Startti/nykimisongelmia AeroWagonissa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, vanha kampura-anturi on minulla autossa, joten täytynee mitata.

Saattaa muuten olla, että se purkuosa-IMM onkin ihan kunnossa, täytyy testata se vielä uudestaan. Läppäkotelokaan ei ollut enää aiheuttanut uusia vikakoodeja, joten en taida viitsiä vaihtaa alkuperäistä takaisin...

Eski
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eski kirjoitti:Jep, vanha kampura-anturi on minulla autossa, joten täytynee mitata.

Saattaa muuten olla, että se purkuosa-IMM onkin ihan kunnossa, täytyy testata se vielä uudestaan. Läppäkotelokaan ei ollut enää aiheuttanut uusia vikakoodeja, joten en taida viitsiä vaihtaa alkuperäistä takaisin...

Eski
Mitäs sitä turhaan vaihtelemaan, varaosa vaan putsinkiin ja hyllyyn odottelemaan käyttötarvetta :D

Loppuiko ahtojen seilailu myöskin?
joskus kun hain johonkin vanhaan satkun ahtimeen korjaussarjaa niin turbohuollossa suosittelivat siinä 200tkm:n kohdalla ahtimen peruskunnostusta, vissiin silloin vielä pärjää alkuperäisellä akselilla ja ropelleilla, tiedä sitten halusivatko vain lisää asiakkaita tjmsp ;)

Ja lisää bimmerivitsejä :!: :D
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ng900aero kirjoitti:Merkinvaihtoon en ota kantaa, itselleni on kylläkin tulossa Saksasta Biltema Motor Werke :oops:
Hyh hyh! :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Turbo Sensonic kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Merkinvaihtoon en ota kantaa, itselleni on kylläkin tulossa Saksasta Biltema Motor Werke :oops:
Hyh hyh! :evil:
Eikös sullakin lue sigussasi jotain omituista ;) :D

Se puimuri tulee ikäänkuin kontrastiksi noille Saabeillemme, jotta Saabit voivat sitten loistaa erinomaisuudellaan sen rinnalla :D
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ng900aero kirjoitti:Eikös sullakin lue sigussasi jotain omituista ;) :D

Se puimuri tulee ikäänkuin kontrastiksi noille Saabeillemme, jotta Saabit voivat sitten loistaa erinomaisuudellaan sen rinnalla :D
Lukee, mutta siitä yritetään päästä eroon ASAP :wink:
Jos ostaisi tilalle vaikka 9-5 farkun ja mäntäsetin siihen. Ja mäntien asennus orkkiksien tilalle ASAP.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

koistha kirjoitti: Mitä mä sanoin :lol: Onkos se vanha anturi sinulla ? Jos on niin mittaas piruuttain sen vastus, niin opitaan taas kaikki vähän lisää.
Noniin, vanhan anturin vastus oli 875 ohmia. Mitäs me tästä opimme?

Eski
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Eski kirjoitti: Noniin, vanhan anturin vastus oli 875 ohmia. Mitäs me tästä opimme?
WIS kirjoitti: Anturin resistanssi on 860+/-90 Ohm
Tuon mukaan se olisi ihan ehjä anturi. Eli jos vika on kerran ollut asentoanturissa, niin sitten opimme sen, ettei vastusmittaus kerro aina totuutta. Ainakaan tämän komponentin osalta.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, voi olla, että se anturi oli vain likainen ja pelkkä puhdistus olisi riittänyt.

Eski
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Turbo Sensonic kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Eikös sullakin lue sigussasi jotain omituista ;) :D

Lukee, mutta siitä yritetään päästä eroon ASAP :wink:
Jos ostaisi tilalle vaikka 9-5 farkun ja mäntäsetin siihen. Ja mäntien asennus orkkiksien tilalle ASAP.
Kerros lisää Volvostasi, tahtoo kuulla! :D
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eski kirjoitti:Jep, voi olla, että se anturi oli vain likainen ja pelkkä puhdistus olisi riittänyt.

Eski
Varaosakokoelmasi kasvaa, jossei sytkäkasetin vaihto auta tienpäällä niin nappaat tuon anturin peräkontista ja ruuvaat kiinni niin matka voi taasen jatkua :D

Mullakin oli kajakissa aina mukana puola, kärjet, konkka, pari tulpanjohtoa, virtalukon pohja ja työkalupakki :)
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, onhan minulla nyt sytkäkasetin ja kampura-anturin lisäksi myös ilmamäärämittari ja läppäkotelo takakontissa :D

Eski
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eski kirjoitti:Jep, onhan minulla nyt sytkäkasetin ja kampura-anturin lisäksi myös ilmamäärämittari ja läppäkotelo takakontissa :D

Eski
Noilla varmaan pitäisi jo aika pitkälle saada estettyä tiellejääminen :D

Missä se asentoanturi oikein olikaan, en saa päähäni missä kohtaa moottoria se lymyili, jakopään kopankin jynssäsin käsin puhtaaksi eikä siinä sitä muistaakseni ollut -vai oliko? :lol:
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Siellä se on suunnilleen downpipen kohdalla lohkon nurkassa ja piuha lähtee läppäkotelon vierestä. Yläkautta sen saa kyllä vaihdettua, mutta melko ahtaassa ja kuumassa välissä se on tien päällä ronkittavaksi...

Eski
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eski kirjoitti:Siellä se on suunnilleen downpipen kohdalla lohkon nurkassa ja piuha lähtee läppäkotelon vierestä. Yläkautta sen saa kyllä vaihdettua, mutta melko ahtaassa ja kuumassa välissä se on tien päällä ronkittavaksi...

Eski
Just just, se oli se nipukka luulin sitä joksikin nakuanturiksi, tattis tiedosta ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Noniin tuli harrastettua kauniin lauantaipäivän kunniaksi ja vaihdoin kokeeksi läppäkotelon. Yllättävän helppo homma vaihtaa; kolmella pultilla kiinni ja viisi letkua ja pari sähköjohtoa sekä limphome-vaijeri.
Voiko tuon läppä kotelon vaihtaa ilman TECH:ä itsellä on lainassa yksi läppäkotelo ja ajattelin koittaa sitä josko ahto-ongelmat johtuisivat siitä :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin