Njoo, onhan se 300K ihan hyvä saavutus, jos ketju ei edes rahissut... Eihän tuo jakopään korjaussarja pahan hintainen ole, joten kyllähän ne hilut samalla kannatti vaihtaa. Näitkö muuten itse ne vanhat rattaat? Tunnistiko ne vielä rattaiksi?
Itse olen jo harkinnut poistavani sen tp-ketjun varmuuden vuoksi, vaikka se onkin jo kertaalleen uusittu, kun en oikein välittäisi siitä ratassilpusta koneessa...
Eski
Ikääntyvä Aero Wagon - mitä odotettavissa ?
Ei ole. Jäähdytinnesteen vähyydestä tulee Check coolant level, mutta öljystä ei. Kun öljynpainevalo syttyy, koneesta puuttuu pari litraa öljyä...mikan kirjoitti: Eikös siellä ole öljynpainevalon lisäksi öljyn vähyydestä ilmoittava merkkivalo, joten periaatteessa tikkuun ei tarvi koske (jos valo ja anturi toimii).
t. Mika
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Niin, tämähän vahvistaa vain käsitystä siitä että auto kyllä kilometrejä kestää, mutta huonoilla öljyillä ajamista ei. Sulla kun ilmeisesti ja kilometreistäkin päätellen auto on ammattikäytössä ja kone käy ja auto liikkuu suunnilleen koko ajan niin ei se öljy ehdi huononemaan vaihtojen välillä. Öljyhän ei ymmärrä kilometreistä mitään mutta käyttötunneista ja vaihtelevista lämpöolosuhteista kyllä. Minusta olisi kyllä erittäin vastuutonta suositella normaalikäyttäjälle 30t vaihtovälejä kun 10t:kin on siinä rajoilla..9-5T kirjoitti:-04 360000km ketju ei pidä ääntä eikä öljyä ole kulunut pisaraakaan(jos kuluu on koneessa vika ja se korjataan)
EDIT: huoltoväli on siis 30000km(huoltoväli=öljynvaihtoväli)
Onko muuten tämäkään garretin ahdin edes oikeasti todistettavasti jotenkin huonoksi malliksi vai paukkuuko ne kaikilta sen vuoksi että eivät kestä 20t öljynvaihtovälejä?
Sekalaisessa ajossa 9-5:n öljyt on 15tkm:n jälkeen aivan paskaa, kokeilkaa vaikka sormien väliin niin ei se edes tunnu liukkaalta. Miten se voi voidella sitten?
9000CS 2,3
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Omassani katsoin ostaessani Saksassa öljynmäärän ja värin tarkkaan ja autolla oli ajettu vajaa 48 t ja öljyt vaihdettu vuosi takaperin 30 t kohdalla. Öljytikku 2/3 täydestä ja öljy melko kirkasta. Tosin autobaana ajo yli 200 km kuluttaa joka moottorista varmaankin öljyä, koska todennäköisesti oli lisätty öljyä sinne, väristä päätellen. Mutta nyt kun olen ajellut sen 10 t ja vaihdettu öljyt, niin ei kuluta öljyä, vaan pysyy ylärajalla ja nyt on yli 20 t ajettu Suomessa. Kone käy myös kauniisti. Diesselissä on muuten se öljynvähyyden varoitin ajotieturissa.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Dämn, mulla on vielä omistajan käsikirjan lukeminen pahasti kesken. Eli siis huononnusta tuokin tonnariin verrattuna.Eski kirjoitti:Ei ole. Jäähdytinnesteen vähyydestä tulee Check coolant level, mutta öljystä ei. Kun öljynpainevalo syttyy, koneesta puuttuu pari litraa öljyä...mikan kirjoitti: Eikös siellä ole öljynpainevalon lisäksi öljyn vähyydestä ilmoittava merkkivalo, joten periaatteessa tikkuun ei tarvi koske (jos valo ja anturi toimii).
t. Mika
Eski
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero