Uutta 9-5:n tilalle ??
Sen verran vielä vanha suola janottaa että piti käydä oikein mittanauhan kanssa tsekkaamassa 9-3 SC vector. Tavaratila oli kyllä huomattavasti peinempi kuin 9-5:ssä ainakin ilman takahyllyä eli ei kyllä perheen mökki/lomakamat sinne mahdu
Sattui myös vieressä jököttämään uusi 9-5 wagon Vector, koeistumisen perusteella ovat kyllä menneet pilaamaan Vectorin penkit. En tiedä oli toppaukset pehmeämmät vai vaikuttaako nahan määrän väheneminen tuohon penkin perstuntumaan ?
No samassa kaupassa oli myös Vectraa tarjolla... Onkos kukaan ajanut sitä Vectra Wagon Sporttia 2.8:lla ja automaatilla ?
Millä perusteella muuten määritellään jarruttoman perävaunun max. paino ?
Tämäkin on asia joka vaikuttaa valintaan. Esim. Accordissa max 600 kg !!
Sattui myös vieressä jököttämään uusi 9-5 wagon Vector, koeistumisen perusteella ovat kyllä menneet pilaamaan Vectorin penkit. En tiedä oli toppaukset pehmeämmät vai vaikuttaako nahan määrän väheneminen tuohon penkin perstuntumaan ?
No samassa kaupassa oli myös Vectraa tarjolla... Onkos kukaan ajanut sitä Vectra Wagon Sporttia 2.8:lla ja automaatilla ?
Millä perusteella muuten määritellään jarruttoman perävaunun max. paino ?
Tämäkin on asia joka vaikuttaa valintaan. Esim. Accordissa max 600 kg !!
Subaru Outback on tosiaan hyvin harkinnan arvoinen lisä listaan. Perushinta on pudonnut alle 40:n ja montaa varustetta ei tarvitse lisätä. Itse kyllä hämmästelin melua koeajolla (karmittomat sivuikkunat), mutta eipä TM noihin tuoreessa esittelyssään puuttunut.
Toinen puuttuva on Audi A6 Avant Business 2,0 TFSI. Siihenkään ei juuri varusteita tarvitse lisätä ja Audin varustehinnoilla sitä ei kukaan teekään. Vetokoukku 1990€ ja sitä rataa!
Tällä hetkellä kolmevuotiaan 9-5:n vaihtaminen ei ole yksityisautoilijalle kovin houkuttelevaa, kun ei tuo Audikaan ole sen hiljaisempi, varustellumpi tai kulkevampi. Mutta yritysautoilijat ovat tietysti juttu erikseen: Liisari umpeutuu ja auto on vaihdettava. Liisarissa ei tietystikään tarvitse niin paljoa välittää vaihtoarvosta tai käyttökuluista, joten Cromankin voi ottaa huoletta.
Itseni innostaisi eniten 159 wagon näistä vaihtoehdoista.
Toinen puuttuva on Audi A6 Avant Business 2,0 TFSI. Siihenkään ei juuri varusteita tarvitse lisätä ja Audin varustehinnoilla sitä ei kukaan teekään. Vetokoukku 1990€ ja sitä rataa!
Tällä hetkellä kolmevuotiaan 9-5:n vaihtaminen ei ole yksityisautoilijalle kovin houkuttelevaa, kun ei tuo Audikaan ole sen hiljaisempi, varustellumpi tai kulkevampi. Mutta yritysautoilijat ovat tietysti juttu erikseen: Liisari umpeutuu ja auto on vaihdettava. Liisarissa ei tietystikään tarvitse niin paljoa välittää vaihtoarvosta tai käyttökuluista, joten Cromankin voi ottaa huoletta.
Itseni innostaisi eniten 159 wagon näistä vaihtoehdoista.
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
Omalla rahalla mietin riskiä ja ens viikolla on 159 2.4 dieselillä koeajossa. Toisaalta, kun lukee Alfa BBS:stä Delta-Auton puuhia, niin ehkä täytyy miettiä vielä useamman kerran...vesil kirjoitti: Itseni innostaisi eniten 159 wagon näistä vaihtoehdoista.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7244
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Moi,
Vaihdoin 95:n tilalle VW Passat Variantin, 2.0 FSI turbo automaatti, jolla olen ajellut pari viikkoa.95:lla ajoin 8 vuodessa 200t. Yleisesti ottaen olin Saabiin tyytyväinen. Suurin syy merkinvaihtoon oli konerikkoon liittyneet salailut.
Turbo-ongelma hoidettiin aikanaan hyvin, mutta koneremontin osalta sai itse selvittää ja huolehtia saamisistaan. Siinä mielessä ymmärrän salailut, kun katsoo GM:n taloudellista tilannetta, mutta ei se parane sillä, että asiakkaat vaihtavat merkkiä.
Vaihdoin 95:n tilalle VW Passat Variantin, 2.0 FSI turbo automaatti, jolla olen ajellut pari viikkoa.95:lla ajoin 8 vuodessa 200t. Yleisesti ottaen olin Saabiin tyytyväinen. Suurin syy merkinvaihtoon oli konerikkoon liittyneet salailut.
Turbo-ongelma hoidettiin aikanaan hyvin, mutta koneremontin osalta sai itse selvittää ja huolehtia saamisistaan. Siinä mielessä ymmärrän salailut, kun katsoo GM:n taloudellista tilannetta, mutta ei se parane sillä, että asiakkaat vaihtavat merkkiä.
Peña
Miltäs Volski tuntuu 9-5:n jälkeen?ekosusi kirjoitti:Moi,
Vaihdoin 95:n tilalle VW Passat Variantin, 2.0 FSI turbo automaatti, jolla olen ajellut pari viikkoa.95:lla ajoin 8 vuodessa 200t. Yleisesti ottaen olin Saabiin tyytyväinen. Suurin syy merkinvaihtoon oli konerikkoon liittyneet salailut.
