TuomasR kirjoitti:Kiitos, tuossa tulikin tietoa kerrakseen. Täytyy tutkia tarkemmin tee se itse -vaihtoehtoa, tila järjestyy.
Jos asia kiinnostaa, tilat löytyy, ja siisti näprääminen kelpaa ajanvietteeksi, niin kokeile ihmeessä
Hyvin pieni turauksen vaara hommassa on, ainakin ovien suhteen. Femman paneelit irtoavat ilman väkivaltaa (
http://fixmysaab.com/9-5_repair/interio ... _panel.asp).
Peltipintojen putsaus bräkleenillä/liuotinpesuaineella, vilkaisu vedenpoistoreikien sijainnista ja valittua vaimennusmateriaalia leikkaamaan ja liimaamaan, ko. reikiä tukkimatta. Butyylimattoa peltiin liimatessa on tärkeää, että matto puristuu tiiviisti peltiin. Telaa ei voi ovissa juurikaan käyttää, tarttee siis himppasen sormivoimia
Mulla meni ekakertalaisena abaut 8 tuntia/etuovi,
mutta pirusti tuhraantui aikaa uusien ovikajareiden asennuskehikoiden muokkaukseen.
Uskallan veikata, että ensikertalainen onnistuu tekemään asiallisen vaimennuksen etuoviin päivässä.
Jos meinaa vielä tukkia sisemmän ovipellin aukot + laittaa vaimennusmattoa päälle, niin siihen tuhraantuu sitten lisää aikaa. Mun mielestä tuo kannattaa kuitenkin tehdä.
Vaimennusmateriaalien asentaminen ei todellakaan ole mitään millintarkkaa nysväämistä. Toki siitä pitää huolehtia, että ovipaneeleiden klipsut yltävät reikiin, eikä niitä reikiä ole tukittu vaimennusmatolla
Farkkufemmassa taitaa kannattaa purkaa kontin verhoilut, ja jäykistää laakeat peltipinnat butyylilla.
Pari kuvaa omasta rojektista, sori wanhat foorumilaiset, nää on niin nähty