Ostaisitko sinä tällä hinnalla???

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Eski kirjoitti:Mitäs mieltä tämän hinnoittelusta ollaan: http://www.autobest.fi/vinfo.asp?vid=OJI366

Auto on siis M2005 AeroWagon, väri punainen ja manuaalivaihteet. Kilsoja on mittarissa melkein 15K, mutta onhan tuossa tehtaan takuuta vielä noin vuosi... Väri on kyllä väärä ja tuosta manuaalista en oikein perusta, joten ei tuolla oikein taida autokuumetta saada nousemaan :roll:

Kyseinen auto on nyt kuitenkin minulla koeajettavana :D

Eski
Jaahans...taitaa olla Nykäsellä tarkistettu palkkaa näin keväsellä... :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Paljonkos siitä Eskin koeajossa olevasta Aerosta on tippunut arvo vuodessa?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Auto on rekisteröity tammikuussa 2005 ja silloin AeroWagonin listahinta oli 53.000 euroa. Autossa on lisävarusteita: AS2-audio, lohkolämmitin ja 16" Saabin aluvanteet Nokian RSI-kitkoilla sekä Xenon-valot. Noin vähillä lisävarusteilla hinta on jäänyt reilusti alle 60K. Autolla on kuitenkin ajettu tosi vähän, vain vajaa 15K reilussa vuodessa.

Uuden AeroWagonin listahinta on nyt 55Keur, joten siihen verrattuna tuon saisi noin 10Keur halvemmalla ja eipä tuo nyt uutta kunnoltaan häpeä ja melkein itseäni tuon vanhemman mallin ulkonäkö miellyttää enemmän ja varsinkin kojelauta on paljon parempi vanhassa...

50Keurolla saa tietysti aika hyvin varustellun uudenkin, jos ei ihan pakko ole Aeroa saada... Ja siihen automaattiin kun on tottunut, niin tuo Saabin manuaali on kyllä aika järkyttävä suoraan sanottuna. Jotenkin perstuntumalla sanoisin, että yllättävänkin pieni ero loppujen lopuksi kiihtyvyydessä on vanhempaankin 4-pykäläiseen automaattiin, kun sen kepin vatkaamisessa menee kuitenkin aikaa ja varsinkin ykköseltä kakkoselle vaihto ei tahdo onnistua ihan nappiin mitenkään... Kyllähän sieltä hönkää löytyy, kun liikkeelle on päästy, mutta jostain 80 vauhdista pitää hakea kolmonen pesään, varsinkin vitosella ja myös nelosella kone vain jyristää, eikä auto kiihdy mihinkään. Toisaalta kun SIDistä seuraa kulutuslukemia alkaa manuaalikin vaikuttamaan järkevältä, kun tuo bensakin on taas aika kallista...

Onneksi omasta AeroWagonista löytyy siis automaattivaiheteisto, peruutustutka, AS3, bridge-spoileri, hienommat Aero-vanteet, himmentyvä taustapeili, irroitettava vetokoukku mitä tuosta uudemmasta ei löydy. Niin ja musta on sentään tyylikäs räikeän punaiseen verrattuna :D

Eski
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Halusitko Eski vain kiusata itseäsi kokeilemalla altistutko autokuumeelle? :lol:
Voisin kanssa kuvitella että automaatti sopisi aeroon parhaiten (etenkin 5-pykäläinen).
Eli sellaisen kympin tuon arvo olisi saattanut tippua vuodessa, eli melkein saman verran kuin mitä ensimmäisen vuosikerran 9-5:set maksavat :lol:
Kalliita nuo ensimmäiset kilometrit, tuosta joku saa uudenveroisen auton listahintaa edullisemmin.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, pakottivat ottamaan tuon auton koeajoon yön yli, joten eihän siinä mikään auttanut... Onneksi se on manuaali, punainen ja liian kallis, joten kuume pysyy matalana.

Kävin kokeilemassa Xenoneita pimeässä ja kyllähän ne on ihan mielettömän kirkkaat valot, kuin päivä valkenisi, kun vetää pitkät päälle. Joku vastaantullut OG-satku vilkutteli pitkiä, vaikka ajoin lyhkäisillä, joten ilmeisesti lyhyet häikäisevät.

Ylipainetoiminnosta en niin paljon iloa kokenut, että sen takia tuosta manuaalista innostuisin, 5-pykäläinen Sentronic on ylivoimaisesti paras vaihteisto 9-5 Aeroon.

