanut vinkumaan, varsinkin pakkaskeleillä. Nykimistä tai muita oireita ei ole ollut. Tuo 88-hinta on kohtuullinen, joten voisi pumpun vaihdolla tsekata loppuuko vinkuna.Frostgrey kirjoitti:9-5:ssa on yksi benspumppu kuten tonnareissa ja tosiaan sama mikä vm-92 lähtien tonnareissakin.
Pumppu sijaitsee takapenkin alla, mistä sen pitäisi saada helposti irtikin. Huomenna olisi tarkoitus irroittaa pummpu ja verrata onko kaverilla oleva uusi Walbro vastaava.
Motonetistakin saa uuden pumpun 88,- hintaan, mutta ei ole tietoa minkä merkkinen tuo pumppu olisi. Joutuu vähän näpräilemään, kun vaihtaa pumpun siihen"ämpäriin". Saabilta ostattessa hintahan on aika kova koska tulee ämpäreineen ja pinnanmittaus antureineen.(ilmeisesti?)
Pelkän tarvike pumpun vaihdossa tarvii ilmeisesti katkaista joku kiinteä putki ja korvata n.20cm pitkällä letkulla.
No huomenna on viisampi tämänkin suhteen
Tarttis kuitenkin enempi rautalankaohjeita. Pitääkö akkukaapeli tai jokin sulake irrottaa? Takapenkin alla oleva kansi lienee tiukassa, onko siihen jotain aukaisukikkaa? Pitääkö ko. kansi tiivistää? Onko vaihto yksinkertaisesti "vanha pois + uusi tilalle + auto käyntiin" -tyyliin? Vaihdon seurauksena polttoainejärjestelmään pääsee ilmaa, onko haittaa? Jotain muuta huomioitavaa? Jollain kuvia operaatiosta?
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
- Paikkakunta: Vantaa
Ei tarvitse irroittaa mitään akun kenkiä tai sulakkeita. Pumppuhan on takapenkia alla keskellä missä on läppä verhoilussa. sen alla on peltikansi mikä on ihan painettuna paikallaan kumitiivisteen avulla. se meisselillä vääntäen auki. Kinkkisempi on tuo muovinen lukitusrenkas millä pumpuu on lukittu kiinni tankkiin. Se o iso muovinen, missa sellaisia kynsia koko matkalta. Itse sain sen auki vääntämällä kahdella isolla ruuvvarilla(toinen toiselle puolelle pystyyn ja toisella poikittain kääntäen pystyssä olevaa tukena käyttäen). se on ihan kiertämällä kiinni, turha on koittaa naputella auki, menee vain kynsiä poikki(kokemusta on
)
Bensaletkut ja sähköt ovat ihan liittimillä kiinni selkeää, kun aukaset sen peltilevyn

Bensaletkut ja sähköt ovat ihan liittimillä kiinni selkeää, kun aukaset sen peltilevyn

Saab 9-3 TTID Vector 2008
Täytyy varmaan myös itsekkin ottaa tilaus Motonettiin ja vaihdella se hemmetin pumppu kun tulee vähän leudompaa keliä. Hintahan tuossa ei paha ole, jollei onnistu mitään hajottamaan. Onneksi on sentään WIS:sä hyvät ohjeet.
Vuodenvaihteen jälkeen olisi tarkoitus lähteä Lapin reissulle ja ei kiinnostaisi jäädä tien päälle tuon alkuperäisen pumpun takia. Autolla ajettu 186 tkm, joten alkaa se maaginen kilometrimääräkin lähestyä. Joku täällä puhunut että 200 tkm:n tuntumassa aluperäispumppu leviää yleensä.
Niin ja siitä ilman pääsemisestä polttoainejärjestelmään. Onko siitä tosiaan mitään haittaa?
Vuodenvaihteen jälkeen olisi tarkoitus lähteä Lapin reissulle ja ei kiinnostaisi jäädä tien päälle tuon alkuperäisen pumpun takia. Autolla ajettu 186 tkm, joten alkaa se maaginen kilometrimääräkin lähestyä. Joku täällä puhunut että 200 tkm:n tuntumassa aluperäispumppu leviää yleensä.
Niin ja siitä ilman pääsemisestä polttoainejärjestelmään. Onko siitä tosiaan mitään haittaa?
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Oman ja lähipiirin kokemuksen (tunnen itseni lisäksi 2, joilla on 9-5. Kaikilla vm 2003tami kirjoitti: Joku täällä puhunut että 200 tkm:n tuntumassa aluperäispumppu leviää yleensä.


