Uutta 9-5:n tilalle ??

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
venudi
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 14:59

Viesti Kirjoittaja venudi »

Sen verran vielä vanha suola janottaa että piti käydä oikein mittanauhan kanssa tsekkaamassa 9-3 SC vector. Tavaratila oli kyllä huomattavasti peinempi kuin 9-5:ssä ainakin ilman takahyllyä eli ei kyllä perheen mökki/lomakamat sinne mahdu :(

Sattui myös vieressä jököttämään uusi 9-5 wagon Vector, koeistumisen perusteella ovat kyllä menneet pilaamaan Vectorin penkit. En tiedä oli toppaukset pehmeämmät vai vaikuttaako nahan määrän väheneminen tuohon penkin perstuntumaan ? :?:

No samassa kaupassa oli myös Vectraa tarjolla... Onkos kukaan ajanut sitä Vectra Wagon Sporttia 2.8:lla ja automaatilla ?

Millä perusteella muuten määritellään jarruttoman perävaunun max. paino ?
Tämäkin on asia joka vaikuttaa valintaan. Esim. Accordissa max 600 kg !!
vesil
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 18:16
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vesil »

Subaru Outback on tosiaan hyvin harkinnan arvoinen lisä listaan. Perushinta on pudonnut alle 40:n ja montaa varustetta ei tarvitse lisätä. Itse kyllä hämmästelin melua koeajolla (karmittomat sivuikkunat), mutta eipä TM noihin tuoreessa esittelyssään puuttunut.

Toinen puuttuva on Audi A6 Avant Business 2,0 TFSI. Siihenkään ei juuri varusteita tarvitse lisätä ja Audin varustehinnoilla sitä ei kukaan teekään. Vetokoukku 1990€ ja sitä rataa!

Tällä hetkellä kolmevuotiaan 9-5:n vaihtaminen ei ole yksityisautoilijalle kovin houkuttelevaa, kun ei tuo Audikaan ole sen hiljaisempi, varustellumpi tai kulkevampi. Mutta yritysautoilijat ovat tietysti juttu erikseen: Liisari umpeutuu ja auto on vaihdettava. Liisarissa ei tietystikään tarvitse niin paljoa välittää vaihtoarvosta tai käyttökuluista, joten Cromankin voi ottaa huoletta.

Itseni innostaisi eniten 159 wagon näistä vaihtoehdoista.
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

vesil kirjoitti: Itseni innostaisi eniten 159 wagon näistä vaihtoehdoista.
Omalla rahalla mietin riskiä ja ens viikolla on 159 2.4 dieselillä koeajossa. Toisaalta, kun lukee Alfa BBS:stä Delta-Auton puuhia, niin ehkä täytyy miettiä vielä useamman kerran...

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7244
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Vector
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 08:10

Viesti Kirjoittaja Vector »

Chrysler 300C.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Volvo S60R... :oops:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
ekosusi
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 12:46

Viesti Kirjoittaja ekosusi »

Moi,

Vaihdoin 95:n tilalle VW Passat Variantin, 2.0 FSI turbo automaatti, jolla olen ajellut pari viikkoa.95:lla ajoin 8 vuodessa 200t. Yleisesti ottaen olin Saabiin tyytyväinen. Suurin syy merkinvaihtoon oli konerikkoon liittyneet salailut.
Turbo-ongelma hoidettiin aikanaan hyvin, mutta koneremontin osalta sai itse selvittää ja huolehtia saamisistaan. Siinä mielessä ymmärrän salailut, kun katsoo GM:n taloudellista tilannetta, mutta ei se parane sillä, että asiakkaat vaihtavat merkkiä.
Peña
venudi
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 14:59

Viesti Kirjoittaja venudi »

ekosusi kirjoitti:Moi,

Vaihdoin 95:n tilalle VW Passat Variantin, 2.0 FSI turbo automaatti, jolla olen ajellut pari viikkoa.95:lla ajoin 8 vuodessa 200t. Yleisesti ottaen olin Saabiin tyytyväinen. Suurin syy merkinvaihtoon oli konerikkoon liittyneet salailut.
Turbo-ongelma hoidettiin aikanaan hyvin, mutta koneremontin osalta sai itse selvittää ja huolehtia saamisistaan. Siinä mielessä ymmärrän salailut, kun katsoo GM:n taloudellista tilannetta, mutta ei se parane sillä, että asiakkaat vaihtavat merkkiä.
Miltäs Volski tuntuu 9-5:n jälkeen? :P