Turbo-ongelma hoidettiin aikanaan hyvin, mutta koneremontin osalta sai itse selvittää ja huolehtia saamisistaan. Siinä mielessä ymmärrän salailut, kun katsoo GM:n taloudellista tilannetta, mutta ei se parane sillä, että asiakkaat vaihtavat merkkiä.
Itse en ole vielä koeajanut ko. mallia.
Miltäs Volski tuntuu 9-5:n jälkeen?
Minulle riitti pelkkä istuminen leikkipenkeillä katsellessa pikkuisia nappuloita väärään suuntaan kallistetussa kojelaudassa
Hyvältä tuntuu. Onhan se tottakai erilainen ja menee jonkin aikaa kunnes kaikkeen tottuu. En ole huomannut ongelmia nappuloiden sijoittelussa ja
kojelaudan kalllistuksessa. Missä on määritelty kojelaudan oikea kallistuskulma?
High Line-varustelussa on todella hyvät Sport-penkit. Tottakai, jos kuljettajalla on leveä peräosasto, niin liian kapeahan se on, mutta "normaalille" ahterille bueno. Niin, kannattaa tutkia muitakin merkkejä avoimella asenteella, niin kyllä sieltä hyviäkin löytyy.
Minulle riitti pelkkä istuminen leikkipenkeillä katsellessa pikkuisia nappuloita väärään suuntaan kallistetussa kojelaudassa
Hyvältä tuntuu. Onhan se tottakai erilainen ja menee jonkin aikaa kunnes kaikkeen tottuu. En ole huomannut ongelmia nappuloiden sijoittelussa ja
kojelaudan kalllistuksessa. Missä on määritelty kojelaudan oikea kallistuskulma?
High Line-varustelussa on todella hyvät Sport-penkit. Tottakai, jos kuljettajalla on leveä peräosasto, niin liian kapeahan se on, mutta "normaalille" ahterille bueno. Niin, kannattaa tutkia muitakin merkkejä avoimella asenteella, niin kyllä sieltä hyviäkin löytyy.
Peña
tuo cryslerin c300 on kyllä hienon näkönen... sisältä en oo kattellu, mutta semmosella vois jopa kehdata ajaa...
varsinki kun saabistin ominaisuudessa ei ole tullu noita jenkkivehkeitä haukuttua..
se vaan on niin jännä, että kun volvosta ei tykkää, ja vag:ia ei voi sietää... ei vaan jotenki istu käteen, japsit on japseja... olkoon hyviä, mutta (henkilökohtaisesti) en vaan kelpuuta, fiatit ei vaan vieläkään ole hyviä, mersut ei enää ole hyviä, ford (kts. Volvo). opel no joo ooppeli vai saabi.. samaa tekniikkaa mutta heh (NO ON SE NY KUMMINKI eri kun SAAB).
nii... ööö.. mikäs sitte..
saabi vaan talliin, ja homma pakettiin...
varsinki kun saabistin ominaisuudessa ei ole tullu noita jenkkivehkeitä haukuttua..
se vaan on niin jännä, että kun volvosta ei tykkää, ja vag:ia ei voi sietää... ei vaan jotenki istu käteen, japsit on japseja... olkoon hyviä, mutta (henkilökohtaisesti) en vaan kelpuuta, fiatit ei vaan vieläkään ole hyviä, mersut ei enää ole hyviä, ford (kts. Volvo). opel no joo ooppeli vai saabi.. samaa tekniikkaa mutta heh (NO ON SE NY KUMMINKI eri kun SAAB).
nii... ööö.. mikäs sitte..
saabi vaan talliin, ja homma pakettiin...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Mites bemari, luulisi että jokin 530DA olisi jo aika kiva peli?turkkaki kirjoitti:tuo cryslerin c300 on kyllä hienon näkönen... sisältä en oo kattellu, mutta semmosella vois jopa kehdata ajaa...
varsinki kun saabistin ominaisuudessa ei ole tullu noita jenkkivehkeitä haukuttua..
se vaan on niin jännä, että kun volvosta ei tykkää, ja vag:ia ei voi sietää... ei vaan jotenki istu käteen, japsit on japseja... olkoon hyviä, mutta (henkilökohtaisesti) en vaan kelpuuta, fiatit ei vaan vieläkään ole hyviä, mersut ei enää ole hyviä, ford (kts. Volvo). opel no joo ooppeli vai saabi.. samaa tekniikkaa mutta heh (NO ON SE NY KUMMINKI eri kun SAAB).
nii... ööö.. mikäs sitte..
saabi vaan talliin, ja homma pakettiin...
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Onko e39 vaiko tuota kaikista uusinta mallia?Ansis kirjoitti:Kaverilla on sellainen farkku, kiroilee varaosahintoja kuten Saabistit, auto hajoilee sama tahtia.
Varmaan hintaansa nähden uusi 9-5 on yksi parhaita vaihtoehtoja. Itse valitsisin 2.0t:n, on kierrosherkempi kuin 2.3, ja perusahtoja nostamalla vääntää samaan malliin
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
- Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI
e39 530D on GM:n laatikolla9-5T kirjoitti:E39 rähähtävällä muovi imusarjalla, ovien tiivisteet vaihdetaan joka toisessa huollossa ja automaatti on tarkoitettu johonkin muuhun koneeseen(525 ei ongelmaa, GM:n laatikko )Ansis kirjoitti:En noiden Bemun malleista tiedä , mutta vuosimalli jotain 2000
Ovitiivisteet tai imusarja eivät kuulosta vakavilta vioilta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98