Jos pumppu vinkuu -> vaihda se. Jos tuntuu epämääräistä tehopuutetta/satunnaisia vaimeita nykäyksiä -> vaihda pumppu.
Nämä olivat oman auton oireet, mulla ei pumppu onneksi ehtinyt pettää vaan sain kiristettyä sen maahantuojan piikkiin kun oli älynnyt valittaa vinkunasta ja nykimisestä takuuaikana.
Ja jos pumpun kunto tosiaan askarruttaa, niin kannattaa vaihtaa se. On vittumaista seisoa auton kanssa pientareella odottamassa apua kesäkelilläkin, saati sitten talvella.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
tami kirjoitti:Täytyy varmaan myös itsekkin ottaa tilaus Motonettiin ja vaihdella se hemmetin pumppu kun tulee vähän leudompaa keliä. Hintahan tuossa ei paha ole, jollei onnistu mitään hajottamaan. Onneksi on sentään WIS:sä hyvät ohjeet.
Vuodenvaihteen jälkeen olisi tarkoitus lähteä Lapin reissulle ja ei kiinnostaisi jäädä tien päälle tuon alkuperäisen pumpun takia. Autolla ajettu 186 tkm, joten alkaa se maaginen kilometrimääräkin lähestyä. Joku täällä puhunut että 200 tkm:n tuntumassa aluperäispumppu leviää yleensä.
Niin ja siitä ilman pääsemisestä polttoainejärjestelmään. Onko siitä tosiaan mitään haittaa?
Ilmaa itsensä noin kahdessa sekunnissa käännettyäsi virrat päälle. Ei se ole mikään dieseli

96 M75 i12 5-speed 

-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
- Paikkakunta: Vantaa
Onko WIS:n ohjeet pelkän pumpun vai koko ämpärin vaihtoon?tami kirjoitti:Täytyy varmaan myös itsekkin ottaa tilaus Motonettiin ja vaihdella se hemmetin pumppu kun tulee vähän leudompaa keliä. Hintahan tuossa ei paha ole, jollei onnistu mitään hajottamaan. Onneksi on sentään WIS:sä hyvät ohjeet.
Vuodenvaihteen jälkeen olisi tarkoitus lähteä Lapin reissulle ja ei kiinnostaisi jäädä tien päälle tuon alkuperäisen pumpun takia. Autolla ajettu 186 tkm, joten alkaa se maaginen kilometrimääräkin lähestyä. Joku täällä puhunut että 200 tkm:n tuntumassa aluperäispumppu leviää yleensä.
Niin ja siitä ilman pääsemisestä polttoainejärjestelmään. Onko siitä tosiaan mitään haittaa?
AeroWagonin bensapumppu alkoi pitämään välillä epäilyttävää ääntä, joten kävinpä varmuuden välttämiseksi vaihdattamassa PCS:llä uuden pumpun. PCS:n eli Speedpartsin pumpun mukana tulee musta "kaulus" pumpun alapäähän, joka kuulemma saattaa olla aika kovettunut vanhassa pumpussa, jolloin sitä ei saa ehjänä irti. PCS:llä pumppu maksaa 120 euroa - klubiale ja asennukseen meni alle tunti, joten vähän tuli säästöä merkkiliikkeen 1200 euron hintaan
Asennuksessa kannattaa varoa ettei riko niitä letkun päitä, katkeavat helposti. Lisäksi ämpärin irroittamiseen on olemassa erikoistyökalu, joka helpottaa hommaa huomattavasti.
Eski

Asennuksessa kannattaa varoa ettei riko niitä letkun päitä, katkeavat helposti. Lisäksi ämpärin irroittamiseen on olemassa erikoistyökalu, joka helpottaa hommaa huomattavasti.
Eski