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Näyttäisi noita löytyvän houkuttelevampiakin vaihtoehtoja, kuten Kouvolan Laakkoselta löytyy musta 25K ajettu M2004 hintaan 41900eur ja Olarin Länsiautossa olisi SteelGrey 20K ajettu Sentronic M2005 49900 eur.

Eski
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Joo kyllähän tässä itse kukin myöhästyy tämän tästä milloin mistäkin kun ei ole tuota ylipainetoimintoa :)
Kun leikittelee ajatuksella että vaihtaisi autonsa tuollaiseen 05 aeroon niin siinä tiivistyy kyllä koko autoon sijoittamisen typeryys. Esim. Eskin tapauksessa; 25-30t€ välirahaa, siinä saa samanlaisen auton jolla ajaa ihan ne samat kilometrit kuin nykyiselläkin. Sitten 3 vuoden päästä sulla on taas +20t euron auto (ja nykyinenkin olisi kolmen vuoden päästä ihan hyvä auto)
Eli mitä sillä saisi kun tuohon vaihtaisi? Ei mitään mitä ei voisi tehdä nykyiselläkin autolla. Mitä saisi tuolla välirahalla muuten? Esim kesämökin Keski-Suomesta?
Mutta köyhäthän ne vaan hintoja kyselee.. :)
9000CS 2,3
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Juu eipä näitä liikaa järjellä auta ajatella, vaan ihan tunnepohjalta :D

Kyllä tuollainen uusi AeroWagon minulle kelpaisi, kunhan olisi varustelu ja väri kohdallaan :lol: Kuitenkin M2000 ja M2005 9-5 on niin pitkälti sama auto, että mitään valtavaa eroa noissa ei ole, kuten vaikkapa GM900 vs 9-3.

Vanhassa 9-5:ssa on myös moottoritakuu vielä voimassa ja pahoin pelkään, että vaikka huohotinjärjestelmä olisi saatu kuntoon M2004-, niin eiköhän tasapainokettinkiremonttiin joudu myös näiden uudempien kanssa...

Huoltokirjassa ei ole kuin luovutushuollosta merkitä, mutta eikös M2005 ole huoltovälit 30K/1 vuosi, joten tuohan olisi pitänyt huoltaa jo tammikuussa, kun tuli vuosi täyteen..?

Eski
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Eski kirjoitti:Ylipainetoiminnosta en niin paljon iloa kokenut, että sen takia tuosta manuaalista innostuisin, 5-pykäläinen Sentronic on ylivoimaisesti paras vaihteisto 9-5 Aeroon.
Koitin lähiaikoina tommosta Sentroniccia ja se ei mielestäni ole tarpeellinen kovinkaan monessa tilanteessa. Ehkä jos haluaa vedättää isoilla vaihtella, niin sitten siitä on hyötyä. Kiihdytyksiä ajatellen vaihtaminen on ainakin liian hidasta - automaatti hoitaa homman paremmin. Makuasia. Joku F1-laatikko vois toimia paremmin ;)
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Juu ei niillä rattinapeilla käytännössä mitään tee, mutta 5-pykäläinen automaatti on aina Sentronic (paitsi dieselissä) ja se on kyllä selvästi parempi kuin vanha 4-nopeuksinen automaagi (Kuluttaa vähemmän bensaa ja vaihtaa nätimmin).

Eski
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Ei oo aina :) Itelläni on ainakin 5-pykäläinen automaatti, jossa ei ole Sentroniccia.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Niinpä tietysti. Muuttuikohan se M2004 vai M2005, että automaatti = Sentronic?

Yksi merkittävä parannus selvisi tänä aamuna, kun oli taas 5 senttiä lunta maassa, nimittäin ESP. On kyllä ihan eri planeetalta, kuin vanha TCS. Jarruttaessa huomasi, että kitkat ei oikein pure jäiseen tiehen, mutta mutkiin sai vetää ihan surutta ja ESP piti luistot kurissa :D

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tässäpä vielä muutama kuva kojeajetusta autosta:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ruostuvista pyöränpulteista ei näköjään päästä eroon...

Eski
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Aika kamalan värinen, liekö myyty uutena 25% alennuksella tuon värin vuoksi? Millä ihmeellä saatte nuo pyöränpultit ruosteeseen, meidän omassa eivät suostu ruostumaan?
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

ng900aero kirjoitti:Aika kamalan värinen, liekö myyty uutena 25% alennuksella tuon värin vuoksi?
Höpöhöpö :wink: . Tuohan on nätti kun sika pienenä. Punainen hyvin vahattuna on ilo silmälle (nekin kun tahtoo aina ajoittain olla samaa sävyä).
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Vastaa Viestiin