Auto on rekisteröity tammikuussa 2005 ja silloin AeroWagonin listahinta oli 53.000 euroa. Autossa on lisävarusteita: AS2-audio, lohkolämmitin ja 16" Saabin aluvanteet Nokian RSI-kitkoilla sekä Xenon-valot. Noin vähillä lisävarusteilla hinta on jäänyt reilusti alle 60K. Autolla on kuitenkin ajettu tosi vähän, vain vajaa 15K reilussa vuodessa.
Uuden AeroWagonin listahinta on nyt 55Keur, joten siihen verrattuna tuon saisi noin 10Keur halvemmalla ja eipä tuo nyt uutta kunnoltaan häpeä ja melkein itseäni tuon vanhemman mallin ulkonäkö miellyttää enemmän ja varsinkin kojelauta on paljon parempi vanhassa...
50Keurolla saa tietysti aika hyvin varustellun uudenkin, jos ei ihan pakko ole Aeroa saada... Ja siihen automaattiin kun on tottunut, niin tuo Saabin manuaali on kyllä aika järkyttävä suoraan sanottuna. Jotenkin perstuntumalla sanoisin, että yllättävänkin pieni ero loppujen lopuksi kiihtyvyydessä on vanhempaankin 4-pykäläiseen automaattiin, kun sen kepin vatkaamisessa menee kuitenkin aikaa ja varsinkin ykköseltä kakkoselle vaihto ei tahdo onnistua ihan nappiin mitenkään... Kyllähän sieltä hönkää löytyy, kun liikkeelle on päästy, mutta jostain 80 vauhdista pitää hakea kolmonen pesään, varsinkin vitosella ja myös nelosella kone vain jyristää, eikä auto kiihdy mihinkään. Toisaalta kun SIDistä seuraa kulutuslukemia alkaa manuaalikin vaikuttamaan järkevältä, kun tuo bensakin on taas aika kallista...
Onneksi omasta AeroWagonista löytyy siis automaattivaiheteisto, peruutustutka, AS3, bridge-spoileri, hienommat Aero-vanteet, himmentyvä taustapeili, irroitettava vetokoukku mitä tuosta uudemmasta ei löydy. Niin ja musta on sentään tyylikäs räikeän punaiseen verrattuna
Eski