Itse en ole vielä koeajanut ko. mallia.
ekosusi
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 12:46

Viesti Kirjoittaja ekosusi »

Miltäs Volski tuntuu 9-5:n jälkeen?
Minulle riitti pelkkä istuminen leikkipenkeillä katsellessa pikkuisia nappuloita väärään suuntaan kallistetussa kojelaudassa

Hyvältä tuntuu. Onhan se tottakai erilainen ja menee jonkin aikaa kunnes kaikkeen tottuu. En ole huomannut ongelmia nappuloiden sijoittelussa ja
kojelaudan kalllistuksessa. Missä on määritelty kojelaudan oikea kallistuskulma?
High Line-varustelussa on todella hyvät Sport-penkit. Tottakai, jos kuljettajalla on leveä peräosasto, niin liian kapeahan se on, mutta "normaalille" ahterille bueno. Niin, kannattaa tutkia muitakin merkkejä avoimella asenteella, niin kyllä sieltä hyviäkin löytyy.
Peña
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

tuo cryslerin c300 on kyllä hienon näkönen... sisältä en oo kattellu, mutta semmosella vois jopa kehdata ajaa...
varsinki kun saabistin ominaisuudessa ei ole tullu noita jenkkivehkeitä haukuttua.. :)

se vaan on niin jännä, että kun volvosta ei tykkää, ja vag:ia ei voi sietää... ei vaan jotenki istu käteen, japsit on japseja... olkoon hyviä, mutta (henkilökohtaisesti) en vaan kelpuuta, fiatit ei vaan vieläkään ole hyviä, mersut ei enää ole hyviä, ford (kts. Volvo). opel no joo ooppeli vai saabi.. samaa tekniikkaa mutta heh (NO ON SE NY KUMMINKI eri kun SAAB).

nii... ööö.. mikäs sitte..

saabi vaan talliin, ja homma pakettiin...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

turkkaki kirjoitti:tuo cryslerin c300 on kyllä hienon näkönen... sisältä en oo kattellu, mutta semmosella vois jopa kehdata ajaa...
varsinki kun saabistin ominaisuudessa ei ole tullu noita jenkkivehkeitä haukuttua.. :)

se vaan on niin jännä, että kun volvosta ei tykkää, ja vag:ia ei voi sietää... ei vaan jotenki istu käteen, japsit on japseja... olkoon hyviä, mutta (henkilökohtaisesti) en vaan kelpuuta, fiatit ei vaan vieläkään ole hyviä, mersut ei enää ole hyviä, ford (kts. Volvo). opel no joo ooppeli vai saabi.. samaa tekniikkaa mutta heh (NO ON SE NY KUMMINKI eri kun SAAB).

nii... ööö.. mikäs sitte..

saabi vaan talliin, ja homma pakettiin...
Mites bemari, luulisi että jokin 530DA olisi jo aika kiva peli?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Kaverilla on sellainen farkku, kiroilee varaosahintoja kuten Saabistit, auto hajoilee sama tahtia.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ansis kirjoitti:Kaverilla on sellainen farkku, kiroilee varaosahintoja kuten Saabistit, auto hajoilee sama tahtia.
Onko e39 vaiko tuota kaikista uusinta mallia?

Varmaan hintaansa nähden uusi 9-5 on yksi parhaita vaihtoehtoja. Itse valitsisin 2.0t:n, on kierrosherkempi kuin 2.3, ja perusahtoja nostamalla vääntää samaan malliin :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

En noiden Bemun malleista tiedä , mutta vuosimalli jotain 2000 :?:
Moukarimies
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

Tai 9-5 posahtavalla turbolla ja parhaassa tapauksessa vielä huohotinvikaisena. Meidän vanhemmat Saabit on ehkä ollu lujempaa tekoa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9-5T kirjoitti:
Ansis kirjoitti:En noiden Bemun malleista tiedä , mutta vuosimalli jotain 2000 :?:
E39 rähähtävällä muovi imusarjalla, ovien tiivisteet vaihdetaan joka toisessa huollossa ja automaatti on tarkoitettu johonkin muuhun koneeseen(525 ei ongelmaa, GM:n laatikko :lol: )
e39 530D on GM:n laatikolla ;)

Ovitiivisteet tai imusarja eivät kuulosta vakavilta vioilta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin