Ikääntyvä Aero Wagon - mitä odotettavissa ?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Njoo, onhan se 300K ihan hyvä saavutus, jos ketju ei edes rahissut... Eihän tuo jakopään korjaussarja pahan hintainen ole, joten kyllähän ne hilut samalla kannatti vaihtaa. Näitkö muuten itse ne vanhat rattaat? Tunnistiko ne vielä rattaiksi?

Itse olen jo harkinnut poistavani sen tp-ketjun varmuuden vuoksi, vaikka se onkin jo kertaalleen uusittu, kun en oikein välittäisi siitä ratassilpusta koneessa...

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

mikan kirjoitti: Eikös siellä ole öljynpainevalon lisäksi öljyn vähyydestä ilmoittava merkkivalo, joten periaatteessa tikkuun ei tarvi koske (jos valo ja anturi toimii).
t. Mika
Ei ole. Jäähdytinnesteen vähyydestä tulee Check coolant level, mutta öljystä ei. Kun öljynpainevalo syttyy, koneesta puuttuu pari litraa öljyä...

Eski
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

9-5T kirjoitti:-04 360000km ketju ei pidä ääntä eikä öljyä ole kulunut pisaraakaan(jos kuluu on koneessa vika ja se korjataan)
EDIT: huoltoväli on siis 30000km(huoltoväli=öljynvaihtoväli)
Niin, tämähän vahvistaa vain käsitystä siitä että auto kyllä kilometrejä kestää, mutta huonoilla öljyillä ajamista ei. Sulla kun ilmeisesti ja kilometreistäkin päätellen auto on ammattikäytössä ja kone käy ja auto liikkuu suunnilleen koko ajan niin ei se öljy ehdi huononemaan vaihtojen välillä. Öljyhän ei ymmärrä kilometreistä mitään mutta käyttötunneista ja vaihtelevista lämpöolosuhteista kyllä. Minusta olisi kyllä erittäin vastuutonta suositella normaalikäyttäjälle 30t vaihtovälejä kun 10t:kin on siinä rajoilla..
Onko muuten tämäkään garretin ahdin edes oikeasti todistettavasti jotenkin huonoksi malliksi vai paukkuuko ne kaikilta sen vuoksi että eivät kestä 20t öljynvaihtovälejä?
Sekalaisessa ajossa 9-5:n öljyt on 15tkm:n jälkeen aivan paskaa, kokeilkaa vaikka sormien väliin niin ei se edes tunnu liukkaalta. Miten se voi voidella sitten?
9000CS 2,3
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Omassani katsoin ostaessani Saksassa öljynmäärän ja värin tarkkaan ja autolla oli ajettu vajaa 48 t ja öljyt vaihdettu vuosi takaperin 30 t kohdalla. Öljytikku 2/3 täydestä ja öljy melko kirkasta. Tosin autobaana ajo yli 200 km kuluttaa joka moottorista varmaankin öljyä, koska todennäköisesti oli lisätty öljyä sinne, väristä päätellen. Mutta nyt kun olen ajellut sen 10 t ja vaihdettu öljyt, niin ei kuluta öljyä, vaan pysyy ylärajalla ja nyt on yli 20 t ajettu Suomessa. Kone käy myös kauniisti. Diesselissä on muuten se öljynvähyyden varoitin ajotieturissa.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Eski kirjoitti:
mikan kirjoitti: Eikös siellä ole öljynpainevalon lisäksi öljyn vähyydestä ilmoittava merkkivalo, joten periaatteessa tikkuun ei tarvi koske (jos valo ja anturi toimii).
t. Mika
Ei ole. Jäähdytinnesteen vähyydestä tulee Check coolant level, mutta öljystä ei. Kun öljynpainevalo syttyy, koneesta puuttuu pari litraa öljyä...

Eski
Dämn, mulla on vielä omistajan käsikirjan lukeminen pahasti kesken. Eli siis huononnusta tuokin tonnariin verrattuna.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Vastaa Viestiin